Het is de eerste keer dat ik een voedingsschema bekijk. Wat ik opvallend vind is het gat tussen 07.30 - 13.00 op een kom muesli (brinta dus binnenkort) en een appel en een peer. Daarna zie ik dat je aan het brood begint, gezien je werktijden is het niet gunstiger om te beginnen met brood en dan fruit te nemen vlak voor het avondmaal? Het gezegde "Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar" is wel een beetje van toepassing.
Persoonlijk ben ik een voorstander van meer groente, variatie maakt het leuk. Voorbeelden als kidney/bruine bonen, spruitjes, broccoli, champignons bevatten ook eiwitten en bevatten genoeg vitamine maar ook de groente zonder een aanzienlijk deel eiwit passen in een voedingsschema.
Persoonlijk ben ik een voorstander van meer groente, variatie maakt het leuk. Voorbeelden als kidney/bruine bonen, spruitjes, broccoli, champignons bevatten ook eiwitten en bevatten genoeg vitamine maar ook de groente zonder een aanzienlijk deel eiwit passen in een voedingsschema.
Comment