mijn voedings schema? goed??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn voedings schema? goed??

ik train nu al sinds begin dit jaat sirieuz en probeer heel erg op me voeding te letten. ik wil geen greatine etc nemen ik neem eiwitten meer niet, wil ik ook niet. maar nu is het zo dat mijn vet percentage erg laag is en blijft dalen wel telkens langzamer. 6x per dag warm eten is voor mij ook geen optie. ik zou naar de 2 keer kunnen gaan.

lengte1,81m
    gewicht +- 70 kg
    vet% tussen 8,2 en 9,1(gemeten met tang)
    BMI 21,4
    spier percentage 47,3&
    daagelijkse behoefte 1670 kcal(wanneer je niks doet)

ik train dagelijks momenteel op het volgende trainings schema:
    dag 1: rug met biseps
    dag 2: borst met triceps
    dag 3: buik + hardlopen(buiten +- 4 km)
    dag 4: schouders met benen
    dag 5: rust dag.

enzo weer opnieuw.

mijn voedings schema is als volgd:
    +- 9 uur opstaan
    9:15 bak brinta 100g + halfvolle melk met schake erdoor
    13:00 4 bruine boterhammen, 2 met zoweizo kip de andere met honing pindakaas of appelstroop(voor de ijzers)
    13:30 trainen!!!
    16:15 halve bag magere kwark met shake
    18:00 eten wat de pot schaft meestal groeten met vlees en aardappellen(paar keer per week paste
    21:00 weer halve bal magere kwark met fruit(appel, banaan, aardbeien)
    0:00 naar bed

tussen door drink ik meestal water en maximaal 3 glazen heel dunne limonade alleen voor de smaak. verder eet ik geen frituur(hooguit 1x per zoveel maanden een visje) ik drink geen alcohol. en ga enkel uit op zaterdag als ik zondag een rustdag heb.

al met al kom ik uit op +- 2500 kcal per dag dit is zelf een beetje gerekend.

ik wil graag spier opbouw(massa) maar me vet blijft nu omlaag gaan....

ik heb zelf al zitten nadenken om de bak kwark van 21:00 te vervangen door bijv. paste met kip of rijst met vis.

ik hoor graag wat jullie ervan vinden. en sugesties en tips zijn altijd welken darom zet ik het hier neer.
    Last edited by thijmen1993; 15-08-2011, 11:02.

meer eten, een ondershoudsniveau van 1670kcal is veel te laag dus kan niet kloppen zal eerder op 2700-2800kcal zitten. Eet ongeveer rond de 3000-3300 kcal per dag. verder is het handiger als je de voedingswaardes er bij zet.
    en lees de stickys ff goed
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

als je spieren wilt aankomen zul je veel meer moeten eten.
      ik ben ook 1,81 en weeg 66 kilo. ik wil net als jij spiermassa aankomen en eet daarvoor zo´n 3800kcals per dag op trainingsdagen(ik sport wel wat meer dan jij). dat zou jij dus ook minimaal 3200 kcals moeten eten!!! je eet dus veel te weinig.

appelstroop en honing eruit en vervangen door bijvoorbeeld eieren, kipfilet of tonijn uit blik. (ijzer zit in veel voedingsmiddelen)

geen fruit meer voor het slapen gaan, daar heb je geen fuck meer aan op dat moment. eet fruit voor of na het trainen of bij het ontbijt. neem bijvoorbeeld een handje noten door je kwark want je eet erg weinig gezonde vetten. en eet voor het slapen gewoon een hele bak kwark want een halve is echt weinig.

je trainingschema is ook niet optimaal, benen en schouders op 1 dag!!?? train je je benen wel hard genoeg?

doe bijvoorbeeld je schouders inplaats van je buik voor het hardlopen en doe benen met buik op de laatste dag.

succes
      Last edited by maar7en8; 15-08-2011, 11:54.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Benen + een kleine spiergroep kan wel op dezelfde dag toch?

