kcal berekenen ????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kcal berekenen ????

Ik zat net ff te berekenen wat ik zou moeten binnen krijgen op een dag en ik sta toch best verbaasd eigenlijk...

ik weeg nu 73,5 kilo en ik ben 183 cm en 35 jaar..

Tot maandag werkte ik als heftruckchauffeur/magazijnmedewerker en ik zat per dag 2 uur op de fiets om op mijn werk te komen en weer thuis...

Het volgende heb ik berekend...

Ruststofwisseling: 1750 kcal

Basis Behoefte: 2650 kcal

VERBRUIK:

Werk (8 uur middel zwaar werk) : 2044 kcal

Fietsen (120 minuten/21 km/h ) : 1150 kcal

Als ik nu puur het verbruik optel kom ik dus uit op : 3194 Kcal

Tel ik hierbij nog mijn ruststofwisseling bij op dan word het al: 4944 Kcal

Dan heb ik een uurtje krachttraining er nog niet eens bij en daar zal ik dus ook nog eens 400 kcal voor moeten rekenen ongeveer..

Na het invullen van jouw info in verschillende TDEE calcs kom ik op gemiddeld 3300 als jouw onderhoud. Met de optie: '7 dagen in de week actief + fysieke baan'. Denk dus niet dat jouw onderhoud 4944 is.

Comment

Als ik het los uitreken kom ik op de bovenstaande berekening..

Calorieverbruik activiteit berekenen

Vul hieronder je activiteit in en zie wat je aan kilocalorieen verbrand heb met je acitiviteit.
      Bereken je energieverbruik:
      Gewicht:

Kg. (in kilogrammen)
      Tijd:

min. (in minuten)
      Kies activiteit
      Bereken

Met 480 minuten half zwaar werk (fabriek) worden 2058 kcal (8602 kjoule) verbrand.

Comment

Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten

Volgens deze site kom ik uit op het volgende:

Bereken uw voedingsbehoefte
        Opnieuw berekenen
        Simpele berekening

Lichaamsgewicht: 73 KG
        Lichaamsvet percentage: 16 %
        Vet-vrije massa(VVM): 61.3 KG
        73*0.84
        Basisbehoefte: 1471.7 Kcal (Lijkt mij erg aan de lage kant)
        61.3*24
        Sporttoeslag: 147.2 Kcal (lijkt mij ook erg aan de lage kant voor 60 minuten krachttraining toch?)
        1471.7*0.1
        Werktoeslag: 1103.8 Kcal ( lijkt mij ook erg weinig als je dit vergelijk met 120 minuten fietsen)
        1471.7*0.8
        Totale toeslag behoefte: 500 Kcal
        1471.7*500
        ------- +
        Totale dagelijkse energiebehoefte: 3223 Kcal
        Dagelijkse behoefte eiwitten: 135 Gram
        61.3*2.2)
        Dagelijkse behoefte vetten: 72 Gram
        (3223*0.2)/9
        Dagelijkse behoefte koolhydraten: 510 Gram
        (3223-(72*9)-(135*4))/4

Comment

Ik zie het inderdaad! Geen idee hoe intensief jouw werk is maar 2000 kcal is een hoop:O!

Tot maandag werkte ik als heftruckchauffeur/magazijnmedewerker en ik zat per dag 2 uur op de fiets om op mijn werk te komen en weer thuis...
          Wat voor werk doe je nu dan?

Comment

Originally posted by Burnedice View Post
            Ik zie het inderdaad! Geen idee hoe intensief jouw werk is maar 2000 kcal is een hoop:O!

Wat voor werk doe je nu dan?
            2000 kcal verbruik je al heel snel hoor..

120 minuten fietsen is al 1150 kcal , dus 8 uur middelzwaar werk zeker wel 2000 kcal..

Ik werk nu niet helaas... was Donderdag ziek geworden en maandag ben ik ontslagen omdat ik ziek was...

Comment

er even van uit gaande dat mijn behoefte op 3300 kcal zou liggen volgens de gangbare berekeningen dan heb ik de 120 minuten fietsen er nog niet bij..

dus 3300 kcal + 1150 kcal is dan 4450 kcal toch???

ik at er ongeveer 3000 kcal op een dag dus kwam ik 1450 kcal te kort op een dag toch???

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                2000 kcal verbruik je al heel snel hoor..

120 minuten fietsen is al 1150 kcal , dus 8 uur middelzwaar werk zeker wel 2000 kcal..

Ik werk nu niet helaas... was Donderdag ziek geworden en maandag ben ik ontslagen omdat ik ziek was...
                Vervelend om te horen!

