Lage GI-dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ vir mee eens, vet train je maar volgende zomer eraf.

Comment

Zo denk ik er ook over, zit nu gewoon lekker 400/500 kcal boven onderhoud en op rustdagen rond de 200 kcal boven onderhoud. In maart of april cut ik wel iets terug zodat ik er wat droger voorsta in de zomer en dan licht bulken in de zomer en winter weer hoger boven onderhoud

Nu stond ook eigenlijk 200/300 kcal boven onderhoud maar gezien het weer bulk ik nu al 400/500 kcal boven onderhoud

Comment

Originally posted by Cidious View Post

Ik weet dat het vet rond je middel een problematische zone is.. heb hier zelf ook last van gehad.. en zodra mijn vetpercentage stijgt zet het direct daar aan en krijg ik zo'n mooie band om mijn middel..

.
        Volgens mij is dit ook echt de hardnekkigste plek om het kwijt te raken.
        Hoe heb jij dat gedaan?
        "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
          Volgens mij is dit ook echt de hardnekkigste plek om het kwijt te raken.
          Hoe heb jij dat gedaan?
          Vetpercentage tot 9% laten zakken.. en dan weer clean bulken..
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
            Waarom kom je met een heel verhaal aan als ik zeg dat ik nergens last van heb?
            Loop dan ook niet zo vaak te mekkeren dat je er last van hebt in andere posts.. ben het meerdere malen tegen gekomen (en nee ik heb geen zin en tijd om bodynet uit te gaan spitten nu en die posts tevoorschijn te halen want je weet zelf dondersgoed wat je hier allemaal post) en dacht 1+1=2 als ik naar deze post keek.. dus ik ging kijken of ik misschien iets nuttigs daaraan kon bijdragen.. verder was het een goedbedoelde ervaring die ik met je probeerde te delen.. dus de additude mag je laten droppen.. nergens voor nodig..

Comment

Originally posted by Cidious View Post
              Vetpercentage tot 9% laten zakken.. en dan weer clean bulken..
              Oh en zwaar squatten leek voor mij ook bij te dragen aan een slankere taille..

Comment

Ik heb vaker gezegd dat ik liever wil dat mijn vet niet alleen rond mijn middel verspreidt zou worden, maar dat heb ik elke keer met een tikje humor gezegd.

Je hebt me onbedoeld getrolled

Originally posted by talalelh15 View Post
                @ vir mee eens, vet train je maar volgende zomer eraf.
                Dit dus cutten is easy.

Comment

Maar dus als ik het goed begrijp van jullie reacties zijn de meningen eigenlijk verdeeld de ene zegt dat het niks uit maakt en dat het altijd maar gaat om de hoeveelheden kh s en de andere zegt dat het om de suikers gaat die erin zitten. Maar wat is nou het beste eigenlijk? Kunnen jullie dit onderbouwen door bijvoorbeeld ervaringen etc? Kijk als je eens een keertje wat volkorenpasta of volkoren boterham of brinta kunt nemen lijkt me zeer mooi meegenomen tijdens een ketose dieet alleen ik denk dat je dan niet lang meer in ketose blijft vrees ik. Verder heb ik eens rondgekeken naar atkins producten en zo en als ik lees wat daar op de achterkant op staat Net carbs ik denk dat ze hiermee dan gewoon de suikers bedoelen en als je daarop gaat letten dan mag je een heel stuk meer eten dan dat het eigenlijk de bedoeling is van een low carb dieet.

Comment

In ketose eet je volgens mij alleen nog maar de carbs uit groenten

eet je wel carbs dan zul je niet meer in ketose zitten

en je hebt natuurlijk eens in de zoveel tijd een oplaad-dag waarin je wel carbs mag eten.

Comment

In ketose eet je volgens mij alleen nog maar de carbs uit groenten

eet je wel carbs dan zul je niet meer in ketose zitten

en je hebt natuurlijk eens in de zoveel tijd een oplaad-dag waarin je wel carbs mag eten.
                      Als je onder de 100 carbs/dag eet kom je in ketose. Dit omdat je hersenen 100 gram glucose nodig hebben, en ze niet direct over kunnen gaan op ketonen.

