Brinta / havermout --> tarwe slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brinta / havermout --> tarwe slecht?

Dag allen,

Ik las laatst ergens een artikel over een boek, waarin vermeld stond dat brinta veel bewerkte tarwe bevat welke niet gezond zijn, maar slecht voor het immuunsysteem.

Zit hier een kern van waarheid in? want ik ben laatste tijd steeds zwak en verkouden en eet heel veel brinta 100/150 gram per dag.

Bedankt voor de reacties

Zou het niet weten eet zelf alleen havermout, maar er kan iets van waarheid inzitten, ik at vroeger ook heel veel brinta toen ik klein was en was ook vaak ziek, verkouden
    Maar staat er niet ergens een wetenschappelijk onderzoek ofso over brinta ?? zou ik wel willen weten
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Ik heb er nergens iets over kunnen vinden (in Estland, waar ik een tijd gewoond heb, hadden we een soortgelijk product, dat door veel topsporters gebruikt werd...maja..in welke sport zijn Esten eigenlijk goed?)
      You can't be everything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be.

Comment

Niet veel luisteren naar andere. gewoon eten.
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

maar het schijnt dat het slecht is voor je immuunsysteem en dat is toch best wel een belangrijk iets, maar ik vraag me af of iemand hier een artikel ofzo over heeft
          volgens die bron kwam het uit een boek

Comment

hier zit zeker een kern van waarheid in, heb het al verschillende keren gelezen.

ik eet ook geen tarwe meer.

alleen zuurdesem rogge/spelt brood,
            zilvervliesrijstwafels,
            havermout
            rijst,
            kamut/spelt volkorenpasta
            quinoa.

genoeg alternatieven
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

In principe is tarwe alleen echt slecht voor mensen met coeliakie, dit is een auto-immuunziekte die bij 1% van de mensen voorkomt. Ik ben hier zelf een van. Dat is overigens niet alleen de tarwe, maar ook andere glutenbevattende granen zoals rogge, spelt, gerst en kamut.

Het zou zo kunnen zijn dat je coeliakie hebt, daarvoor zou je naar een arts moeten gaan om je te laten testen. Stuur me even een PB als je zoiets van plan bent.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                In principe is tarwe alleen echt slecht voor mensen met coeliakie, dit is een auto-immuunziekte die bij 1% van de mensen voorkomt. Ik ben hier zelf een van. Dat is overigens niet alleen de tarwe, maar ook andere glutenbevattende granen zoals rogge, spelt, gerst en kamut.

Het zou zo kunnen zijn dat je coeliakie hebt, daarvoor zou je naar een arts moeten gaan om je te laten testen. Stuur me even een PB als je zoiets van plan bent.
                wat hij bedoelt staat los van de allergie waar jij het over hebt.
                het gaat niet om de gluten maar om het feit dat tarwe in veel gevallen zo genetisch gemanipuleerd is dat het door elk lichaam slecht verdragen wordt.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  wat hij bedoelt staat los van de allergie waar jij het over hebt.
                  het gaat niet om de gluten maar om het feit dat tarwe in veel gevallen zo genetisch gemanipuleerd is dat het door elk lichaam slecht verdragen wordt.
                  Ja precies daar heb ik het over.

@maar7en8 havermout bevat ook sporen van tarwe en gluten las ik net op het pak. is dit dan wel goed/beter?

Comment

de GI van havermout is wel lager dan brinta. maargoed heb nog geen last van een verminderde weerstand door de brinta. dus denk dat het reuze meevalt! hele generaties zijn er mee groot geworden

Comment

Aangezien het erg weinig beinvloed wordt door fabrieken is het altijd nog beter dan een dikke hamburger met veel mayo. Niet zeuren maar vreten! Denk daarentegen dat het aan de mensen ligt met een verminderd immuumsysteem.. Eet al jaren brinta en ben de laatste 3 jaar niet ziek geweest.. so there.

SLOTJE

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                        de GI van havermout is wel lager dan brinta. maargoed heb nog geen last van een verminderde weerstand door de brinta. dus denk dat het reuze meevalt! hele generaties zijn er mee groot geworden
                        Als ik het goed begrijp gaat het er juist om dat de tarwe tegenwoordig bewerkt/genetisch gemanipuleerd wordt.

Dat was toen hele generaties er groot mee werden nog niet het geval.

Als je biologische tarwe zou nemen, zou dit dus niet spelen denk ik.

Comment

Originally posted by WieckseWitte View Post
                          Ik heb er nergens iets over kunnen vinden (in Estland, waar ik een tijd gewoond heb, hadden we een soortgelijk product, dat door veel topsporters gebruikt werd...maja..in welke sport zijn Esten eigenlijk goed?)
                          Basketbal toch ? En je had Jan Kirsipuu(niet dat dit nou zo'n topper was hahah). En gewichtheffen ook geloof ik toch?
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X