Comment

kvind benen+schouders ook wel kunnen.. vind het alleen niet ideaal aangezien ik meestal helemaal gesloopt ben na mijn benen en ik dan echt geen puf over heb voor schouders.
          Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
          Doel eind 2015: 100kg
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

voedingsschema

oops zit verkeerd te posten xD
            -ignore this message-

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              je trainingschema is ook niet optimaal, benen en schouders op 1 dag!!?? train je je benen wel hard genoeg?
              ik kan helaas mijn benen niet hard trainen vanwegen het feit dat ik slechte knieen heb ik trainde ze altijd heel hard nu doe ik enkel onderhoud en niet meer zoals ik kon, zou ik graag anders hebben maarja helaas het zij zo.

ik doe eerst me schouders en dan me benen dus heb er opzicht weinig last van dat ik al heel vermoeid ben, want dat merk je totaal niet.

het fruit eet ik enkel als extra! vroeger at ik 2 stuks fruit savond dat is nu halve bak kwark + fruit erdoor. op me rust dag eet ik meestal iets van ongezoute cashewnoten.

verder zou ik niet weten hou ik me kcal omhoog kan krijgen want na elke maaltijd zit ik goed vol.

zou het darom een optie zijn om de kwark savond te vervangen door een warmte maaltijd van paste kip/vis??

alvast allemaal onwijs bedankt!

Comment

Ik zelf doe nu ook benen en schouders op de zelfde dag.
                @ thijmen eerst benen dan schouders, is beter
                keep the focus going!

Comment

ik had nog een vraagje.

zou ik er verstandig aan doen een keer een week helemaal niet me eiwitten te nemen? ik neem namelijk al 2jaar lang streng me eiwitten. en vroeg me af of een keer een week stoppen me lichaam zou laten ontwennen en dat het daarna meer effect zou hebben.

ook vroeg ik me af of iets van amminozuren, creatine, of HMB verstandig zou zijn om te gebruiken.

mvg, thijmen

Comment

Een week geen eiwitten is nergens voor nodig.

aminozuren en creatine kun je gewoon nemen.

HMB wat is dat?
                    keep the focus going!

Comment

HMB is een soort middel wat het zelfde doet als creatine maar werkt ook enigzins anabolisch en was een rage in de jaren 90'

ik heb besloten om nu eerst aan de wieght gainer te gaan me gewicht blijft dalen:S nu zelf onder de 69... als me gewicht rond de 73-75 is ga ik over op creatine..

maar welke creatine is het best? een mono hydraat??

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post
                        HMB is een soort middel wat het zelfde doet als creatine maar werkt ook enigzins anabolisch en was een rage in de jaren 90'

ik heb besloten om nu eerst aan de wieght gainer te gaan me gewicht blijft dalen:S nu zelf onder de 69... als me gewicht rond de 73-75 is ga ik over op creatine..

maar welke creatine is het best? een mono hydraat??
                        waightgainers zijn grote bullshit!!!
                        niet doen ga je alleen maar grote hoeveelheden vet gainen door de grote hoeveelheden suikers.

ga gewoon meer eten!!!!
                        simpel zat toch
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

meer eten:O ik eet me op dit moment al helemaal klem en hoe meer ik eet hoe meer ik verbrand hoe minder ik weeg. ik heb al 2x me voedingsschema verrandert meer eten(goed eten) en blijf zakken omdat mijn verbranding heel hoog is en me vet% onder de 9 zakt....

ik ga nu aan de waightgainer om me vet% naar de 12% te krijgen als ik nog meer zak word het heel slecht voor me gezondheid en ik bouw nu al niks op aan spier omdat alles word verbrand... ook omdat ik nog hardloop 2x per week blijft me verbranding erg hoog... dit is voor mij een soort nood om aan te komen hopen dat het lukt en dat ook over een maandje over kan op de creatine met een mooi gewicht!

Comment

Ik vind het raar dat niemand wat zegt over de aparte dag voor buik met hardlopen.

Cardio kan je beter inplannen en buik ook.
                            Zou eerder benen apart pakken of rug
                            Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

klopt kijken er wel meer raar van op dit is een variant die ik zelf heb dedacht ik ga straks weer naar apparte dag voor rug met hardlopen en dan train ik buik met benen tot nu toe werkt die dag buik apart voor mij erg lekker dit is na 2 zware trainings dagen een iets lichtere en kan de dag erna weer volgas verder

dus voor mij is dit een optimale combinatie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X