Tivall 'vlees'waren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tivall 'vlees'waren

Ik vind kip, kalkoen, mager gehakt best lekker, maar zou het liefst wat vaker overschakelen naar vegetarische producten.
    Nu heeft Tivall (huismerk van AH) best wat producten, waar ook best wat eiwitten inzitten. Echter gaat het niet alleen daarom, maar ook in combiantie met vet en koolhydraten/vetten.

Persoonlijk vind ik het erg lekker spul, maar daar verschillen de meningen over.

Wat denken jullie van onderstaande stats en dan vooral met mijn doelstelling om droog gespierd te worden:
    Vegetarische gerookte ham:
    Voedingswaarde (per 100 g)energie 865 kj (205 kcal)
    eiwit 21 g
    koolhydraten 8,0 g
    waarvan suikers 0,5 g
    vet 11 g
    waarvan verzadigd 1 g
    enkelvoudig onverzadigd 2,5 g
    meervoudig onverzadigd 7,5 g
    voedingsvezel 1,5 g
    natrium 0,80 g

en
    shiitakefilet:
    Voedingswaarde (per 100 g)energie 1050 kj (250 kcal)
    eiwit 17 g
    koolhydraten 6,0 g
    waarvan suikers 0,0 g
    vet 18g
    waarvan verzadigd 2,0 g
    enkelvoudig onverzadigd 4,8 g
    meervoudig onverzadigd 11 g
    voedingsvezel 3,0 g
    natrium 0,79 g

Wat voor soort eiwit is het? Soja?

Plantaardige eiwitten hebben veel mindere kwaliteit dan dierlijke.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Wat voor soort eiwit is het? Soja?

Plantaardige eiwitten hebben veel mindere kwaliteit dan dierlijke.
      ja, soja-eiwit inderdaad. Niet het antwoord wat ik hoopte te horen, maar wel duidelijk .

Comment

Die Soja troep moet je niet eten man, das slecht voor je testosteron productie,en dat heeft dus net alles te maken met BB en krachttraining.

Google soja slecht voor mannen en je krijgt dit:

Soja goed voor de borsten, slecht voor de prostaat
        Professor Comhaire (UGent) trekt heilzame werking soja in twijfel
        Soja is goed voor u. Dat werd ons tenminste jarenlang voorgehouden. Professor op rust Frank Comhaire
        (UGent) bestrijdt dat: ,,Bij mannen leidt soja tot onvruchtbaarheid en een grotere kans op hart-
        infarcten.''
        Dat soja de laatste tijd zo populair is, heeft alles te maken met de positieve invloed ervan op onze
        gezondheid. Soja zou immers een belangrijke rol spelen in de preventie van chronische ziekten, zoals
        prostaat- en borstkanker. Dat van borstkanker klopt ook. Maar Frank Comhaire, professor hormonologie
        op rust aan de Gentse universiteit, beweert dat net het tegenovergestelde opgaat voor mannen: ,,Het
        veelvuldige gebruik van pesticiden bij de sojateelt leidt tot onvruchtbaarheid. Fyto-oestrogenen - de
        oestrogenen in soja - zorgen bij mannen ook nog eens voor een verdikking van de hartslagader.
        Daardoor wordt de kans op een hartinfarct groter.''
        Verstoord evenwicht
        In soja zitten eiwitten, vetten en fyto-oestrogenen. Volgens Professor Comhaire hebben die geen
        heilzame werking voor mannen: ,,Soja-eiwitten zijn een alternatief voor koeienmelk. Maar wat de
        mensen niet weten is dat soja-eiwitten stoornissen veroorzaken bij de groei van kinderen. Het
        bestanddeel omega 3 is een vet dat dan weer een positieve invloed heeft op onze mentale gezondheid,
        maar dat vind je ook in lijnzaadolie en visolie. Dus uniek is het niet.''
        Fyto-oestrogenen zijn zwakke vrouwelijke hormonen. ,,Als een man ouder wordt, dalen zijn mannelijke
        hormonen. Als hij dan ook nog eens soja eet, stijgt het percentage vrouwelijke hormonen. Hierdoor
        wordt het evenwicht tussen beide verstoord en dat leidt precies tot hartinfarcten.''
        Voor vrouwen is soja dan weer wél gezond. ,,De fyto-oestrogenen remmen de ongunstige effecten van
        de sterke vrouwelijke hormonen af. Hierdoor wordt de kans op borstkanker kleiner", zegt Comhaire.
        Remmend effect op kanker
        Volgens Comhaire is de 'soja-leugen' een duidelijk commerciële zet van de machtige sojaboeren. ,,Voor
        de enorme overproductie van soja moet absoluut een markt gevonden worden. Daarom dichten ze soja
        allerlei heilzame werkingen toe." Hij verwijst daarbij naar een Japanse studie. ,,Uit onderzoek bleek dat
        in het bloed van mannen met prostaatkanker méér sojao-estrogenen zaten dan bij mannen zonder
        prostaatkanker'', zegt Comhaire. ,,Het is niet het sojao-estrogeen maar een afgeleide ervan - equal
        genoemd - dat in de darmflora een remmend effect zal hebben op kanker. Maar de aanmaak van equal
        hangt af van de bacteriële samenstelling van de darmflora. De darmflora zelf is afhankelijk van mens tot
        mens en van regio tot regio. Dus het is niet omdat de Chinezen 1.000 jaar geleden al soja aten, dat het
        voor Westerse mannen ook zo gezond is
        Cutting

