Refeed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Refeed?

Ik heb onlangs de sticky refeed gelezen, en merk dat mijn afvallen eigenlijk ook steeds trager gaat. Met een meetlint gemeten heb ik een vetpercentage van 10%, en ik zou graag willen weten of dit echt zou helpen, en of ik niet teveel vet ga aanzetten.

Als je een refeed nodig hebt dan heb je een tijdlang onder je behoefte gezeten, dus je hebt te weinig gegeten. Van een stukje refeed ga je niet gelijk veel vet aanzetten.
    Het wordt trouwens elke % dat je lager komt in bf moeilijker om bf te verlagen. Dus het is niet zo vreemd dat het wat moeizamer gaat.

Post even wat je per dag eet.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik eet nu 350 kcal onder mijn onderhoud.
      En nog een vraag: als je geen eiwitten en vetten mag, welke koolhydraten moet je dan eten?

Comment

complexe

Comment

En wat ik ook las, als glycerol 3 vetzuren nodig heeft om als vet opgeslagen te worden, kan je toch geen koolhydraten en vetten eten ook buiten je refeed?
          Of maakt dit niet uit als je een calorien tekort hebt?

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
            complexe
            En hoeveel moet je hiervan dan eten?
            Krijg je dan geen vet als je over je onderhoud eet?
            En zijn volkoren pasta, brood en rijst dan goed?

Comment

Originally posted by Reinvdw View Post
              Ik eet nu 350 kcal onder mijn onderhoud.
              En nog een vraag: als je geen eiwitten en vetten mag, welke koolhydraten moet je dan eten?

Als je geen eiwitten en vetten mag ga je ws dood.........op koolhydraten alleen kan je niet leven. Bovenden zijn ook koolhydraatbronnen zonder eiwitten zeer zeldzaam.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Als je geen eiwitten en vetten mag ga je ws dood.........op koolhydraten alleen kan je niet leven. Bovenden zijn ook koolhydraatbronnen zonder eiwitten zeer zeldzaam.
                Dat bedoel ik niet, ik bedoel op een refeed dag hoor!

Comment

waarom zou je op een refeed dag geen eiwitten en vetten mogen hebben? Onzin.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    waarom zou je op een refeed dag geen eiwitten en vetten mogen hebben? Onzin.
                    http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...at-refeed.html

Comment

Staat veel onzin in. Zelfs het aantal keren dat er een refeed nodig is....kom op.
                      Als ik in wedstrijdvoorbereiding ben heb ik ook geen refeeds 2x per week, pas op de laatste 3 dagen komt er een flinke carbload in.

Normale refeeds als je een beetje droger wil worden en gaat cutten, niet nodig, neem gewoon in het weekend op 1 dag wat extra carbs en klaar dan heb je je refeed.
                      Niet te moeilijk maken.

Refeed is verder alleen nodig als je veel te weinig gaat eten. Ik ga er even vanuit dat jij wel gewoon genoeg eet? Hoop ik?

Comment

Hangt ook af van hoe hoog je huidige vetpercentage is. Hoger vetpercentage betekend langer diep cutten zonder refeed. Hoe lager je vetpercentage geraakt hoe vaker je moet refeeden. Bij percentages onder de 10 kan dat gerust 2x per week zijn. Refeeden is naar mij mening echter wel het meest effectief als je alles tot in de puntjes uitrekent. Zo weet je zeker dat je genoeg hebt en dat je niet te veel hebt en kun je door middel van training/timing je voeding precies naar de plekker shiften waar je ze wil hebben. Als je een vetpercentage rond de 15% hebt of meer dan zou ik me niet te druk maken over carbloads/refeeds als je niet meer dan 500kcal onder onderhoud eet. Ik zou inderdaad zoals Marnop zegt lekker strict zijn en af en toe 1 a 2 maal weeks een keertje een dag lekker boven onderhoud eten hooguit. Pas met echt crashen wordt refeeden/carbloaden mandatory.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                          Hangt ook af van hoe hoog je huidige vetpercentage is. Hoger vetpercentage betekend langer diep cutten zonder refeed. Hoe lager je vetpercentage geraakt hoe vaker je moet refeeden. Bij percentages onder de 10 kan dat gerust 2x per week zijn. Refeeden is naar mij mening echter wel het meest effectief als je alles tot in de puntjes uitrekent. Zo weet je zeker dat je genoeg hebt en dat je niet te veel hebt en kun je door middel van training/timing je voeding precies naar de plekker shiften waar je ze wil hebben. Als je een vetpercentage rond de 15% hebt of meer dan zou ik me niet te druk maken over carbloads/refeeds als je niet meer dan 500kcal onder onderhoud eet. Ik zou inderdaad zoals Marnop zegt lekker strict zijn en af en toe 1 a 2 maal weeks een keertje een dag lekker boven onderhoud eten hooguit. Pas met echt crashen wordt refeeden/carbloaden mandatory.
                          ik bedoel ook geen junkdag, alleen ongeveer een dag in de week bijna geen vet en veel koolhydraten eten. ik wil liever niet te hoog over mijn onderhoud.

