volle/halfvolle?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nieck01 View Post
    ik las hier laatst juist ergens dat lactose de opname van whey versneld. Hoe zit dit dan, of klopt dit gewoon niet?
    Theoretisch zou het wel moeten kunnen. Maar lactose moet eerst verknipt worden in 2 aparte suikers; Galactose en glucose.
    Daarnaast heb je te maken met de casseïne in de melk die een gelei vormt met maagzuur, in die gelei zit dan ook je kostbare whey voor een deel. En anders heb je nog de vetten die e.e.a. kunnen vertragen.

over casseïne in melk zie onderstaande stukje, dit is mede een reden waarom ik wat minder casseïne neem en liever wat whey er bij doe.:

Het Caseïne:
    Caseïne is een eiwitproduct in de koeienmelk die in de maag een moeilijk te verteren taaie massa vormt door stolling en die alleen geschikt is voor het vier-magen-stelsel van de koe. Deze massa blijft kleven aan de darmwand, verhindert daardoor de resorptie van vele mineralen en werkt remmend op de intrinsic factor. Een atlete, Jo Griffith, is gestorven tgv een teveel aan betacaseïne dat al haar interne organen met slijm had doen dichtslibben. De calcium zit in de moeilijk verteerbare caseïne en wordt daardoor slecht opgenomen. De fosfor wordt beter op genomen, ook omdat door de melk het maagzuur gebonden wordt en fosfor beter oplost in een basisch milieu. In het bloed wordt door afbraak van de vele eiwitten het bloed zuur. Dit wordt door calcium uit de botten geneutraliseerd. Hierdoor krijgt men door koppeling aan fosfor kans op nierstenen. In de melk zit het calcium als calciumcarbonaat en dit is lichaamsvreemd, waardoor het ook slecht opgenomen wordt.

bron: Medivera
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

oke, dat is duidelijk
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        IkIs zeker niet nieuw. We hebben eerder discussies gehad over whey in de avond. Whey in de avond is in mijn ogen weggegooid geld. Je kan maar heel weinig amino's opsparen (veel kleinere buffer dan bij energie/ glycogeen) Neem je dus in de avond een shake dan krijg je een tijd meer binnen dan je verbruikt -> oxidatie. En daarna niks of te weinig.
        Geef mij maar bijvoorbeeld kwark in de avond.
        .

Dus met kwark krijg je geen eiwitten binnen in de avond?

Geen whey nemen omdat je niks hebt aan eiwitten, maar wel kwark nemen....hmmmm

Beetje vreemd en zeker nu je weet dat de eiwitten van kwark van slechte kwaliteit zijn en je dus niks aan de kwark hebt.

beter een shake maken casseïne en whey.....6 uur lang leuker gespreide afgifte van schone eiwitten.

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Theoretisch zou het wel moeten kunnen. Maar lactose moet eerst verknipt worden in 2 aparte suikers; Galactose en glucose.
          Daarnaast heb je te maken met de casseïne in de melk die een gelei vormt met maagzuur, in die gelei zit dan ook je kostbare whey voor een deel. En anders heb je nog de vetten die e.e.a. kunnen vertragen.

over casseïne in melk zie onderstaande stukje, dit is mede een reden waarom ik wat minder casseïne neem en liever wat whey er bij doe.:

Het Caseïne:
          Caseïne is een eiwitproduct in de koeienmelk die in de maag een moeilijk te verteren taaie massa vormt door stolling en die alleen geschikt is voor het vier-magen-stelsel van de koe. Deze massa blijft kleven aan de darmwand, verhindert daardoor de resorptie van vele mineralen en werkt remmend op de intrinsic factor. Een atlete, Jo Griffith, is gestorven tgv een teveel aan betacaseïne dat al haar interne organen met slijm had doen dichtslibben. De calcium zit in de moeilijk verteerbare caseïne en wordt daardoor slecht opgenomen. De fosfor wordt beter op genomen, ook omdat door de melk het maagzuur gebonden wordt en fosfor beter oplost in een basisch milieu. In het bloed wordt door afbraak van de vele eiwitten het bloed zuur. Dit wordt door calcium uit de botten geneutraliseerd. Hierdoor krijgt men door koppeling aan fosfor kans op nierstenen. In de melk zit het calcium als calciumcarbonaat en dit is lichaamsvreemd, waardoor het ook slecht opgenomen wordt.

Ik heb nog nooit casseïne gehad, enkel whey met melk. Ik zoek dus iets om te nemen voordat ik ga slapen.

Kan je dan de casseïne met water wel elke avond voordat je gaat slapen innemen? of is dat teveel?

Comment

Magere melk kan toch prima, in de cut? Vetten huid komt voor, zeker bij gasten met wedstrijd voorbereiding laten het links liggen en stappen over naar water. of heb ik dit verkeerd?

Comment

Originally posted by BSH1975 View Post
              Ik heb nog nooit casseïne gehad, enkel whey met melk. Ik zoek dus iets om te nemen voordat ik ga slapen.

Kan je dan de casseïne met water wel elke avond voordat je gaat slapen innemen? of is dat teveel?

Ja dat kan, maar ik zou er een schepje whey bijdoen.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                Magere melk kan toch prima, in de cut? Vetten huid komt voor, zeker bij gasten met wedstrijd voorbereiding laten het links liggen en stappen over naar water. of heb ik dit verkeerd?

