aantal vraagjes/hulp voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aantal vraagjes/hulp voedingsschema

hallo,

ik wil volgende week serieus beginnen met een voedingsschema, nu heb ik met behulp van de excel template van ruud1990 ook een beetje lopen pielluh..
    mijn doel is cutten, ik wil naar een BF van 8 a 9%...
    onlangs heb ik mijn BF laten meten d.m.v. een 4 punts meting.
    Deze kwam uit op 10.4% toch blijf ik hier sceptisch over, ik ben namelijk wel dun, maar bij een vetpercentage van 10% moet je toch redelijk je buikspieren kunnen zien? verder zijn armen en schouders wel redelijk droog...

anyway, hier mijn schema:
    ruben voedingsschema.xls

kunnen jullie mij helpen een beetje een goed schema in elkaar te zetten ?

(informatie over gewicht en leeftijd, staat in het excel bestand)

alvast bedankt!!
    In this life, you don't have to prove nothin' to nobody but yourself. And after what you've gone through, if you haven't done that by now, it ain't gonna never happen.

Ik denk dat 3 keer op een dag kwark eten een beetje te veel van het goeie is, en 30 en 40 gram kwark is een beetje weinig lijkt me niet??
    Verder kun je je maaltijden een beetje beter verdelen zodat je bij elke maaltijd ongeveer hetzelfde zit met kcals.
    Last edited by ruud1990; 26-10-2011, 11:27.

Comment

bedankt voor je reactie!

ja verdeel de kwark ook, niet dat ik 3x 500 gram kwark eet :P

en met die maaltijden zou ik inderdaad graag hulp willen hebben wat nou het best is, en hoe je het best kunt verdelen?
      In this life, you don't have to prove nothin' to nobody but yourself. And after what you've gone through, if you haven't done that by now, it ain't gonna never happen.

Comment

De kwark moet je gewoon laten staan 500 gram voor je slapen gaat.
        beter kan je inplaats van die andere kwark brood eten, ongezoute nootjes, vette vis.

Comment

Verder niemand?

Comment

Als je wilt cutten is het verstandig om de koolhydraten zo veel mogelijk aan het begin van de dag te gebruiken. Ik zou die aardappels bij het avondeten dus schrappen en eventueel vervangen voor meer groenten.
            Als je echt droog wilt komen te staan kun je overwegen om brood te vervangen en de soep te schrappen. Zout houdt vocht vast, hierdoor zie je je spieren ook minder goed.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ik snap je keus niet. als jij je buikspieren niet ziet op 10% BF heb je wel hel weinig massa, het is winter en wat heb je er dan aan om op 8% te staan ga lekker massa pakken en probeer vetpercentage laag te houden. kutten komt voor volgende zomer wel weer jo. post eens een foto.

verder ga je met dit voedingschema hoogst waarscheinlijk niet onder de 10% komen. dan moet zuivel eruit, caissene inplaats van kwark en melk, en brood vervangen door rijst en havermout/brinta. geen kipfilet en kalkoenfilet plakjes, maar zelf kip/kalkoen grillen of koken.

aardappelen zou ik vervangen door rijst.
              meer groente eten voor vochtafdrijving en zou wat meer vis nemen inplaats van kip.

vetten veel hoger naar minimaal 100gram en koolydraten vors verlagen, alleen nog nemen bij het ontbijt en rond je training.
              veel water drinken. zou je kcals intake ook met ongeveer 200kcals verhogen om spierafbraak te voorkomen
              Last edited by maar7en8; 27-10-2011, 09:33.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Bedankt allebei voor de reactie!

erg bruikbare tips! je kan bij mij wel beetje buikspieren zien... zal vandaag wel foto plaatsen.

Comment

nog wa vraagjes,

welke producten zijn het beste om vet naar 100 g te halen ?

Comment

een paar extra shotjes olijf olie tussendoor of bij je voeding...

Comment

Originally posted by Rubens View Post
                      nog wa vraagjes,

welke producten zijn het beste om vet naar 100 g te halen ?
                      vete vis, avocado, noten, eieren. zijn in mijn ogen de lekkerste manier om je vetten op te voeren maar deze kunnen behalve eieren best prijzig zijn. dan kun je nog kiezen om overal olijfolie over te gooien, bijvoorbeeld over je groente en salade. pindakaas kan is ook een optie. ik gooi ook vaak kokos bij mijn pre workout, hier zitten veel MTC vetten in die zijn gunstig voor de training andere vetten zijn minder goed/handig voor het trainen.
                      Last edited by maar7en8; 27-10-2011, 11:29.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X