buikpijn eerste week voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikpijn eerste week voedingsschema

Ik ben nu de eerste week gestart met een voedingsschema.

Alleen heb ik nu vaak in de middag buikpijn. weet echt niet waarvan heb vandaag de melk en sla eruit gehaald leek wel iets minder maar nog steeds voelt me buik niet normaal.

Misschien van Brinta dit eet ik overigens koud met whey en normaal melk nu dan water? maar eet 's ochtends om 08:00 en krijg pas ron 17:00 steeds last.

Voelt echt opgeblazen alsof er heel veel lucht in me buik zit .

Of komt het misschien doordat me lichaam aan het eten moet wennen?

Denk ff wennen aan de hoeveelheden, kijk het nog eventjes aan. Of dronk je eerst nooit melk?

Comment

Ik dronk nooit melk. Vond dat altijd vies maar met whey vindt ik het nu wel lekker. Wat ik wel raar vindt als het van melk is is drink alleen s ochtends melk maar krijg steeds pas s avonds buikpijn.

Comment

Dat zullen de vetten in de melk zijn denk ik? Als je maag geen melk gewend is. In het dierenrijk drinken volwassen zoogdieren niets voor niets water

Comment

Originally posted by kim20 View Post
          Ik dronk nooit melk. Vond dat altijd vies maar met whey vindt ik het nu wel lekker. Wat ik wel raar vindt als het van melk is is drink alleen s ochtends melk maar krijg steeds pas s avonds buikpijn.
          Als het de melk was dan merk je dat vrijwel meteen tot een 30 minuten erna.....volgens mij ligt het eerder aan de hoeveelheid eiwitten, je lichaam heeft tijd nodig zich aan te passen, eiwitten laten je gassen.....
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
            Als het de melk was dan merk je dat vrijwel meteen tot een 30 minuten erna.....volgens mij ligt het eerder aan de hoeveelheid eiwitten, je lichaam heeft tijd nodig zich aan te passen, eiwitten laten je gassen.....
            Aha dan zou het idd dat zijn. Nu ik de sla eruit gegooit heb is het wek stukken minder gelukkig. Maaar nog niet over als het van de eiwitten komt wat ik denk ik bijna wel zeker weet. Gaat dit dan vanzelf minder worden?

Comment

Wat voor melk heb je? Als je nu (half)volle melk heb zou je kunnen proberen te switchen naar magere(0% vet) melk. Persoonlijk vind ik de extra eiwitten die ik krijg uit whey-shake met melk een leuke extra (en het smaak echt veel beter)
              BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Originally posted by cage View Post
                Wat voor melk heb je? Als je nu (half)volle melk heb zou je kunnen proberen te switchen naar magere(0% vet) melk. Persoonlijk vind ik de extra eiwitten die ik krijg uit whey-shake met melk een leuke extra (en het smaak echt veel beter)
                Ja ik doe nu ook whey door de melk en brinta als ontbijt en vindt dat erg lekker. Maar denk niet dat het komt door melk want ik drink ok 08:00 melk en krijg pas rond 17:00 buikpijn. Het kwam vooral doir sla nu dat eruit is is het minder.

Maar de gassen komen denk ik idd van de eiwitten ben alleen benieuwd of dit ook overgaat als ik er aan gewend ben.

Comment

Originally posted by kim20 View Post
                  Ja ik doe nu ook whey door de melk en brinta als ontbijt en vindt dat erg lekker. Maar denk niet dat het komt door melk want ik drink ok 08:00 melk en krijg pas rond 17:00 buikpijn. Het kwam vooral doir sla nu dat eruit is is het minder.

Maar de gassen komen denk ik idd van de eiwitten ben alleen benieuwd of dit ook overgaat als ik er aan gewend ben.
                  Ik was in het begin ook aardig gassy haha is bij mij overgegaan
                  BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

ben je ook loom en moe en slappekes? of heb je enkel de gassy, opgeblazen shizzle?

als je niet tegen de melk kan, is allergie of intolerantie ook merkbaar aan vermoeidheid en slap voelen,snel ziek worden(bij mij toch,weet hier verder niets van) enkel gassy lijkt meer op eiwitten klapkes krijgen...

heb eens gegoogled, en kwam volgende link tegen...
                    Spijsverteringsklachten & Voedselcombinaties | Sophie van Baarsen | Columns | Bliss

wel interessant, ze zijn wel wat negatief over teveel eiwitten, maar stellen wel betere en mindere combinaties voor met eiwitten...

weet niet of dit de goede/correcte info is,maar het kan je mss op weg helpen te reseacrhen en je sport voedingschema zodanig aan te passen dat je toch een goede trainingsvoedingschema hebt die hier aangemoedigd wordt,die je maag toch beter aankunnen...

maar een lichaam is adaptief,(dat staat er jammer genoeg neit bij)je lichaam kan sterker worden of gewoon veranderen van samenstelling in vertering,door woeker van andere soorten bacterieen, ms zijn er momenteel nog niet genoeg eiwit afbrekende enzymen/bacts aanwezig is is het mss een matter of time voor ze door de vele eiwitten woekeren zodat je het dus later beter kan verteren...

dus om in het kort te zeggen, kijk het nog even aan zoals hierboven al gezegd, als het niet betert, combineer dan mss wat eiwitten met ander voedsel die ook in bb plaatje past enz.

hier bv. wordt naast de interessante theorie over eiwitten,aangerade genoeg water te drinken omdat eiwitten dan beter verteren... ook al dacht ik juist te weten dat je bij de maaltijden minder water drinken moet om het zuur te houden,volgens deze bron dus niet, ik leer weer bij

Vertering
                    Bij het afsplitsen van een bestaande proteïnestructuur naar de bouwstenen (in darmen) moet water toegevoegd worden. Wanneer men geen water drinkt bij het eten dan wordt dit uit de darmcellen gehaald en die drogen uit. Dus bij veel eiwit in de voeding dient men veel water te drinken. Bij eiwitsplitsing is water nodig.
                    Integraal Medisch Centrum

ik zou dus zeggen, research wat je eet en trek je eigen conclusies

Comment

gewoon ff aankijken kan wennen zijn voor je maag de hoeveelheid eten... blijft dit lang aanhouden ga dan naar de huisarts kan van alles zijn

Comment

brinta warm met je whey eitwitten en melk is een stuk lekkerder als koud

het kunnen de eiwitten zijn die voor gassen in je maag zorgen(zelf ook last van niet tot buikpijn) hier virj wienig tegen te doen, minder eititten nemen of meer verspreid zodat je niet in 1x een gorte lading binnen krijgt...

Comment

@ bolder: Nee voel me verder helemaal niet ziek juist erg goed eigenlijk op de buikpijn na maar nu ik helemaal geen sla meer eet gaat het al stukken beter gelukkig. Bedankt voor de link ga het allemaal even uit gebreid lezen.

En ja ik ga het even aankijken. Hoop iig dat het snel weggaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X