honger of last van mijn maag??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• honger of last van mijn maag??

Hallo Allemaal

Wie kan mij helpen?

Mijn trainingen zijn erg afwisselend en ik wil graag mijn voeding hierop afstemmen, want ik heb regelmatig last van mijn maag of honger.

als ik KT doe kan ik eten tot ongeveer een uur voor de training, dan gaat het trainen lekker en geen last van mn maag

als ik duursport doe(hardlopen of spinning) moet ik echt 3 uur van te voren eten, en dan weinig vet, anders krijg ik echt last van mijn maag tijdens de inspanning. Maar in de die tijd tussen de maaltijd en training krijg ik altijd honger.....wat hieraan te doen??? want met honger sporten is niet fijn.

heeft iemand tips? ik heb al zoveel geprobeerd met timing en samenstelling...ik kom er zelf niet uit.

alvast super bedankt....!!!!!

Wat is je huidige voeding?

Comment

En dan vooral: wat eet je 3 uur voor je cardio?
      Afgaande op een normaal postuur(want die info geef je ook niet)
      100g rijst met 200g kip 3 uur voor training..
      als je dan nog honger krijgt neem je een banaan.
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

in mijn huidige voedingsschema eet ik 150 gram rijst en 200 gram kip/witvis en de nodige groenten

ik heb mijn hoeveel zilvervliesrijst al opgehoogd, ben ooit op 80 gram gestart maar kreeg toen sterretjes en duizelig tijdens de training.
        dat is nu weg, train lekkerder.

die banaan die neem ik ook regelmatig, maar ook daar krijg ik last van, blijf ik opboeren tijdens de training.

Comment

Hardlopen of spinning zeg je, maar spinning is toch geen duursport dat duurt maar een uurtje, anders moet je echt je kh gaan aanpassen aan duursport. Het probleem is dus het gevoel in je maag, het is kennelijk niet zo dat je van je fiets valt/omvalt. En timing en samenstelling heb je ook al gevarieerd. Ook al over verschillende dagen? Wat ik denk aan een andere optie: de dag voor je cardio meer eten als je in de ochtend sport. Of gedurende de dag meer eten als je in de avond sport.

Zo merk ik dat ik de dag ná krachttraining meer honger heb, ik eet dan ook die dag wat meer aan het begin van de dag. Als ik dan die avond aan de cardio ga, heb ik weinig tijd tussen avondeten en sporten, en eet ik vrij weinig, maar dat is dan geen probleem meer omdat ik alles al 'binnen' heb.

Geen idee of je die optie ook al hebt uitgeprobeerd. Voor mij werkt het.

Comment

Originally posted by regenboog1986 View Post
            in mijn huidige voedingsschema eet ik 150 gram rijst en 200 gram kip/witvis en de nodige groenten

ik heb mijn hoeveel zilvervliesrijst al opgehoogd, ben ooit op 80 gram gestart maar kreeg toen sterretjes en duizelig tijdens de training.
            dat is nu weg, train lekkerder.

die banaan die neem ik ook regelmatig, maar ook daar krijg ik last van, blijf ik opboeren tijdens de training.
            eet je er wel wat vetten bij,
            anders zou ik ook honger krijgen.
            gooi er bijvoorbeeld een eetlepel olijfolie bij.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by regenboog1986 View Post
              En verder?

Comment

mijn huidige schema

onbijt 6 uur: 1schep whey met havermout/1xfruit/magere melk in de blender

8 uur: 1 boterham met kipfilet

10 uur: 1 boterham met kip/rauwkost, 1 boterham met pindakaas

12 uur: 2/3 boterhammen met huttenkase en rauwkost

half3/3 uur: 1/2 boterhammen met pindakaas of wat kwark met noten

5 uur: warm eten (150 gr rijst of volkoren pasta, mager vlees/vis(gebakken in olijfolie en voldoende groenten)

(soms een banaantje)

8uur: training (1/2 l water en ook afhankelijk van het soort training wat dextrose in water)

na de training wheyshake met magere melk en 1 stuk fruit

23uur: bakje kwark

(boterhammen zijn volkoren)
                (drink alleen water, groene thee, en 3 koppen koffie per dag)
                (soms als ik echt moe ben neem ik 2 scheppen no-xplode voor mn training)

ik ben 1.75m
                weeg 67 kg
                vetpercentage: met de tang: 18% op de weegschaal 22%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X