maar is het dan inderdaad goed om te starten met hoge GI koolhydraten en dan gedurende de refeed over te gaan op lage GI?

Comment

Als je niet depleted bent heeft een dag carbs laden geen positieve werking denk ik, vooral niet om dan snelle kh's te gaan laden in de ochtend en in de loop van de dag steeds langzamere kh's nemen.

Wat zou je reden zijn om 1 dag in de week veel kh's te eten en weinig vet ?

Comment

Originally posted by Reinvdw View Post
                              ik bedoel ook geen junkdag, alleen ongeveer een dag in de week bijna geen vet en veel koolhydraten eten. ik wil liever niet te hoog over mijn onderhoud.

maar is het dan inderdaad goed om te starten met hoge GI koolhydraten en dan gedurende de refeed over te gaan op lage GI?
                              Een tactische carbload (mega veel carbs, low protein en fat) heeft alleen zin als je glycogeenreserves wil bijvullen wanneer die uitgeput zijn door een lowcarb dieet + specifieke training. Één refeed is gewoon een bepaalde tijd op of boven onderhoud eten. Ik zou dan eerder kiezen voor een balans tussen vet, carbs en eiwitten. Carbs boven onderhoud en geen uitgeputte reserves is gegarandeerd vetopslag. Maar van de ene kant is het wel af te wegen natuurlijk of het voordeel opweegt tegen het nadeel, en dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn. Uiteindelijk bij een refeed is het de bedoeling om het lichaam te weerhouden reserves aan te breken om te recupereren van een groot deficit. Of die calorieën uit vet of carbs komen maakt dan in theorie helemaal geen fuck uit.

Van hoge naar lage GI is inderdaad wel de insteek van een tactische recarb. Wanneer je glycogeenlevels laag zijn zijn de enzymen die verantwoordelijk zijn voor de opslag van die glycogeen veel sterker aanwezig. De cel heeft namelijk flinke honger naar glycogeen kun je zeggen. Hier door is het mogelijk om sneller, grotere hoeveelheden carbs te verwerken. Daarom kun je in het begin van een carbload goed snellere koolhydraten nuttigen. Wel even een sitenote: de hoeveelheid carbs die je tankt is 100x zo belangrijk als welke soort carbs. Glycogeenvoorraden hervullen gebeurt bijna net zo snel naar mate wat voor carbs je ook eet. Het verschil is hier niet heel groot. De nood naar GENOEG carbs is veel meer kritiek. Een recarb kan ook niet op gevoel en zal echt tot in de puntjes uitgerekend, geprobeerd, aangepast, geprobeerd etc. moeten zijn voor je hem echt goed hebt. Maar als ik dat zo lees dan hoef jij je daar echt niet mee bezig te houden. Ik zou gewoon je voedingsschema wat aandikken voor een paar dagen door hier en daar een paar honderd calorieën bij te gooien waarna je weer lekker verder gaat met je cut.
                              Last edited by Kevster; 02-12-2011, 18:50.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X