Maar ik heb het idee dat die site alles een beetje overschat. Hij rekent ook 400 kcal voor 2 uurtjes autorijden. Zelf rijd ik (nog) niet maar dat lijkt mij redelijk veel voor stilzitten. Voor 2 uurtjes schaken rekent hij ook 220 kcal. Twee keer per minuut je hand naar voren bewegen kan nooit zoveel energie kosten.

80 minuutjes in de klas zitten kost 150 kcal volgens de calc. Zit vaak wel 7 uur op school, pauzes eraf toch 6 uur lestijd. Zou dan 650 kcal moeten toevoegen aan mijn dagelijkse behoefte (3000), terwijl ik de laatste weken ben aangekomen op ~3300 kcal per dag. Denk dus dat je die calc niet te letterlijk moet nemen.

Comment

Als ik het los uitreken kom ik op de bovenstaande berekening..

Calorieverbruik activiteit berekenen

Vul hieronder je activiteit in en zie wat je aan kilocalorieen verbrand heb met je acitiviteit.
                  Bereken je energieverbruik:
                  Gewicht:

Kg. (in kilogrammen)
                  Tijd:

min. (in minuten)
                  Kies activiteit
                  Bereken

Met 480 minuten half zwaar werk (fabriek) worden 2058 kcal (8602 kjoule) verbrand.
                  Volgens die site zou ik 2400 kcal verbruiken als ik 24 uur per dag slaap.....dan klopt er toch iets niet, denk je ook niet?
                  Waarom zo'n site raadplegen terwijl er legio andere manieren zijn, welbekend hier op het forum die zeer zeker meer betrouwbaar zijn......snap niet waarom je hierover een topic moet openen??...Je hebt dacht ik toch wel meer kennis ?
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

@ Okidoki

Er word bij een gewone berekening geen rekening gehouden met bijvoorbeeld vervoer naar werk of school..

Zo kunnen 2 mensen met dezelfde lengte en gewicht dezelfde behoefte hebben terwijl de 1 met de auto naar zijn werk ga en de ander weer 2 uur moet fietsen met tegenwind en heuvel op ...

Dus diegene die moet fietsen heeft dan al gauw een verkeerde behoefte lijkt mij...

Comment

@ Okidoki

Er word bij een gewone berekening geen rekening gehouden met bijvoorbeeld vervoer naar werk of school..

Zo kunnen 2 mensen met dezelfde lengte en gewicht dezelfde behoefte hebben terwijl de 1 met de auto naar zijn werk ga en de ander weer 2 uur moet fietsen met tegenwind en heuvel op ...

Dus diegene die moet fietsen heeft dan al gauw een verkeerde behoefte lijkt mij...
                      zolang je maar rekening houd met je activiteitsfactor, je vp en gewicht, dan kom je verder dan zo'n site te raadplegen die je al snel moddertje vet laat worden...
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Misschien dat die site de basale metabolisme bij het extra verbruik optelt? 1100 kcal voor 2 uur fietsen lijkt me wat veel.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                          Misschien dat die site de basale metabolisme bij het extra verbruik optelt? 1100 kcal voor 2 uur fietsen lijkt me wat veel.
                          Ja ik denk het ook!

Comment

73.5 x 35 is je behoefte zeg maar, bijkomen is x 40 afvallen x 30. Het is een marge die vaak dicht erbij zit

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                              73.5 x 35 is je behoefte zeg maar, bijkomen is x 40 afvallen x 30. Het is een marge die vaak dicht erbij zit

Juist.
                              Als je dat een beetje aanhoudt zit je meestal al aardig in de buurt.

Je kan je exacte behoefte niet laten uitrekenen door een apparaat of rekenmodule, gaat niet en werkt niet.
                              Soms kan het globaal een indicatie geven van hoeveel ongeveer, maar vaak zitten ze er ook ruim naast.

Laten we het verder nou simpel houden.
                              Je doel is spiermassa vergroten dus moet je ruim voldoende eten (en de EKV verhoudingen een beetje goed verdelen) Als je maar niet zwaarder wordt dan zit je dus onder je behoefte.
                              Wordt je vet dan zit je boven je behoefte in de totalen of in de KH en Vetten, meestal. De meesten hebben de eiwitten niet echt hoog en die maken je ook niet zo snel vet.
                              Wordt je snel lichter dan zit je dus onder je behoefte, tenzij het je doel is snel lichter te worden dan is je behoefte omlaag bijgesteld.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X