carbs na trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carbs na trainen

hey allemaal,

ik neem altijd een whey shake met creatine na mijn training en hoor van sommige dat het ook nodig is snele koolydraten te nemen na het trainen zoals maizema of dextrose voor optimaal herstel.
    van andere hoor ik weer dat dit niet nodig is als je maar zorgt voor genoeg koolydraten voor en na het trainen.

dus is het nou wel of niet nodig je glycogeen na het trainen direct aan te vullen?

wat is jullie mening hierover?
    en merken jullie verschil na wel of geen carbs direct na je training?

grtz maarten.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Originally posted by maar7en8 View Post
    hey allemaal,

ik neem altijd een whey shake met creatine na mijn training en hoor van sommige dat het ook nodig is snele koolydraten te nemen na het trainen zoals maizema of dextrose voor optimaal herstel.
    van andere hoor ik weer dat dit niet nodig is als je maar zorgt voor genoeg koolydraten voor en na het trainen.

dus is het nou wel of niet nodig je glycogeen na het trainen direct aan te vullen?

wat is jullie mening hierover?
    en merken jullie verschil na wel of geen carbs direct na je training?

grtz maarten.
    De snelle carbs na de training zijn niet alleen voor het opvullen van je glycogeen, maar ook om snelle eiwitjes de spieren in de drijven. Als jij wat dextro met whey neemt, stijgt je insuline. Die duwt dan de aminozuurtjes die je spieren nodig hebben naar binnen de cel in.

Voor het trainen zijn carbs vooral belangrijk om voldoende energie te hebben tijdens de workout zelf.

Ik zeg: Beide doen. Zeker als je aan het bulken bent. Ben je aan het cutten dan word het een ander verhaal. Dan zou ik gaan voor alleen een kleine post-WO shake met een klein beetje dextro. (Als je keto doet natuurlijk alleen whey/hydrolisaat!)
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
      De snelle carbs na de training zijn niet alleen voor het opvullen van je glycogeen, maar ook om snelle eiwitjes de spieren in de drijven. Als jij wat dextro met whey neemt, stijgt je insuline. Die duwt dan de aminozuurtjes die je spieren nodig hebben naar binnen de cel in.

Voor het trainen zijn carbs vooral belangrijk om voldoende energie te hebben tijdens de workout zelf.

Ik zeg: Beide doen. Zeker als je aan het bulken bent. Ben je aan het cutten dan word het een ander verhaal. Dan zou ik gaan voor alleen een kleine post-WO shake met een klein beetje dextro. (Als je keto doet natuurlijk alleen whey/hydrolisaat!)
      ok, ik ben aan het bulken hoeveel carbs per kilo lichaamsgewicht adviseer jij?
      maar whey wordt toch juist sneller opgenomen zonder carbs?
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        ok, ik ben aan het bulken hoeveel carbs per kilo lichaamsgewicht adviseer jij?
        maar whey wordt toch juist sneller opgenomen zonder carbs?
        Gewoon beetje variëren. Als jij een beentraining hebt gedaan waarvan je na 4 dagen nog mank loopt, kun je rustig 100/150 gram dextro nemen. Heb je biceps en abs getraind dan kun je met 30/40 gram ook wel uit.

En ja, whey zal inderdaad een klein beetje sneller opgenomen worden zonder kh's. Al zal dat met dextro e.d. heel erg meevallen, aangezien die niet verteerd hoeven te worden.
        'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Carbs zijn in feite alleen nodig voor en na de training. Voor de rest heb je ze bijna niet nodig, je kunt zelfs training zonder carbs (heb ik een tijdje gedaan), en daarna wat carbs nemen.

Na de training snelle carbs nemen voor optimaal herstel en energie aanvulling, eigenlijk hoeft de maaltijd na je training dan geen carbs te bevatten maar ach wie kan er nou fatsoenlijk bulken op 40gr carbs

Kies wat voor jou het beste is kwa snelle carbs, prefereer je dextrose met een GI van 100 of prefereer je maizena van een GI van 80 is het helemaal jou keuze, als je een zakcentje extra hebt, of gewoon voldoende hebt kun je ook een PWO supp gebruiken die een GOEDE mix bevat van carbs/eiwitten/creatine/BCAA's dus in feite alles wat je na een training nodig hebt om anabol te worden.

Zelf gebruik ik dark matter, goede mix/goede verhoudingen en precies wat je nodig hebt na de training
          Je kunt natuurlijk ook expirimenteren en je eigen pwo shake maken naar verhoudingen naar wens, meer crea/minder dextrose/meer maizena/meer BCAA's etc...
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Zelf merk ik niet dat ik betere gains maak met snelle koolhydraten in mijn shake (maizena).

Heb het een tijdje met en zonder geprobeerd en mijn progressie bleef hetzelfde.

Je komt dag in dag uit aan je behoeften dus heb je een constante overlapping van koolhydraten, eiwitten en vetten.

Wel merk ik dat ik er droger uit ga zien van maizena

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X