Magere melk en halfvolle melk kan heel goed in de cut, er wordt gezegd dat je er een dikkere huid van krijgt......volgens mij is dat gewoon extra vocht onder de huid, net als wat je krijgt van dextrose.
                In een wedstrijdvoorbereiding ga je steeds minder melk drinken en uiteindelijk stoppen vanwege dat vocht.

Comment

ok bedankt, dan doen we dat: elke avond 250 ml water, met één schep whey en één schep casseïne

Comment

Dus met kwark krijg je geen eiwitten binnen in de avond?

Geen whey nemen omdat je niks hebt aan eiwitten, maar wel kwark nemen....hmmmm

Beetje vreemd en zeker nu je weet dat de eiwitten van kwark van slechte kwaliteit zijn en je dus niks aan de kwark hebt.

beter een shake maken casseïne en whey.....6 uur lang leuker gespreide afgifte van schone eiwitten.
                    Jij bent ook wel een beetje de koning van het 'niet lezen' of 'doen alsof je het niet snapt hé Ik zeg niet dat eiwitten niet goed zijn. Alleen dat je niet te snel teveel eiwitten binnen wilt krijgen wanneer daar geen behoefte aan is.
                    Kwark geeft langzaam af. whey snel.
                    whey geeft misschien 2 uur af. Kwark, zeker als het volle kwark is tot misschien wel 10 uur.

En hoe kom je er nou weer bij dat eiwitten in kwark slecht zijn?

Originally posted by Hermandad View Post
                    het gaat niet om de vetten maar om de lactose. Die wil je missen tijdens je cut. Magere melk is in mijn ogen dan ook een nog minder logische keus tijdens je cut.

Hopeloos :P
                    Ik blijf erbij enkel in de ochtend en bij je training zie ik toegevoegde waarde van whey. Rest van de dag -> langzame eiwitten altijd beter.
                    Fear is the mind killer

Comment

Jij bent ook wel een beetje de koning van het 'niet lezen' of 'doen alsof je het niet snapt hé Ik zeg niet dat eiwitten niet goed zijn. Alleen dat je niet te snel teveel eiwitten binnen wilt krijgen wanneer daar geen behoefte aan is.
                      Kwark geeft langzaam af. whey snel.
                      whey geeft misschien 2 uur af. Kwark, zeker als het volle kwark is tot misschien wel 10 uur.

Hopeloos :P
                      Ik blijf erbij enkel in de ochtend en bij je training zie ik toegevoegde waarde van whey. Rest van de dag -> langzame eiwitten altijd beter.
                      Ben het hier helemaal mee eens. vooral met hetgeen ik dik gedrukt heb.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hangt er van af hoe je hebt gegeten in de aanloop naar je training. hoe je getraind hebt. of je cut of bulkt Zijn zijn in ogen sowieso marginale verschillen. Zou me er niet te druk om maken.

Als praktische noot: Als je na de training neemt zou ik zo snel mogelijk na de training nemen. En dan heb je of... warme melk. Of je moet eerst naar huis. Alleen al daarom zou ik na de training met water doen

ok. duidelijk!
                        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Het Caseïne:

Gaat het om Florence Griffith Joyner, alias Flo-Jo?

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Hoe kom je daarbij?

Op 38-jarige leeftijd overleed ze in haar slaap in haar woning in Mission Viejo. De doodsoorzaak, zoals opgegeven na sectie, was 'verstikking bij een epileptische aanval ten gevolge van een afwijkende bloedvatstructuur in haar hersenen'.[6] De verdachtmakingen omtrent dopinggebruik zijn niet bevestigd of ontkracht. Er is ook niet op getest bij de sectie. Al eerder had Griffith-Joyner te kampen gehad met haar gezondheid. Zo kreeg ze op 6 april 1996 tijdens een reis van Los Angeles naar St. Louis een beroerte.[7] Op verzoek van haar familie zijn toentertijd geen nadere mededelingen over haar gezondheid gedaan.[8]
                            Na haar overlijden daagde haar familie het ziekenhuis voor de rechter, want volgens hen moesten op de foto's die in 1996 waren gemaakt, de vernauwingen van de bloedvaten in de hersenen al zichtbaar zijn geweest. [9]
                            http://nl.wikipedia.org/wiki/Florence_Griffith-Joyner
                            ....
                            Last edited by dynobet; 05-10-2011, 23:00.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              Ik ben bekend met het verhaal van wijlen Florence Griffith Joyner. De reden waarom ik het aan marnop vraag is omdat ik graag wil weten of het daadwerkelijk om deze atlete gaat of een andere Jo Griffith.

Het zou nogal schandalig zijn om de dood van Flo-Jo te misbruiken voor dit soort doeleinden.
                              Last edited by inferno_0666; 05-10-2011, 23:23.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

ja die wordt hiervoor misbruikt (door een hele reeks van anti melk sites).

Casein: the fountain of mucus
                                Medivera

In de eerste link wordt aangegeven dat het om deze atlete gaat. en met kort googlen vond ik nog tientallen anti melk sites, met een gelijke strekking.

Op de wiki pagina staat haar werkelijke doodsoorzaak. die heeft niets met casseine te maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X