goed bulk schema? zo niet wat moet anders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goed bulk schema? zo niet wat moet anders

ik zal mezelf eerst even snel voor stellen.

ik ben 17 jaar.
    ik weeg tussen de 75 en 78 kg.
    ik ben 1.85 m
    ik sport al 2 jaar ( nu 9 maanden serieus op kracht).
    ik train 4/5 x per week.
    mijn doel is meer massa te krijgen kracht doet me niet zoveel

mijn schema en alles heb ik zelf al voldoende kennis over maar ik wil vragen over mijn voedingsschema wat ik beter kan doen.

mijn voedingsschema is trouwens alleen voor door de weeks. in het weekend probeer ik het ook vol te houden maar dat lukt niet altijd.

7:00

500 gram magere kwark (c1000 basis) ik doe er wat siroop in ( limonade)

± 10:00

4 volkoren boterhamen met kipfilet.

± 12:00

10 volkoren boterhammen met kipfilet.

±15:00

een proteine reep met 17 gram eiwitten

± 17:00

soep ( tomate of groente soep ) zelf gemaakt

altijd verschillend voor derest maar wel allemaal gezond.
    1 a 2 borden.

om 18:00 ga ik meestal trainen

direct na de training shake ( syntha-6 van bsn)

± 10:00

500 gram magere kwark (c1000 basis) ik doe er wat siroop in ( limonade)

verder drink ik op verschillende dagen ( 2 of 3 dagen per week) nog een extra kcalen shake. die ik zelf maak

deze bevat meer als 600 kcalen.

ik slaap ook 8 tot 10 uur per dag

alleen gaat het niet snel genoeg dus wat kan ik doen om het sneller te laten gaan of moet ik echt gewoon geduld hebben.

Kom je aan in gewicht met je huidige schema? Zo nee, dan is het niet goed en moet je meer gaan eten.

Kom je wel aan in gewicht met je huidige schema, dan moet je kijken wat er gebeurt met je vet%. stijgt dit bijna niet of heel langzaam, dan zou ik gewoon zo doorgaan. Stijgt het vrij snel, dan zou ik aanpassingen maken.

Je schema aanpassen terwijl alles nu al goed gaat heeft weinig tot geen nut. Als je meer wil gainen, moet je meer eten, maar wat je dan extra wint is dan relatief gezien meer vetmassa en minder spiermassa. dit is dus niet aan te raden.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik kom nou sinds 2 weken, 1 kg per week aan. ik weet niet of dit te snel is.

maar ik wil eigenlijk ook juist een hoger vet% hebben om sneller te kunnen trainen,
      ik wil dus eigenlijk het liefst snel een aantal kilo aankomen en dat dan om zetten in spiermassa, of is dit heel dom bedacht ?

Comment

Originally posted by dries-deenen View Post
        ik kom nou sinds 2 weken, 1 kg per week aan. ik weet niet of dit te snel is.

maar ik wil eigenlijk ook juist een hoger vet% hebben om sneller te kunnen trainen,
        ik wil dus eigenlijk het liefst snel een aantal kilo aankomen en dat dan om zetten in spiermassa, of is dit heel dom bedacht ?
        je zet vetmassa niet om in spiermassa. spiermassa aanzetten staat los van vetmassa aanzetten en beide paden zijn niet met elkaar verbonden.

een hoger vet% om sneller te kunnen trainen? wat je er ook mee bedoelt: het gaat niet gebeuren. Een hoger vet% gaat je niet of nauwlijks voordeel bieden.

aankomen in spiermassa gebeurt niet snel, en al helemaal niet met een kilo per week. Kijk hetgeen je nu doet nog een week of twee aan. Blijf je aankomen met een kilo per week, pas dan je kcal inname aan.

Een mooi doel is om ongeveer 1- anderhalf kilo per maand aan te komen, met een hele lichte of geen stijging van het vet%, en deze 1-1.5 kilo zijn als het goed is voornamelijk spiermassa.

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oke ik dacht juist als je meer vet% had dat je sneller spier massa wint. maar dat staat dus los van elkaar.

volgens jou moet ik nu dus zorgen dat ik alleen in spiermassa aan kom en niet in vet. oke maar dat is dan toch niet echt bulken ? want daarmee gaat ook je vet% omhoog dat ik weet.

Comment

oke ik dacht juist als je meer vet% had dat je sneller spier massa wint. maar dat staat dus los van elkaar.

volgens jou moet ik nu dus zorgen dat ik alleen in spiermassa aan kom en niet in vet. oke maar dat is dan toch niet echt bulken ? want daarmee gaat ook je vet% omhoog dat ik weet.
            nee zoals je kon lezen in mijn vorige bericht:
            Een mooi doel is om ongeveer 1- anderhalf kilo per maand aan te komen, met een hele lichte of geen stijging van het vet%, en deze 1-1.5 kilo zijn als het goed is voornamelijk spiermassa.
            Hoe minder vetmassa je in een bulk wint, hoe beter

Comment

oke dan ga ik dit schema even aanhouden en dan kijk ik verder als er resultaat is of ik moet minder of juist meer moet eten.

maar de opzet is dan goed nou. het eten is juist en ingedeeld enzo ??

Comment

oke dan ga ik dit schema even aanhouden en dan kijk ik verder als er resultaat is of ik moet minder of juist meer moet eten.

maar de opzet is dan goed nou. het eten is juist en ingedeeld enzo ??
                te weinig vetten, te veel koolydraten en de koolydraten op de verkeerde momenten.

verder is de product keuze redelijk maar ook niet optimaal.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

oke, hoe zou ik het dan beter kunnen doen.
                  welke producten extra? en op welke momenten wat ??

Comment

Vette vis/eigeel/noten/advocado/ voor de vetten

70% van je kh's rondom je training eten en de rest bij het ontbijt.
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

oke, hoe zou ik het dan beter kunnen doen.
                      welke producten extra? en op welke momenten wat ??
                      koolydraten vooral rond de training en bij je ontbijt, probeer brood eens te vervangen door havermout, brinta,rijst, fruit dat is gezonder.
                      voor de vetten; noten, vette vis, avocado, eieren en olie.
                      verder genoeg eiwitten eten en ook wat groente is belangrijk
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ik vraag misschien veel maar ik wil het gewoon weten.

dus ik moet ( bijna) alleen kh eten met ontbijt en rond de training. wat moet ik dan om 12 eten, juist eitwit rijk ??

en vetten moet ik wanneer binnen krijgen ??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X