Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Hallo allemaal,

Ben nu bezig die voedingsschema in elkaar te zetten. Zodra ik weet hoe ik me avondeten ga indelen kan ik hem afmaken en hier plaatsen.

Heb alleen een vraag erover. 2 dagen in de week MA en WO kan ik pas me avond eten nuttigen rond 19.15/ 19.30 . Dit is tot ongeveer Juni. Daarna gewoon om 17.00 . Ik wil in deze dagen ook trainen . Moet ik dat ervoor op daarna trainen?

Als ik daarvoor train dan eet ik pas om 20.30 me avondeten.
    Gaarne even reactie van de experts. Ik ben nogal een moeilijke met eten dus ik denk dat ik veel pasta's gaat eten en macaroni.

Bedankt voor de reacties alvast!

Het is aan te raden om minimaal 1,5 uur te laten tussen een grote maaltijd en het begin van je training. Zo heb je niet tijdens het sporten nog een volle maag en is het voedsel al voldoende verteerd om er energie uit te halen.

Als ik het goed inschat train je van ongeveer 18:30 tot 19:30? Dan zou ik aanraden om rond 16:30 een broodmaaltijd te nemen, en tussen 17:30 en 18:00 nog eens een kleine energierijke maaltijd. Dit kan een banaan zijn of een halve mueslireep.

Direct na de training wordt een kleine maaltijd aangeraden van eiwitten en suikers. Dit kan bijvoorbeeld een shake zijn met dextrose, of melk met de andere helft van de mueslireep.

Als je dan thuis bent kun je aan je avondeten gaan. Omdat het dan al wat later is zou ik zelf een maaltijd uitkiezen die niet zo veel koolhydraten bevat. Als je pasta's gaat eten, gebruik dan weinig pasta en veel vlees en groenten er in.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Oke duidelijk.

Ik train thuis voorlopig. Heb o.a. een homegym staan. Alleen op Ma en Wo ben ik rond 16.30 thuis van werk. Maar om 17.30 tot 19.00 sta ik op het voetbalveld de jeugd te trainen.

Dus ik kan pas trainen als ik dan thuis ben. Daarom kom ik zo slecht uit met me avondeten.

Wat nu als ik toch om 17.00 doe eten. Dus een pasta.
      En ik kom thuis van de voetbal en ik klim direct in de fitness dus rond 19.15 .

Is dat misschien beter dan?

Comment

Originally posted by ProJustice View Post
        Oke duidelijk.

Ik train thuis voorlopig. Heb o.a. een homegym staan. Alleen op Ma en Wo ben ik rond 16.30 thuis van werk. Maar om 17.30 tot 19.00 sta ik op het voetbalveld de jeugd te trainen.

Dus ik kan pas trainen als ik dan thuis ben. Daarom kom ik zo slecht uit met me avondeten.

Wat nu als ik toch om 17.00 doe eten. Dus een pasta.
        En ik kom thuis van de voetbal en ik klim direct in de fitness dus rond 19.15 .

Is dat misschien beter dan?
        probeer het beide een x uit en kijk wat je beter bevalt.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Goed ik heb dit voedingsschema van een maatje gehad die dus ook aan wedstrijden wil meedoen en traint in Rdam bij een school waar allemaal kasten lopen.

Ik heb alleen een probleem met rijst eten overdag. Dat wordt ivm met werk een moeilijk verhaal. Kunnen jullie mij tips geven ivm een vervanger ervan. En gaarne even naar het schema kijken.

Ontbijt

60G Brinta
          60G Whey Protiene-gainer
          theelepel vitaminde D
          5 druppels Citroen

Tussendoor smorgens

450 G Kipfile
          300 G RIJST < hier dus een vervanger voor????
          300 G groente

Tussendoor smiddags

250 G Biefstuk of igg rood vlees.
          200 G Groente
          5 stuks Aardappelen

Avondeten
          40 G Vitargo = amino
          60 G Whey protiene-gainer
          2 glazen melk.

Tussendoor savonds
          9 stuks Ei zonder Eigeel
          1 stuk Ei met eigeel
          1 schaaltje komkommer ( als je nog honger hebt )

Totaal voeding :
          Gram : 2850 G
          Energie Cal : 3269 G
          Eiwit : 330 G
          Vet : 31 G
          KooHydr : 409 G

Comment

Voor het slapen gaan, 500gram magere kwark. Voor de langzame eiwitten. .?
            Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

sja die kwark. Die zal ik eens proberen. Eigenlijk krijg ik het niet door me strot.

Comment

veel te weinig vet, tenzij je maar 31 KG vvm hebt. 1 gram per kilo vet vrije massa is de vuistregel. anders heb je niets te verbranden tijdens je ruststofwisseling en kun je geen hormonen aanmaken, welke worden gevormd uit cholesterol, ofwel vet.
                "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                  veel te weinig vet, tenzij je maar 31 KG vvm hebt. 1 gram per kilo vet vrije massa is de vuistregel. anders heb je niets te verbranden tijdens je ruststofwisseling en kun je geen hormonen aanmaken, welke worden gevormd uit cholesterol, ofwel vet.
                  Kan je hier iets aan toevoegen voor me eventueel wat dit omhoog kan brengen?
                  Iets tussendoor of vv van ?

Thx alvast.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X