KH vervangen door vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KH vervangen door vetten

ff vraagje,

voedingschema bestaat uit :

Ontbijt : (8h)
    whey shake + 250g mag melk
    40 gr havermout + 25 gr rozijnen + 250g mag melk

Training (9h)
    whey shake + 250g mag melk

Middag maal : (12h)
    200 gr volkoren brood (zelf gebakken) + 100 gr beleg (kalkoen, ham, rauwe ham, ... volg hier mijn voedingdstabel meestal)

of salaadje met 200 gr vis of kalkoen/kip en 100gr brood

Tussendoortje : (15h) normaal yoghurt met vers fruit

Avondmaal : (18h30) wat de pot schaft (groenten + stukje van 200g (steak, kalkoen, kip, tonijn, vis, ... veel proteine weinig vet meestal)

Avond : 22h : 300 gr magere kwark

Drinken : koffie, sprite/fanta zero, soms water

Supplementen : Creatine monohydraat, Beta-allanine, whey

Snoep : 1 keer in de week pannekoeken met bruine suiker.

Train 5 maal in de week, gesplitst 3 dagen schema (dag1 : rug/benen, dag3 : schouders/triceps, dag5 : borst/biceps - 30 sec breaks tussen sets en oefeningen) en 2 dagen 1h30 cardio (155-170 bpm/70-80% max hartslag) en 3/4 keer buikspieroefeningen per week (3 supersets van 4 oefinigen 30 reps per oefening)

Heb volgende probleem, sta met mijn 187/80kg redelijk scherp, alleen mijn onderrug en onderbuik zijn niet scherp genoeg voor mij en zeker niet om mijn buikspieren volledig te zien. Zijkant en eerste twee blokjes zijn zichtbaar, rest zit dus achter klein laagje vet.

Als ik het forum hier zo'n beetje volg heb ik qua training mogelijkheid om nog HIIT te doen of Tabala's. Maar zit nu al op trainingen van 1h45 en ben na de vijfde training echt wel toe aan 2 dagen rust.

Blijft er volgens mij nog de mogelijkheid over om qua eten, te zorgen dat ik iets scherper wordt.

Zou normaal tussen de 3000-3200 kcal moeten eten, gezien ik ook nog wel wil blijven groeien (mag traag gaan, heb tijd), maar dat buikvet wil ik dus wel weg

Vroeg me dus af of het nuttig zou zijn om evt mijn eet schema aan te passen, en iets meer "goede vetten" te eten en iets minder KH?

En dan mss de belangrijkste vraag, waar zitten veel goede vetten in, wanneer eet ik best iets meer vetten (s morgens, s middags, s avonds, tussendoor?)

En laatste vraag, helpt L-carnitine bij vetverbranding? Het internet geeft nogal tegenstrijdige antwoorden op deze vraag. Maar heb bij mijn apotheker soort multi-vit + aminozuren gevonden die 500mg L-carnitine bevatten (begin dit jaar genomen na griepje, gaven wel leuke boost qua energie in ieder geval).

Voedingswaarde van mijn brood :
    E : 8.7g
    KH : 44g
    Vet : 3.4g

Voedingswaarde whey shake : (30g) + 250 melk
    E : 31.76
    KH : 14.2
    Vet : 2

Voedingswaarde magere kwark (300g)
    E : 24
    KH : 10
    Vet : 1

Voedingswaarde ontbijt met havermout :
    E : 15.4
    KH : 74
    Vet : 8

Comment

gooi alles even in een excel bestandje dan kunnen we beter zien wat je binnenkrijgt en daarop eventueel dingen aanpassen.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

zet het daar maar in en upload het dan even.

Comment

Verdeling voeding per dag :

Eiwitten probeer ik tussen de 120-160g te houden

Vet zit ik meestal tussen 30g en 50g

Rest = KH

Totaal ergens tussen de 2300-3000 kcal, eigenlijk iets te weinig dus nog, maar zet volgens mij vet aan als ik meer ga eten, door het teveel aan KH (wat niet bepaald leuk is als je veel traint en gezond probeert te leven).

Comment

Originally posted by STED View Post
          gooi alles even in een excel bestandje dan kunnen we beter zien wat je binnenkrijgt en daarop eventueel dingen aanpassen.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

zet het daar maar in en upload het dan even.
          al geprobeerd, maar k gebruik openoffice ipv microsoft office en die t voedingschema werkt daar niet op, of beter ik kan het niet bewaren

Comment

Originally posted by Pennywise View Post
            Verdeling voeding per dag :

Eiwitten probeer ik tussen de 120-160g te houden

Vet zit ik meestal tussen 30g en 50g

Rest = KH

Totaal ergens tussen de 2300-3000 kcal, eigenlijk iets te weinig dus nog, maar zet volgens mij vet aan als ik meer ga eten, door het teveel aan KH (wat niet bepaald leuk is als je veel traint en gezond probeert te leven).
            Probeer eens 250 eiwitten, 80 vet, rest KH
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

sry dat het ff duurde, maar ben er tijdje uitgeweest en niet kunnen trainen met gescheurde enkelbankel (en 21/11 val ik er nog eens 5 weken uit, wegen enkelplastie operatie )

Maar heb dus wel ff de tijd gehad om mijn schema's in mekaar te steken

Heb ze wel in pdf moeten steken (openoffice wil de excelsheet van hier niet bewaren op mijn pc)

Schema's zijn op trainingsdagen, op niet trainingsdagen laat ik de rijst en 1 whey shake vallen.

Comment

hier zijn de schema's dus :-)
                Attached Files

Comment

Suiker in je havermout...........? waarom doe je dat dan?
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

In schema's is wel geen rekening gehouden, met bakvetstoffen, eventuele calorien van drinken (light drank, water, koffie, ...), zal dus nog wel beetje meer hebben.

Ben trouwens 187/80kg(14.0kg vet)

Onderhoud : 2700
                    Build : +3000
                    Cut : 2500 op trainingsdagen, 2200 op niet training

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Suiker in je havermout...........? waarom doe je dat dan?
                      om het eetbaar te houden :-)

(eet mijn havermout trouwens ook warm en met rozijnen voor die reden)

Comment

Originally posted by Pennywise View Post
                        om het eetbaar te houden :-)

(eet mijn havermout trouwens ook warm en met rozijnen voor die reden)

Gewoon alles bij elkaar in de blender gooien en gelijk opdrinken, zonder suiker.
                        Zoet en smaak heb je dan van de whey en de rozijntjes en de melk is ook al zoet.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Gewoon alles bij elkaar in de blender gooien en gelijk opdrinken, zonder suiker.
                          Zoet en smaak heb je dan van de whey en de rozijntjes en de melk is ook al zoet.
                          thx voor de tip, eigenlijk nog niet over nagedacht dat het zo ook zou kunnen,

morgen eens proberen

Comment

Havermout met whey is echt lekker, ik roer het gewoon door de warme havermout, overigens.
                            Dan heb je die suiker echt niet nodig.
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

heb al spijt dat ik deze morgen mijn havermout nog zoals vanouds heb gegeten, krijg al zin in nieuwe portie :-)

half uurtje geleden mijn boterham van 100gr op en heb al terug honger :-)

klopt de rest van mijn schema ongeveer?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X