Het begin van cutten, maar wat te eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is de eerste keer dat ik een voedingsschema bekijk. Wat ik opvallend vind is het gat tussen 07.30 - 13.00 op een kom muesli (brinta dus binnenkort) en een appel en een peer. Daarna zie ik dat je aan het brood begint, gezien je werktijden is het niet gunstiger om te beginnen met brood en dan fruit te nemen vlak voor het avondmaal? Het gezegde "Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar" is wel een beetje van toepassing.

Persoonlijk ben ik een voorstander van meer groente, variatie maakt het leuk. Voorbeelden als kidney/bruine bonen, spruitjes, broccoli, champignons bevatten ook eiwitten en bevatten genoeg vitamine maar ook de groente zonder een aanzienlijk deel eiwit passen in een voedingsschema.

Comment

Ik dacht dat een goed schema wel wat werk met zich meebracht, maar het is blijkbaar niet echt gemakkelijk.

Je kan vetten eten (vette vis) maar niet met snelle KH zoals pasta, wit brood, ... anders slaat het lichaam dit op. Behalve dan weer net voor de training.

Ook proberen om het EW gehalte op elke maaltijd op elkaar af te stemmen.

Er is dus nog werk aan de winkel.

Ik heb toch wat info nodig op gebied van snelle en trage KH, complexe eiwitten en veel andere fatcoren.
      Maar we hebben wat tijd dus...

Maar eerst even een trainen.
      Toch bedankt voor de info

Comment

Mensen eten KH rond de training en s ochtens omdat dan de opslag van glycogeen het hoogst is. Je kan dan dus meer KH eten zonder vet aanzet. Dit betekent niet dat je meteen vet aanzet als je een beetje pasta eet bij het avondeten. Zolang je net iets minder kcal binnenkrijgt dan je nodig hebt zal je sowieso afvallen.
        Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X