Voeding direct na de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik neem nochtans 1,5-2u voor de training nog eiwitten in,en dronk altijd na de training een drankje met zowel kh als eiwitten in en vond toch dat ik gegroeid ben. Wat ik wel raar vindt is dat ze niet praten over de soort suikers, je hebt fructose ,matlodextrine en dextrose, de laatste is het beste maar in de meeste drankjes zitten fructose,en deze worden dan weer minder goed opgenomen want moeten eerst nog afgebroken worden en verwerkt worden.En dat je vensters maar twintg minuten zouden openstaan is ook niet waar,deze blijven open tot ze volledig gevuld zijn ook al drink jij pas een uur na de training uw kh

Grtz
    stil growing

Comment

Zoals mr c al aangaf is dit een discussie zonder einde.
      Maar ik neem direct na de training 40gr druivensuiker met 2 theelepes kaneel.
      En neem lekker na een uurtje m'n eiwitjes

Dit gaat bij mij goed dus blijf ik dit doen.

grtz
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (harold @ Sep. 26 2004,12:53)]Zoals mr c al aangaf is dit een discussie zonder einde.

grtz
        40gram dan weeg jij 35-40 kilo harold, je moet minstens 0,8-1 gram per kilo lichaamsgewicht nemen, probeer dit eens en je zal beter groeien

Grtz
        stil growing

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (snipke @ Sep. 26 2004,13:44)]
          Originally posted by [b
          Citaat[/b] (harold @ Sep. 26 2004,12:53)]Zoals mr c al aangaf is dit een discussie zonder einde.

grtz
          40gram    dan weeg jij 35-40 kilo harold, je moet minstens 0,8-1 gram per kilo lichaamsgewicht nemen, probeer dit eens en je zal beter groeien

Grtz
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (snipke @ Sep. 26 2004,13:44)]
            Originally posted by [b
            Citaat[/b] (harold @ Sep. 26 2004,12:53)]Zoals mr c al aangaf is dit
            grtz
            40gram    dan weeg jij 35-40 kilo harold, je moet minstens 0,8-1 gram per kilo lichaamsgewicht nemen, probeer dit eens en je zal beter groeien

Grtz
            Is de laatste tijd toch al aardig achterhaalt die 0.8-1.2 gr/kg vetvrije massa

Komt uit de inspanningsfysiologie en was het resultaat van onderzoek op duursporters.

Aangezien bij krachtsporters de spiercellen veel erger beschadigd zijn, jkan een krachtsporter dieze hoeveelheden niet verwerken, waardoor er dus een rstant is wat tot vetopslag leid.

Huidige aanbevelingen voor krachttrainers is 30-50(max) een beetje afhankelijk van je gewicht en training.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (harold @ Sep. 25 2004,22:43)]Heb ik van dit stuk en ik ben het al vaker tegen gekomen op het net dus vandaar.
              Hier en stukje van BigCat, iemand wiens visie en kennis ik hoger acht als die van Willem Koerts

1.Door contractie onstaat er een insuline onafhankelijk opregulatie van GLUT4 eiwitten naar het cel-oppervlak, waardoor er makkelijk glucose kan opgenomen worden. Die blijven daar trouwens totdat spierglycogeen volledig is aangevuld, dus of je nu koolhydraten onmiddelijk na de training of 4 uur of 8 uur later neemt, doet er niet toe.

2.Door herhaaldelijke contractie onstaat schade aan de spier door de eccentrische stretch. Hierbij wordt arachidonisch zuur gelost uit het intramusculair vet. Dit zuur wordt omgezet in prostaglandinen.

3.Testosterone zet de lever aan om meer creatine te produceren en in circulatie te brengen

4.Testosterone converteert naar estradiol en estradiol verhoogt de output van groeihormoon.

5.Testosterone verhoogt de gevoeligheid van de spier aan groeihormoon.

6.groeihormoon stimuleert de spier om IGF-1 aan te maken.

7.Creatine zet de sattelietcellen aan tot mitotische activiteit (vermenigvuldiging door celdeling)

8.IGF-1 stimuleert receptoren op de cel en dwingt ze om de sattelietcellen op te nemen. Hierdoor verhoogt het aantal kernen per spiervezel. Dat leid tot meer Androgene receptoren per spiervezel en dus een grotere groeicapaciteit.

9.Testosterone bind op de androgene receptoren en begint de transcriptie van DNA naar mRNA. Indien voldoende aminozuren in de circulatie aanwezig zijn begint compensatoire hypertrophie : De mRNA zet tRNA aan om eiwitten te synthetiseren die de spier herstellen en groter maken om de lading de volgende keer wel aan te kunnen

10.prostaglandinen versterken de binding van testosterone met de androgene receptor.

Wat kunnen we hieruit afleiden :

- mRNA heeft een halfleven van max 4 uur, dat wil zeggen dat we best zorgen dat we een hoge aminozuurspiegel hebben voor de training en die ook snel weer aanvullen na de training

- GLUT4 blijft aanwezig tot glycogeen is aangevuld, de timing van koolhydraten na de training is dus niet belangrijk

- Opslag van creatine en arachidonisch zuur zijn erg belangrijk. Beiden zijn overigens aanwezig in een goeie steak met veel vet aan.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Gooi toch liever een AA-tje in m'n sporttas dan een steak...
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Thanx voor de reacties, in ieder geval leerzaam om te lezen  

Voor mezelf ga ik het de komende tijd als volgt toepassen;
                  DIRECT na de training ongeveer 30 gram druivensuiker (10 gram per 100 mililiter water??)

30 minuten na de training eiwitshake met nog wat druivensuiker.

30 - 45 min later, de eerste vaste maaltijd, ik dacht aan rijst (hoog op de glychemische index) met kip.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X