Dringend advies nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dringend advies nodig!

Hoi,

Ik ben 22 jaar, 1.73, 63,7kg en ben een man.
    Nu heb ik mijn dagelijkse behoefte berekent volgens deze site:
    http://www.goede-voeding.nl/berekeni...iebehoefte.htm

Ik kom dan uit op 2307 Kcal per dag. Is dat niet een beetje weinig voor mij? Ik sport 6x in de week (3x fitness en 3x voetbal).

Mijn schema is natuurlijk nog niet af maar ik vroeg me af of jullie mij konde helpen met het afmaken van mijn schema of zelfs verbeteren.
    Ik zou het echt niet meer weten wat ik erbij moet doen om aan mijn dagelijkse hoeveelheid te komen. ( ik ben een zeikerd als het op eten aankomt, ik lust niet veel). Het volgende schema heb ik gemaakt:
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

STickies heb ik wel doorgelezen maar ik leer het beter door het gewoon te doen en meteen de adviezen die ik krijg erin te verwerken.

Er is een heel handige excel sheet hier op de site, daar kun je gelijk je behoefte zien als je wilt aankomen. Misschien heb je dat niet meegerekend? Je vult in wat je wilt gaan eten en je ziet gelijk of de E/K/V verhouding klopt onderaan de streep.

Ik eet zelf liefst zo echt/onbewerkt mogelijk. Dus volle yoghurt met havermout in plaats van de halfvolle vanille yoghurt (minder vet, meer koolhydraten) en de cruesli (suikers). Zelfde geldt voor vifit drink. Als jij moeite hebt met eten, kun je beter de suikers weglaten en volle producten nemen. Zo is een magere collega van mij (suikerjunkie) ook aardig aangekomen. Als lunch is 1 boterham wel erg weinig? Je kunt ook rijst met groenten en vis of kip in de middag eten of een zelfgemaakte soep of salade, dan is het makkelijker te husselen met k/e/v dan met brood met beleg.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      Er is een heel handige excel sheet hier op de site, daar kun je gelijk je behoefte zien als je wilt aankomen. Misschien heb je dat niet meegerekend? Je vult in wat je wilt gaan eten en je ziet gelijk of de E/K/V verhouding klopt onderaan de streep.

Ik eet zelf liefst zo echt/onbewerkt mogelijk. Dus volle yoghurt met havermout in plaats van de halfvolle vanille yoghurt (minder vet, meer koolhydraten) en de cruesli (suikers). Zelfde geldt voor vifit drink. Als jij moeite hebt met eten, kun je beter de suikers weglaten en volle producten nemen. Zo is een magere collega van mij (suikerjunkie) ook aardig aangekomen. Als lunch is 1 boterham wel erg weinig? Je kunt ook rijst met groenten en vis of kip in de middag eten of een zelfgemaakte soep of salade, dan is het makkelijker te husselen met k/e/v dan met brood met beleg.
      Denk niet dat het schema helemaal juist is dan Als lunch eet ik 4 boterhammen. 2 pindakaas en 2 met kaas of leverkaas. Ik moet het ook echt van brood hebben want ik zit hele dagen op school.

Excelsheet heb ik gevonden en ook al mijn dingen ingevuld en toen kwam ik wel wat hoger uit.

Qua eten ben ik echt heel moeilijk (rijst en dat soort dingen moet ik al niet). Veel dingen lust ik niet en daardoor kom ik ook al in de problemen met het samenstellen van een schema. Vandaar de vanille yoghurt enz. Ik zat eerst te denken aan brinta als ontbijt maar dat krijg ik echt niet door mijn keel heen.

Ik zal nu opzoek gaan naar wat meer volle producten.

Zijn er verder nog tips en/of producten die ik kan gaan eten?

Mijn verhoudingen volgens het excelschema zijn:
      2472 Kcal voor onderhoudsniveau
      Koolhydraten 1400Kcal 350 gram
      Eiwitten 454Kcal 113 gram (2 gram per vvm)
      Vetten 618Kcal 69 gram

Comment

Zijn er nog meer adviezen voor mij?
        Waar zitten veel koolhydraten in of eiwitten die ik gewoon als tussendoortje kan nemen?
        Ik kom dan snel uit op vis ( blikje tonijn ) maar je raad het al..... dat lust ik niet :$

Comment

Licht eraan wat je doel is. Afvallen? Aankomen?
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hier bestandje, kan je je eigen dingen invoeren.

Goede KH bronnen zijn brinta en havermout e.d.
            Eiwitten bronnen vis en vlees.

