voedingschema.. hulp.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingschema.. hulp.

beste leden,

mijn naam is joep en ik ben 19 jaar weeg ong. 65 kilo en ben 1 meter 83.
    Ik train al 3 jaar lang in sportschool en ook al bijna anderhalf jaar 2 keer per dag thuis. kuuren heeft op deze leeftijd nog totaal geen zin hoor ik van veel mensen ondanks je al bent uitgegroeid. daarom heb je eerst een goed voedingschema nodig. ik drink gemiddeld op een dag wel 1 - 2 liter melk naar binnen verspreid over de dag. Verder eet ik op school ook nog redelijk veel aan brood en ook nog is eierkoeken ong. 3-4 verspreid over de dag. savonds eet ik vlees en groente en verder op de avond alleen nog glaasje melk of eierkoek. ik heb creatine een tijdje gebruikt gecombineerd met het eten. ik wil proberen mijn droom uit te laten komen door veel spieren te krijgen ongeacht hoe moeilijk of lang het zal duren. Dus als iemand mij zal willen helpen met een voedingschema of iets waarvan jullie denken dat zal helpen zal ik erg dankbaar zijn!.

alvast erg bedankt.

Groeten Joep

Lees eerst de sticky`s. Wil je resultaten boeken zul je zelf goed op de hoogte moeten zijn wat voeding voor je kan betekenen en welke voeding je tot je moet nemen. Maak dan een schema zoals jij denkt dat het moet, en post die dan.

Dagelijkse voeding - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Comment

Welkom Joep

Aan motivatie ontbreekt het niet, maar aan voeding en training kan wellicht wel wat worden gesleuteld. Je traint al een hele tijd, en ook soms meerdere keren per dag. Toch heb ik het vermoeden dat je niet helemaal tevreden bent met het resultaat, anders was je wel zo door gegaan Gelukkig zit er hier veel kennis op het forum.

Wat me opvalt is dat je meerdere keren per dag traint, ik vraag me af of je dan niet dezelfde spiergroepen te vaak traint. Het herstel en de groei vindt namelijk plaats in de rust tussen de trainingen door. Rust is zo mogelijk nog belangrijker dan het trainen zelf. Wellicht dat je betere progressie zult krijgen met een split-schema waarbij je 4 keer per week traint en je spieren tussendoor voldoende rust krijgen. Een van de voorbeelden is het 4-dagen schema van Falstyr: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html

Voor je voeding verwijs ik je even door naar het topic voor nieuwe leden: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html
      Veel uit dat topic zal je bekend voorkomen, maar wie weet steek je nog iets op. Het belangrijkste punt uit dit topic is het voedingsschema, ik denk namelijk dat je voeding verre van optimaal is. Nu zul je zeggen: maar ik eet heel gezond! Dat is volgens de meeste standaarden ook zo, maar een krachtsportvoeding is anders ingericht dan een voeding die normaal als gezond wordt gezien. Zo bevat een krachtsportvoeding veel eiwitten, een royale dosis goede vetten en zeer weinig suikers.

Je zult zien dat je met een voedingsschema en een splitschema al snel progressie zult gaan maken
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ellie echt super bedankt!, en erik ook tevens!.
        door jullie is de motivatie nog groter geworden me droom te bereiken onwijs bedankt!
        ik heb erg moeite met plannen vanwege me adhd. maar hier kan ik me wel in vinden erg overzichtelijk!
        ik begin zoals het is aangegeven en zal proberen alles op alles te zetten om te komen waar ik wil komen.

nogmaals bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X