Eiwitbehoefte berekenen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitbehoefte berekenen

beste mensen,

ik vroeg me af of ik voor mijn dagelijkse eiwit behoefte 2,5 - 3 gram x lichaamsgewicht moet doen of 2,5 - 3g x vet vrije massa. Ik zie namelijk vaak eiwit x lichaamsgewicht maar zo nu en dan x vet vrije massa. Vet vrije massa klinkt wat logischer maar ja, kan het natuurlijk mis hebben. Als het tóch lichaamsgewicht is kom ik gelijk ongv. 25g eiwit te kort (wat me best veel lijkt)..

Als ik hier rondkijk op deze forum zie ik meestal Lichaamsgewicht , en zo heb ik het ook berekent

Comment

2.5g-3g per kg lichaamsgewicht. Uitzondering is als je een hoog vet% hebt. dan kun je beter uitgaan van een gewicht dat je zou hebben bij een normaal vet%, of grofweg 3g per kg vvm nemen.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oke dan, ik heb wel een 'normaal' gewicht, ben 1.74 en weeg de ene dag 69 en de andere 71 dus ik zal wel 70 x lichaamsgewicht doen bedankt!

Comment

70x lichaamsgewicht?

Gewoon 3gr per kilo, dus als je 100kg weegt eet je dus minimaal 300gr.

Beter iets meer als iets minder
          Make it happen, shock everyone!

Comment

oeps hahaha ik bedoelde 3g x 70kg (<---lichaamsgewicht) foutje niet opgelet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X