Ik heb onlangs de sticky refeed gelezen, en merk dat mijn afvallen eigenlijk ook steeds trager gaat. Met een meetlint gemeten heb ik een vetpercentage van 10%, en ik zou graag willen weten of dit echt zou helpen, en of ik niet teveel vet ga aanzetten.
Refeed?
Collapse
X
-
Als je een refeed nodig hebt dan heb je een tijdlang onder je behoefte gezeten, dus je hebt te weinig gegeten. Van een stukje refeed ga je niet gelijk veel vet aanzetten.
Het wordt trouwens elke % dat je lager komt in bf moeilijker om bf te verlagen. Dus het is niet zo vreemd dat het wat moeizamer gaat.
Post even wat je per dag eet.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
-
Originally posted by Reinvdw View PostIk eet nu 350 kcal onder mijn onderhoud.
En nog een vraag: als je geen eiwitten en vetten mag, welke koolhydraten moet je dan eten?
Als je geen eiwitten en vetten mag ga je ws dood.........op koolhydraten alleen kan je niet leven. Bovenden zijn ook koolhydraatbronnen zonder eiwitten zeer zeldzaam.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
-
Staat veel onzin in. Zelfs het aantal keren dat er een refeed nodig is....kom op.
Als ik in wedstrijdvoorbereiding ben heb ik ook geen refeeds 2x per week, pas op de laatste 3 dagen komt er een flinke carbload in.
Normale refeeds als je een beetje droger wil worden en gaat cutten, niet nodig, neem gewoon in het weekend op 1 dag wat extra carbs en klaar dan heb je je refeed.
Niet te moeilijk maken.
Refeed is verder alleen nodig als je veel te weinig gaat eten. Ik ga er even vanuit dat jij wel gewoon genoeg eet? Hoop ik?1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Hangt ook af van hoe hoog je huidige vetpercentage is. Hoger vetpercentage betekend langer diep cutten zonder refeed. Hoe lager je vetpercentage geraakt hoe vaker je moet refeeden. Bij percentages onder de 10 kan dat gerust 2x per week zijn. Refeeden is naar mij mening echter wel het meest effectief als je alles tot in de puntjes uitrekent. Zo weet je zeker dat je genoeg hebt en dat je niet te veel hebt en kun je door middel van training/timing je voeding precies naar de plekker shiften waar je ze wil hebben. Als je een vetpercentage rond de 15% hebt of meer dan zou ik me niet te druk maken over carbloads/refeeds als je niet meer dan 500kcal onder onderhoud eet. Ik zou inderdaad zoals Marnop zegt lekker strict zijn en af en toe 1 a 2 maal weeks een keertje een dag lekker boven onderhoud eten hooguit. Pas met echt crashen wordt refeeden/carbloaden mandatory.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostHangt ook af van hoe hoog je huidige vetpercentage is. Hoger vetpercentage betekend langer diep cutten zonder refeed. Hoe lager je vetpercentage geraakt hoe vaker je moet refeeden. Bij percentages onder de 10 kan dat gerust 2x per week zijn. Refeeden is naar mij mening echter wel het meest effectief als je alles tot in de puntjes uitrekent. Zo weet je zeker dat je genoeg hebt en dat je niet te veel hebt en kun je door middel van training/timing je voeding precies naar de plekker shiften waar je ze wil hebben. Als je een vetpercentage rond de 15% hebt of meer dan zou ik me niet te druk maken over carbloads/refeeds als je niet meer dan 500kcal onder onderhoud eet. Ik zou inderdaad zoals Marnop zegt lekker strict zijn en af en toe 1 a 2 maal weeks een keertje een dag lekker boven onderhoud eten hooguit. Pas met echt crashen wordt refeeden/carbloaden mandatory.
maar is het dan inderdaad goed om te starten met hoge GI koolhydraten en dan gedurende de refeed over te gaan op lage GI?
Comment
-
Als je niet depleted bent heeft een dag carbs laden geen positieve werking denk ik, vooral niet om dan snelle kh's te gaan laden in de ochtend en in de loop van de dag steeds langzamere kh's nemen.
Wat zou je reden zijn om 1 dag in de week veel kh's te eten en weinig vet ?
Comment
-
Originally posted by Reinvdw View Postik bedoel ook geen junkdag, alleen ongeveer een dag in de week bijna geen vet en veel koolhydraten eten. ik wil liever niet te hoog over mijn onderhoud.
maar is het dan inderdaad goed om te starten met hoge GI koolhydraten en dan gedurende de refeed over te gaan op lage GI?
Van hoge naar lage GI is inderdaad wel de insteek van een tactische recarb. Wanneer je glycogeenlevels laag zijn zijn de enzymen die verantwoordelijk zijn voor de opslag van die glycogeen veel sterker aanwezig. De cel heeft namelijk flinke honger naar glycogeen kun je zeggen. Hier door is het mogelijk om sneller, grotere hoeveelheden carbs te verwerken. Daarom kun je in het begin van een carbload goed snellere koolhydraten nuttigen. Wel even een sitenote: de hoeveelheid carbs die je tankt is 100x zo belangrijk als welke soort carbs. Glycogeenvoorraden hervullen gebeurt bijna net zo snel naar mate wat voor carbs je ook eet. Het verschil is hier niet heel groot. De nood naar GENOEG carbs is veel meer kritiek. Een recarb kan ook niet op gevoel en zal echt tot in de puntjes uitgerekend, geprobeerd, aangepast, geprobeerd etc. moeten zijn voor je hem echt goed hebt. Maar als ik dat zo lees dan hoef jij je daar echt niet mee bezig te houden. Ik zou gewoon je voedingsschema wat aandikken voor een paar dagen door hier en daar een paar honderd calorieën bij te gooien waarna je weer lekker verder gaat met je cut.Last edited by Kevster; 02-12-2011, 18:50.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment