Eet ik genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eet ik genoeg?

Beste Sportmannen,

Ik ben laatste 2 jaar serieus aan het trainen. Maar heb altijd in de knoop gezeten met mijn voeding. Dit eet ik zo op een dag:
    - Ontbijtkoek met laagje boter
    - 6 volkoren boterhammen met beleg (boterhammenworst)
    - 2 stuks fruit
    - soep met flink bord avond eten
    - kwark

Wat vinden jullie hiervan? Is dit te weinig om vooruit te blijven gaan met sporten of moet ik toch meer boterhammetjes gaan eten

Is erg weinig, kan me niet voorstellen dit genoeg is. De meesten op dit forum hebben dit rond de middag al binnen....

Ik zou je willen aanraden om je eerst even in te lezen over voeding in de stickies en vervolgens de excellsheet in te vullen die ook in de stickies staat. Dan kunnen we je verder helpen.

Comment

Originally posted by Nicky86 View Post
      Beste Sportmannen,

Ik ben laatste 2 jaar serieus aan het trainen. Maar heb altijd in de knoop gezeten met mijn voeding. Dit eet ik zo op een dag:
      - Ontbijtkoek met laagje boter
      - 6 volkoren boterhammen met beleg (boterhammenworst)
      - 2 stuks fruit
      - soep met flink bord avond eten
      - kwark

Wat vinden jullie hiervan? Is dit te weinig om vooruit te blijven gaan met sporten of moet ik toch meer boterhammetjes gaan eten
      Ik eet al meer in de avond dan jij in een dag .
      Ik zou zeggen, lees de sticky's en probeer gewoon zoveel mogelijk te leren over voeding en training zodat alles zo gaat zoals je wilt .

Comment

Genoeg voor iemand die niet traint, en gewoon lekker lui is en weinig beweegt. Inderdaad. Maar als je doelen hebt zoals groter worden in spiermassa, dan ga je het niet redden zo. Je zult veel meer moeten eten, en dan heb ik het over veel meer. proteine carbs en vetten moeten goed in belans zijn anders zal er weinig gebeuren. Er staat genoeg hier op 't forum om verandering daarin te brengen - forum - dagelijksevoeding en lezen maar.

Comment

kleine aanvulling.

peperkoek, snijworst, etc is allemaal erg lekker. Maar je kunt het niet gebruiken om groter te worden. Probeer zo gezond mogelijk te eten, in zo groot mogelijke porties. Hoe zuiverder, hoe beter.

Comment

Hehe bedankt voor de reacties..
            Ik zit toch wel redelijk vol na elke maaltijd.. Maar ik zal die stickies wel eens lezen en op me voeding gaan letten. Al eet ik redelijk gezond, al zeg ik het zelf Het vervelende is, ik lust bijna niks op mijn brood, dus moet het helaas bij die snij worst houden.

Comment

Is brinta een goede vervanger voor de peperkoek?

Comment

De beste vervanger die je kunt hebben. nog beter is Havermout, puur en gezond. Vol met vezels en de koolhydraten kun je erg goed gebruiken. Aanrader is om Whey aan te schaffen en dit te combineren met Havermout smorgens smiddags voor de training en na de training. Je zult veel verschil merken.

Comment

Originally posted by Nicky86 View Post
                  Is brinta een goede vervanger voor de peperkoek?
                  je eet inderdaad waarschijnlijk te weinig,

brinta is veel beter dan ontbijtkoek.
                  ontbijtkoek is simpelweg gewoon troep. (veel suikers)

boterhamworst vervangen door rookvlees, kipfilet, pindakaas, eieren of misschien rosbief.

lees de stickys ook ff door,
                  succes.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Vandaag begonnen met anders te eten.

Ontbijt 7.00uur: brinta
                    Pauze 10.15 uur : 4 volkoren boterhammen met beleg
                    Pauze 12.30 uur: 4 volkoren boterhammen met beleg + soep
                    Pauze 15.00 uur: 2 volkoren boterhammen met beleg + fruit
                    Avondeten : 17.30 uur: avondeten
                    20.00 uur: kwark

Kijken of het beetje vol te houden is.. Het is nog niet veel, maar moet ergens beginnen toch en moet natuurlijk ook even wennen aan het meer eten

Comment

Zorg er in ieder geval voor dat je beleg als kip of kalkoenfile, roastbeef en b.v. Pindakaas op je brood doet, zorg er dan ook voor dat je volkoren brood pakt en dus geen witbrood, beleg de boterhammen lekker dik! Probeer je fruit voor de middag te eten en neem lekker wat gekookte eitjes mee. .. Haal lekker nog een potje omega 3 om bij de maaltijden te nuttigen en je bent al een heel eind! Beste is daarintegen toch wel om gewoon ff een schematje in elkaar te flansen na het lezen van de stickys... Eten is toch wel de keyfactor tot succes en progressie samen met rust en training! Succes
                      Constantia et labore

Comment

Hmm had beter eerst even kunnen lezen wat er al stond! In ieder geval succes
                        Constantia et labore

Comment

hoeveel brinta en kwark neem je?
                          Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                          Doel eind 2015: 100kg
                          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Hoelaat train je...
                            En wat is je beleg nicky?
                            Make it count!
                            Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                              hoeveel brinta en kwark neem je?
                              Brinta: 250 ml melk en 50 gram brinta (eigenschijnlijk gewoon wat op het pak zelf staat)
                              Kwark: 450 gr (volle beker dus)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X