Brood en beleg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brood en beleg

Hallo,

Ik heb even een paar vraagjes, ik heb al veel van het forum doorgelezen en metname de sticky's.

Ik eet zo'n 6 boterhammen op een dag en 8 als ik vroeg op moet staan.

Is het slecht als ik van die 8 boterhammen er 4 met mager rookvlees eet? en dan 2 met tonijn 1 met pindakaas en 1 met een eitje.

Of ipv 4 met rookvlees 4 met mager kipfilet? Moet daar meer variatie in zitten?
    Of moet ik hier eerst meer informatie over mezelf vertellen en bijvoorbeeld een voedingsschema plaatsen.

Gijs

Originally posted by gijsie View Post
    Of moet ik hier eerst meer informatie over mezelf vertellen en bijvoorbeeld een voedingsschema plaatsen.
    Dat zou best handig zijn idd.

Maar de producten die je nu opnoemt zijn stuk voor stuk prima.

Comment

Dus het is niet erg als ik 4-5 boterhammen met hetzelfde magere vlees of kip neem?

nou ik ben Gijs, 18 jaar en 1.83meter.
      Ik weeg ongeveer 69/70kilogram.

Ik wil een paar kilo kwijt,want ik heb wat buik vet.
      Ik fitness sinds een half jaar en let de laatste weken op me voeding en bleek dat ik veel te veel koolhydraten binnenkreeg en veel te weinig eitwitten.

Ik heb nog een vraagje, ik werk gemiddeld 3x in de week van 7 uur tot 9uur/half10. Daarna ga ik meestal weer 2 uurtjes slapen tot 11-12uur.

Wanneer zou ik een eitwitshake nemen, de 1e keer dat ik wakker wordt of de tweede keer? Het is een beetje een raar ritme ja. Ook omdat het niet 7 dagen in de week is maar steeds wisselend welke dagen.

Normaal ziet me eetpatroon er zo uit:

Ontbijt: (als ik 's ochtends werk) 3 boterhammen met mager vlees of kip of tonijn en één glas water.

Daarna als ik om 11/12u weer wakker wordt: Eitwitshake en 2 boterhammen, meestal 1 met een eitje en de andere met rookvlees.

Om 14uur neem ik meestal weer 2 boterhammen met mager vlees en 1 stuk fruit(appel/banaan/perzik/sinaasappel)

Soms ga ik daarna sporten(fitness) en neem ik om 16uur nog een eitwitshake en dan om 18uur ga ik avondeten.

rond 20.30 neem ik 250gram kwark met 30gram muesli.

Is het goed om muesli in de kwark te doen? Zitten wel aardig wat koolhydraten in heb ik gezien.
      En is dit een goed voedingsschema?

Ik sta graag open voor kritiek. Maar ik vind zelf dat ik de sticky's wel aardig goed gelezen heb.

Comment

Even proberen wat antwoorden te geven op je vragen:

Je bent 183, dat is precies net zo lang als ik, toen ik begon woog ik ook 69 kilo. Dat is gewoon erg dun, mijn advies is dus ook om je onderhoud uit te rekenen, dat staat wel in de stickies, en om dan een voedingschema te maken waarbij je zo'n 300 calorieen boven onderhoud eet. Als je goed eet en goed traint zal je dan snel in spiermassa aankomen.

Je moet even een excel sheet maken met precies wat je eet, dan kan die beoordeeld worden. Alleen muesli moet je niet nemen voor je gaat slapen. Zoveel mogelijk koolhydraten proberen te vermijden voor het slapen gaan. Ik zou er ook 500gram kwark van maken, en dit op eten vlak voor je gaat slapen. Ik neem aan dat je niet om 20:30 naar bed gaat? Als je toch honger krijgt rond dat tijdstip zou je een blikje tonijn of een handje nootjes kunnen nemen.

Verder zou ik die whey shake nemen na de eerste keer dat je wakker wordt, en zal ik ook zorgen dat je na je training een goede maaltijd naar binnenkrijgt, is mij niet helemaal duidelijk of je nu om 16:00 klaar bent met trainen of om 16:00 begint. Als je om 16:00 begint is het goed, want dan neem je om 18:00 meteen een goede maaltijd.

Comment

Allereerst bedankt voor je reactie!

Inderdaad ik weeg ook niet veel en ben redelijk lang. Dus me BMI is ook goed, eerder aan de lage kant. Maar toch heb ik buik en borstvet en wat dikkere bovenbenen. Wat ik eraf wil trainen.

Ik weet helaas niet mijn vetpercentage.

Maar ik wil juist afvallen he, dan moet ik toch 500 calorieën onder me onderhoud gaan zitten?
          Dus als ik om 18.00uur avond eet.
          Dan raad je aan om om 23uur 500gram kwark te nemen?
          Ik ga meestal rond 23.30-00.00 slapen.

Ja ik train niet echt op vaste tijden, niet echt handig misschien.

Okee ik zal even een duidelijk voedingsschema maken in exel en mijn onderhoud nog een x uitrekenen

Comment

Je bent niet dik, en je kan niet echt heel veel vet hebben met zo´n lichaamsgewicht en lengte. Als je echt alleen wilt afvallen dan moet je onder onderhoud gaan eten ja. Maar dan blijft er ook 0,0 spier over en krijg je ook geen spieren erbij, ik neem aan dat je doel is om gespierder te worden? Dan moet je iets boven onderhoud gaan eten, of desnoods precies op onderhoud. Dan zal je merken dat je gespierder gaat worden en dat je ervanzelf beter gaat uitzien.

Beste is dan om te doen

18:00 avondeten
            21:00 nootjes/tonijn (weinig koolhydraten)
            00:00 kwark

Comment

Klopt ik ben ook niet echt dik ofzo, maar heb geen strak buikje, wat ik wel wil.

Ja gespierder wil ik ook worden.
              Nog voorkeuren wat voor nootjes en dan 30gram ongeveer?

Verder elke dag 1 gekookt eitje op een boterham en elke dag 2 boterhammen met tonijn op water is dus niet slecht?

En 1 whey shake per dag is voldoende? Gewoon als je op staat?

Bedankt ik ga er zo wel uitkomen.

Comment

Dat strakker worden komt vanzelf wel als je ook goed gaat eten is mijn ervaring. S´ochtends wheyshake en na je training een wheyshake, en dan een half uur na je training een goede maaltijd. Handig dus als je rond 16:15 gaat trainen ongeveer. Post maar voedingsschema in excel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X