boterhammen vervangen door ongezouten pinda's?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• boterhammen vervangen door ongezouten pinda's?

Is het een goed idee om m'n zak met boterhammen te vervangen door een paarhonderd gram ongezouten pinda's? Ik wil graag wat minder suiker eten op een dag.

Dat ligt er maar aan. En waar ligt dat aan: wat je totaal op een dag binnen dient te krijgen aan eiwitten, koolhydraten en vetten. Zo bevatten pinda's weer veel vet. Je kunt het beste alles wat je op een dag eet invullen in de excel sheet die op deze website te vinden is. Dan kun je zien of het een goed idee is of niet.

Comment

Paar honderdgram pinda's? ook goed voor je darmen....

Nee geen slim idee.

Comment

Sinds wanneer zit er teveel suiker in brood?

Comment

Originally posted by Koppejan View Post
          Sinds wanneer zit er teveel suiker in brood?
          Sinds wanneer komen mensen met dit soort achterlijke ideeën, Vind dat wat zorgwekkender dan dat beetje suiker.

Comment

Boterhammen bestaan uit koolydraten, terwijl pinda's vooral uit vetten bestaan. Daarnaast zit er meer suiker in pinda's, dan in brood. Dus dit is geen geschikte vervanging, tenzij je minder koolydraten wilt eten en meer vetten, maar dat kan ik niet uit je post opmaken.

Walnoten en amandelen zijn overigens de beste noten.

Comment

brood zijn voornamelijk koolhydraten, pinda's zijn voornamelijk vetten.... nee dus

zak met boterhammen kun je vervangen door havermout/brinta/rijst/pasta
              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Welkom View Post
                Is het een goed idee om m'n zak met boterhammen te vervangen door een paarhonderd gram ongezouten pinda's? Ik wil graag wat minder suiker eten op een dag.
                als je teveel zout bedoeld.
                ipv boterhammen dan zilvervliesrijst, zoete aardappelen of volkoren pasta eten.
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

ik denk niet dat die boterhammen van jou een paar honderd gram pinda's waard zijn

Comment

Het is de bedoeling om meer gezonde vetten te eten en minder koolhydraten omdat je door koolhydraten sneller weer honger hebt en zo vetter word als van pinda's.

Comment

Originally posted by Welkom View Post
                      Het is de bedoeling om meer gezonde vetten te eten en minder koolhydraten omdat je door koolhydraten sneller weer honger hebt en zo vetter word als van pinda's.
                      en dan wil je een paar honderd gram pinda's eten? een a twee handjes per dag is meestal genoeg als aanvulling.
                      stel je eet er 200gram van. dan zit je op een 105gram vet alleen al, echt niet verantwoord.

Comment

Hey daar ben je weer. Eiwitten helpen ook tegen je hongergevoel, hoezo hongergevoel, kan het ook zijn dat je te weinig eet? Tezamen met te weinig krachttrainen word je alsnog skinny fat. De juiste verhouding eiwitten, koolhydraten, vetten kun je vinden in de sticky's op deze website. Ik kan ze enorm aanbevelen als leesvoer

Comment

Dit ervaar ik ook, dus dat kan een reden zijn, maar het moet niet ten kosten gaan van je koolydraten.

Zolang het in je schema past en het je koolydraten/eiwitten/vetten verhouding er niet negatief door beĂŻnvloed wordt, zie ik geen probleem. Al is een paar honderd pinda's wel teveel van het goede om een paar boterhammen te vervangen.

Comment

Originally posted by TheHaren View Post
                            Dit ervaar ik ook, dus dat kan een reden zijn, maar het moet niet ten kosten gaan van je koolydraten.
                            Hangt van je doelen en genen af. Sommige mensen gaan erg slecht op veel koolhydraten.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                              Paar honderdgram pinda's? ook goed voor je darmen....

Nee geen slim idee.
                              Hoezo niet goed voor de darmen?

ik wil eigenlijk maar 7 boterhammen vervangen door 125 gram pinda's.

en waarom zouden koolhydraten zo belangrijk zijn? Ik eet 's avond al aardappelen en groente en drink een liter chocomel per dag, daar zit ook al koolhydraat in. Als ik daar nog een pak brood aan toevoeg eet ik bijna alleen maar koolhydraten.
                              Last edited by Welkom; 07-01-2012, 20:29.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X