Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten

ik begin steeds vaker te twijfelen of ik nu zou gaan cutten, vroeger maakte vet me geen zak uit maar ik begin er nu een beetje ongemakkelijk bij te voelen

dus ik ga voor het eerst cutten
    stats: 1,81cm 75kg 15%

het plan was dat ik rond de 400 cal onder onderhoud ga
    dus vetten hoog en eiwitten ook
    maar wat me nog niet duidelijk is, is hoeveel gram carbs moet ik eten per dag

mijn behoefte
    Totale dagelijkse energiebehoefte: 2848 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 140 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 63 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 429 Gram

dus dan ga ik 2400 cal eten per dag
    eiwitten: 225
    vetten: 90
    kh:?

dus mijn vraag hoeveel kh zouden jullie mij aanraden om te eten op een dag?
    There are no shortcuts to any place worth going.

Vergelijkbare situatie voor mij, 182 cm, 77 kg, 16 %. Ik voel me ook niet lekker bij veel vet, ik doe sinds 2 weken een soort carbcycling met high en low dagen, soms HIIT na training en komende 2 weekenden ochtendcardio. Begin wel iets droger te worden merk ik, morgen begin ik met een soort kcal cycling.

Ik zou gewoon op trainingsdagen 150-200 gram carbs eten en rustdagen zoveel mogelijk beperken, rustdagen zit ik rond de 50 gram carbs en dan het meeste nog uit groente.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post

dus dan ga ik 2400 cal eten per dag
      eiwitten: 225
      vetten: 90
      kh:?

dus mijn vraag hoeveel kh zouden jullie mij aanraden om te eten op een dag?
      2400-(225*4)-(90*9)= 690 cal, 690 cal/4=172,5 g carbs. Prima getal als je het mij vraagt, het zou zelfs nog lager kunnen op den duur.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Als ik jou was zou ik me niet zoveel focussen op al die getallen. Eiwitten op:250-300g - Koolhydraten op:200g - Vetten op: 100g. Je zult wat hoger uitkomen, maar de verhoudingen zijn ideaal om te beginnen met cutten. Je kunt eventueel de koolhydraten verlagen met 20. Probeer het uit!

Comment

dankje voor de tips ik ga dit zeker in mijn schema opnemen als ik er morgen mee bezig ben
          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Swekie View Post
            Vergelijkbare situatie voor mij, 182 cm, 77 kg, 16 %. Ik voel me ook niet lekker bij veel vet, ik doe sinds 2 weken een soort carbcycling met high en low dagen, soms HIIT na training en komende 2 weekenden ochtendcardio. Begin wel iets droger te worden merk ik, morgen begin ik met een soort kcal cycling.

Ik zou gewoon op trainingsdagen 150-200 gram carbs eten en rustdagen zoveel mogelijk beperken, rustdagen zit ik rond de 50 gram carbs en dan het meeste nog uit groente.
            wat is je totale kcal iname op een low dag dan?
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Op een low dag neem ik 2400 kcal, 300 gram eiwit en 110 gram vet en 50 gram carbs.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X