vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetten

Ik heb even een vraag over vetten, ik weet dat vetten de opname van eiwitten vertraagd maar voor hoelang ?
    en is het dan ook nog bepalend wat voor vetten je binnenkrijgt of uit wat voor bron ?
    kan iemand hier wat meer informatie over vertellen ?

1 gram vet per kg lichaamsgewicht, mijn hoofdbronnen zijn : noten,pindakaas,olijfolie,vis

Melk is ook een goede bron

Comment

Originally posted by Swekie View Post
      1 gram vet per kg lichaamsgewicht, mijn hoofdbronnen zijn : noten,pindakaas,olijfolie,vis

Melk is ook een goede bron
      Uhmmm dat is de vraag niet
      @TS goede vraag waar ik het antwoord niet op weet, ben benieuwd
      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Hij vraagt naar bronnen van vetten, daar weet ik het antwoord op dus krijgt hij dat ? 1 gram per kg vermeld ik er gewoon bij, lijkt me toch niets mis met zo'n antwoord ?

Comment

Vetten vertragen zowel de opname van eiwitten als die van de koolhydraten

dit omdat vetten erg langzaam verteerd worden.

Hoe traag enz dat maakt allemaal niet uit en hangt er bovendien vanaf hoeveel je eet.

Comment

Goede vraag opzich. Je vraag is dus of er verschil zit in de opname snelheid van verschillende soorten vetten, zoals verzadigd, enkelvoudig onverzadigd en meervoudig onverzadigd? Begrijp ik je vraag zo goed?
            'Half men, half animal, all dead!'

Comment

dit heb ik ooit gelezen in een FLEX alleen ben het vergeten
              maar ik denk dat viranelly gelijk heeft als je vetten maar rond je training vermijd is er niks aan de hand.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Hij vraagt naar bronnen van vetten, daar weet ik het antwoord op dus krijgt hij dat ? 1 gram per kg vermeld ik er gewoon bij, lijkt me toch niets mis met zo'n antwoord ?
                nee ik vraag of er verschil is qua opname met verschillende bronnen van vetten.
                en hoe lang het dan vertraagd.

bv whey shake wordt binnen uur anderhalf uur opgenomen als ik het goed heb?
                als ik dan een bron van vetten erbij neem hoelang duurt het dan?

Comment

Originally posted by tinybite View Post
                  nee ik vraag of er verschil is qua opname met verschillende bronnen van vetten.
                  en hoe lang het dan vertraagd.

bv whey shake wordt binnen uur anderhalf uur opgenomen als ik het goed heb?
                  als ik dan een bron van vetten erbij neem hoelang duurt het dan?
                  Ik weet niet of er onderzoeken van zijn, vast wel, maar geeft het je de meerwaarde om het te weten dan wat je nu al weet en dat is dat je dus geen vetten bij je whey neemt, dit omdat de enige momenten dat je whey inneemt op tijdstippen van de dag zijn waar je geen vetten bij moet nemen, nl. als eerst in de ochtend en rondom je training.......voor de rest mag je je vetten verdelen over de dag en dan is de wetenschap hoe veel langer het bij een bepaalde vetbron erover doet om te verteren niet interressant en doet er ook niet toe, je hebt het nodig dus je moet het no matter what toch eten.......hoofdpijn dus..
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Maar kun je vetten beter apart van koolhydraten eten.

Dus eiwitten en vetten same.

En koolhydraten en vetten apart?

Of maakt het totaal niet uit.
                    Zo lang je dag kcals mar kloppe of zo.

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
                      Maar kun je vetten beter apart van koolhydraten eten.

Dus eiwitten en vetten same.

En koolhydraten en vetten apart?

Of maakt het totaal niet uit.
                      Zo lang je dag kcals mar kloppe of zo.
                      dat heb ik ook wel eens gelezen en dat zo opzich best logisch zijn.

kijk maar naar voeding recht uit de natuur zoals het bedoelt is te eten, natuurlijke producten bevatten of eiwitten/vetten(vis, vlees, noten) of eiwitten/koolydraten(granen) of alleen koolydraten(fruit, groente) eigelijk alleen melk is hier een uitzondering op maar dit wordt in de natuur alleen gebruikt door jonge dieren die snel groot moeten worden en geen vet zullen aanzetten of waarbij dit geen rol speelt
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        dat heb ik ook wel eens gelezen en dat zo opzich best logisch zijn.

kijk maar naar voeding recht uit de natuur zoals het bedoelt is te eten, natuurlijke producten bevatten of eiwitten/vetten(vis, vlees, noten) of eiwitten/koolydraten(granen) of alleen koolydraten(fruit, groente) eigelijk alleen melk is hier een uitzondering op maar dit wordt in de natuur alleen gebruikt door jonge dieren die snel groot moeten worden en geen vet zullen aanzetten of waarbij dit geen rol speelt

Oke dankje.

zal het een proberen om tijdens me maaltijden met carbs zo weinig mogelijk vet te gebruiken.

en rond de avond een met redelijk wat vet en eiwitten

Comment

Please go back to school!
                          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

T NATION | Fats Made Simple

Comment

wat is eigelijk het verschil tussen lichaamsvet en vetten, koolhydraten kunnen toch ook opgeslagen worden als lichaamsvet?
                              Moet je dan niet minder vet eten zodat je vet reserves gaat aanspreken? Ik doe minder koolhydraten eten en me vet gaat er ook af, is dat dan de koolhydraat reserve maar noemen we dit gewoon vet?

misschien hele rare denkwijze maargoed
                              Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X