verhouding KEV bij lichaamssamenstelling veranderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verhouding KEV bij lichaamssamenstelling veranderen

Hoi allemaal,

Ik heb veel gezocht hier op het forum en op internet, maar ik ben er niet helemaal uitgekomen, vandaar mijn vraag hier.

Mijn doel is strakker (droger) worden, en wat spiermassa te kweken (als voorbeeld mijn armen, stelt echt niks voor, en m'n billen mogen veel strakker). Nu vraag ik me af: kan je, als je op onderhoud eet, zowel droger worden als spiermassa aanzetten? Die twee gaan toch niet samen? of toch wel?

Ik ben 172cm, 55 kg, 22.6% bf (op zo'n weegschaal gemeten in de sportschool, dus is slechts indicatie). Momenteel eet ik meestal minder dan m'n onderhoud (zou 2100kcal zijn), namelijk +- 2000 kcal met E 29% K 44% V 27%. Zou ik dat zo moeten houden, of moet ik in ieder geval (minstens) op onderhoud gaan eten? En zo ja, meer KH of is het goed zo?
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij veel angst heb om vet aan te zetten (door teveel KH), maar als mijn kh inname momenteel te weinig is om zwaarder te kunnen trainen, dan hoor ik dat graag. Mijn bf is trouwens met dit eetpatroon nagenoeg gelijk gebleven de afgelopen 2 maanden.

M.i.v. volgende week krijg ik een split schema van 3 of 4 dagen, met als doel dus zeker die armen aan te pakken en strakker in m'n vel te komen. Hoe denken jullie dat ik m'n eetpatroon moet aanpassen? Op trainingsdagen bv hoger in KH en niet-trainingsdagen zoals het nu is, of minder?
    En cardio erin gooien of is dat niet nodig?

Lang bericht dit, sorry, alvast bedankt voor het lezen!

172cm met 55kg is niet veel, 22,6% bf voor een vrouw ook niet. Zou gewoon op 2200kcal gaan zitten en verhouding EKV 30/40/30 aanhouden. Verder flink hard trainen en op de juiste momenten eten en dan gaat dat goed komen.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by KimH123 View Post
      Hoi allemaal,

Ik heb veel gezocht hier op het forum en op internet, maar ik ben er niet helemaal uitgekomen, vandaar mijn vraag hier.

Mijn doel is strakker (droger) worden, en wat spiermassa te kweken (als voorbeeld mijn armen, stelt echt niks voor, en m'n billen mogen veel strakker). Nu vraag ik me af: kan je, als je op onderhoud eet, zowel droger worden als spiermassa aanzetten? Die twee gaan toch niet samen? of toch wel?

Ik ben 172cm, 55 kg, 22.6% bf (op zo'n weegschaal gemeten in de sportschool, dus is slechts indicatie). Momenteel eet ik meestal minder dan m'n onderhoud (zou 2100kcal zijn), namelijk +- 2000 kcal met E 29% K 44% V 27%. Zou ik dat zo moeten houden, of moet ik in ieder geval (minstens) op onderhoud gaan eten? En zo ja, meer KH of is het goed zo?
      Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij veel angst heb om vet aan te zetten (door teveel KH), maar als mijn kh inname momenteel te weinig is om zwaarder te kunnen trainen, dan hoor ik dat graag. Mijn bf is trouwens met dit eetpatroon nagenoeg gelijk gebleven de afgelopen 2 maanden.

M.i.v. volgende week krijg ik een split schema van 3 of 4 dagen, met als doel dus zeker die armen aan te pakken en strakker in m'n vel te komen. Hoe denken jullie dat ik m'n eetpatroon moet aanpassen? Op trainingsdagen bv hoger in KH en niet-trainingsdagen zoals het nu is, of minder?
      En cardio erin gooien of is dat niet nodig?

Lang bericht dit, sorry, alvast bedankt voor het lezen!

pffff lezen mensen nog wel eens topics?

Net een paar uurtjes geleden nog geschreven dat je wel spiermassa kan aanzetten en vetpercentage verlagen.

Op trainingsdagen kan je eventueel je KH wat hoger houden en op rustdagen kan je het halveren of zelfs nog minder nemen.
      Je kan ook altijd je KH inname erg laag houden.
      Je kan eventueel wat intensieve cario na de KT toevoegen.

Verder dus gewoon op onderhoudsniveau eten als je droger wil worden. Tenzij je teveel eet en je vet ook gaat onderhouden.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X