Als je keto gaat doen kun je beter zo laag mogelijk in carbs blijven (richtlijn is onder de 20 gram, of max 5% van je totale kcal inname uit carbs) omdat ketonen (heel kort door de bocht) ook anti-katabool werken.

Keto is een prima dieet, in het begin even zwaar maar werkt goed. Wel minstens 1 keer in de 2 weken een refeed met flink wat carbs om het glycogeen aan te vullen en de metabolische crash te voorkomen.
                      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                        Als je onder de 100 carbs/dag eet kom je in ketose.
                        Maar, dit staat los van de totale kcal neem ik aan?

Comment

Maar, dit staat los van de totale kcal neem ik aan?
                          Ja.

Al heeft eiwit inname hier ook invloed op (aangezien 100 gram eiwit tot 55 gram glucose verbouwt kan worden), al dit is maar zeer marginaal en niet te vergelijken met koolhydraatjes.

Comment

Huh, dus je kan met ketose vet verbranden zonder een calorietekort te creƫren?

Of snap ik het niet, lol :--)

Comment

Huh, dus je kan met ketose vet verbranden zonder een calorietekort te creƫren?

Of snap ik het niet, lol :--)
                              Zal het even in een nutshell uitleggen.

Je hersenen zijn het enige orgaan die alleen op glucose en ketonen kunnen branden (nog wel meer weefsels, alleen die gebruiken zo weinig dat het verwaarloosbaar is). De andere organen kunnen ook op Free Fatty Acids branden, losgemaakte vetzuren uit het lichaamsvet.

Je hersenen gebruiken ongeveer 100 gram glucose per dag. Neem je dus 100 gram carbs per dag, dan raak je niet in ketose, ga je eronder zitten, dan ga je in ketose. Ketose betekend dat ook niks anders dan dat de hoeveelheid ketonen in de bloedbaan verhoogt zijn. Ketonen worden gemaakt uit vetzuren, en kunnen dus gemaakt worden van lichaamsvet.

In een keto-dieet neem je dus puur eiwitten om je massa te behouden, voor de meeste onder ons is dat 200/220 gram eiwit. De rest van je kcals vul je op met vetten, aangezien die geen effect op ketose hebben.

Wat ik met bovenstaande bedoelde, is dat als je ipv 220 gram eiwit 500 gram gaat je nemen, je 280 gram eiwit overhoud die je lichaam kan ombouwen tot glucose.

100 gram eiwit word omgezet naar ongeveer 55 gram glucose, met 280 gram eiwit 'over' heb je dus meer dan 100 gram glucose en raak je dus uit ketose ondanks dat je geen koolhydraten neemt. We gaan er even vanuit dat dit voor 100% gebeurt.

Daarom is de enige voedingsstof die geen effect op je ketose heeft vet. Daarom word ook aangeraden om 500 kcal onder je onderhoud te eten, met 200/220 gram eiwit en de rest vetten. Dit om er zeker van te zijn dat je diep in ketose blijft.

Comment

Hey milestone zou je mij kunnen helpen met mijn voedingsschema? Ik heb tot nu toe alleen maar koolhydraatarm gegeten en zit ook nog steeds in ketose stand alleen val ik ineens niet zo heel veel meer af ik ben in totaal 8 kg al afgevallen nu en mijn stats zijn:

Lengte: 181cm
                                Gewicht: 119kg
                                Vet %: 32

Ik ben echt nog een amateur op dit gebied en weet niet hoe ik een voedingsschema zou moeten maken hiervoor wat de verhoudingen zouden moeten zijn van vet koolhydraten en eiwitten. Als je even tijd hebt zou je mij kunnen helpen? Mijn hoofddoel is om nog minimaal 25 kg af te vallen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X