Comment

Ik woon nog bij mijn ouders thuis, en mijn ouders zijn bewust vegetarisch. Ik eet dus al mijn hele leven vegetarisch. Ze willen geen kip of ander vlees klaarmaken voor mij. Ik train nu zo´n 9 maanden en dat zonder veel vlees en ik ben van zo´n 69 kilo naar 79 kilo gegaan met nog steeds abs zichtbaar.

Sinds ongeveer 1 maand maak ik nu zelf elke dag zo´n 150gram kip met rijst klaar, maar dit is dus pas sinds een korte periode. Met vegetarisch zijn kan je dus prima groter worden en je hoeft dus geen vlees te eten.

Comment

En over die onderzoeken, je kan ook zulke onderzoeken vinden over vlees/kip/vis. Rood vlees zou kankerverwekkend zijn, vis zou veel chemicalien bevatten en door het eten van kip zou je weer resistent kunnen worden voor antibiotica.
            Zo kan je op internet voor zo'n beetje elk product wel negatieve onderzoeken vinden.

Comment

Doel is om droog gespierd te worden en liefst zsm. Ik wil best wat extra vlees eten (en dat doe ik ook), maar gevoelsmatig varieer ik er liever in.

Voorlopig vooral kip en vlees, want begrijp dat dierlijke eiwit beter sterk maakt dan plantaardige. Als ik wat beter in shape ben, gaan we het weer varieren.

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                Met vegetarisch zijn kan je dus prima groter worden en je hoeft dus geen vlees te eten.
                Vreemd, alle grote jongens eten die hoeveelheden vlees, vis en kip dus eigenlijk voor niets?
                'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                  Vreemd, alle grote jongens eten die hoeveelheden vlees, vis en kip dus eigenlijk voor niets?
                  nee jij verdraait mijn woorden, ik zeg alleen dat ik van 69 naar 79 kilo ben gegaan in 9maand tijd zonder echt in vetpercentage te stijgen. 8 van deze 9 maanden heb ik geen vlees gehad. Ik zeg dus dat het wel mogelijk is om gewoon groter te worden, ik neem neit aan dat TS podium ambities heeft!

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                    Ik woon nog bij mijn ouders thuis, en mijn ouders zijn bewust vegetarisch. Ik eet dus al mijn hele leven vegetarisch. Ze willen geen kip of ander vlees klaarmaken voor mij. Ik train nu zo´n 9 maanden en dat zonder veel vlees en ik ben van zo´n 69 kilo naar 79 kilo gegaan met nog steeds abs zichtbaar.
                    En wel om het dik gedrukte, je traint nog maar kort.
                    Kleine kans dat je volgende 9 maand net zo gaan.
                    En daarbij; weet jij hoe groot je vooruitgang was geweest als je wel vlees at? Hoogstwaarschijnlijk veel meer.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik train/eet liever niet voor half resultaat. Liever voor optimaal.

En waarom zou je vegetarisch worden? Qua dierenwelzijn schiet je er niets mee op, en is het in de meeste gevallen hypocriet (aangezien je een grens moet trekken).
                    Het enige logische zou zijn als je het uit milieu oogpunt deed, aangezien vlees (en dan vooral koeien) voor een veel hogere CO2 uitstoot zorgen.
                    Maargoed, het hele CO2 verhaal is discutabel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X