2307 Kcal is waarschijnlijk wel je onderhoud als ik naar je huidige gewicht kijk, natuurlijk moet je hierbij rekening houden dat je fitnesst en sport en hier je voeding op aanpassen omdat die 2300 kcal het aantal kcal wat je lichaam verbruikt zonder dat je inspanningen levert, wil je hierbij ook nog groeien dan zou je nog meer moeten eten. Ik denk dat jij het beste rond de 3000-3500 kcal kan beginnen om een beetje aan te komen wanneer je groei dan stagneert weer wat gaan verhogen.
            Attached Files

Comment

Originally posted by DannyV View Post
              Waar zitten veel koolhydraten in of eiwitten die ik gewoon als tussendoortje kan nemen?
              Ik kom dan snel uit op vis ( blikje tonijn ) maar je raad het al..... dat lust ik niet :$
              Leren eten...er zijn wel meer dingen die niet zo lekker zijn maar je wil toch wat bereiken !
              kleine mannetjes worden groot.

TRAIN AS YOU FIGHT

Comment

Lust je tonijn op water niet en op olie niet?(ik vind tonijn in water ook smerig). En makreel of zalm? Of desnoods vissticks?
                Als tussendoortjes....kipfilet? Kippenpootjes oid? Gebakken ei, gekookt ei?
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Rolla View Post
                  Hier bestandje, kan je je eigen dingen invoeren.

Goede KH bronnen zijn brinta en havermout e.d.
                  Eiwitten bronnen vis en vlees.

2307 Kcal is waarschijnlijk wel je onderhoud als ik naar je huidige gewicht kijk, natuurlijk moet je hierbij rekening houden dat je fitnesst en sport en hier je voeding op aanpassen omdat die 2300 kcal het aantal kcal wat je lichaam verbruikt zonder dat je inspanningen levert, wil je hierbij ook nog groeien dan zou je nog meer moeten eten. Ik denk dat jij het beste rond de 3000-3500 kcal kan beginnen om een beetje aan te komen wanneer je groei dan stagneert weer wat gaan verhogen.
                  In het excel bestand wat ik gebruikte heb ik ook aangegeven dat ik zoveel sport dus en toen kwam ik daarop uit. Maar ik moet er idd wat boven gaan zitten want wil wel wat kilos aankomen. Mijn belangrijkste doel is om sterker te worden. Dus ik train alleen op kracht. Massa hoeft van mijn niet.

Originally posted by marnop View Post
                  Lust je tonijn op water niet en op olie niet?(ik vind tonijn in water ook smerig). En makreel of zalm? Of desnoods vissticks?
                  Als tussendoortjes....kipfilet? Kippenpootjes oid? Gebakken ei, gekookt ei?
                  ik lust alleen vissticks:
                  En die tussendoortjes klinken heerliijk maar ik zit op school dus kipfilet en kippenpootjes vallen al af. Ik kan wel gekookt ei meenemen en zou in het weekend gebakken ei kunnen eten als lunch.

Comment

ik lust alleen vissticks:
                    niet mauwen maar stauwen.
                    ik zou ook wel graag de hele avond met een warm dekentje voor de tv online call of duty willen spelen.
                    dit is gewoon keuzes maken, makkelijke weg en resultaat pas over tig jaar/maand zien of even bikkelen en in no-time resultaat
                    BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Originally posted by Catty View Post
                      niet mauwen maar stauwen.
                      ik zou ook wel graag de hele avond met een warm dekentje voor de tv online call of duty willen spelen.
                      dit is gewoon keuzes maken, makkelijke weg en resultaat pas over tig jaar/maand zien of even bikkelen en in no-time resultaat
                      Als ik iets niet lust dan ga ik het natuurlijk ook niet eten. Wie doet dat wel? Is hetzelfde als dat je dingen gaat doen die je helemaal niet wilt.
                      Ik ben nu juist opzoek naar alternatieven zodat ik gewoon resultaat krijg met dingen die ik gewoon kan eten.

Comment

Ik zit ook op school en heb altijd een bak rijst+tonijn+noten en wat olijfolie bij en in het begin keken mensen wel raar op, maar tegenwoordig weten ze niet anders Je wilt toch groeien? Schijt aan wat anderen er van vinden dan
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Oops dubbel post
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                            Ik zit ook op school en heb altijd een bak rijst+tonijn+noten en wat olijfolie bij en in het begin keken mensen wel raar op, maar tegenwoordig weten ze niet anders Je wilt toch groeien? Schijt aan wat anderen er van vinden dan
                            Je hebt gelijk. Het maakt niet uit wat de andere denken maar er is 1 probleem en dat is dat ik het niet lust.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X