havermoutmeel even goed als havermout?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• havermoutmeel even goed als havermout?

Hallo,

Is havermoutmeel wat je bij bodyenfitshop koopt gewoon even goed als de havermout van de quaker bijvoorbeeld? Havermoutmeel vind ik veel chiller want dat drink ik zo weg.

ja meneer
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Is niet hetzelfde.
      Havermout is groffer, het andere is meel dus fijner en uit zich in een verschil van GI.

Comment

ja maar de voedingswaardes zijn wel zeg maar hetzelfde?
        Drink liever een havermoutshake weg dan dat ik het op moet eten

Comment

Luister maar naar snuff, GI maakt ook verschil uit. In dit geval is havermout beter dan de meelvariant ervan, ténzij je het om de een of andere reden als post workout shake wilt gebruiken.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

ik wou het eigenlijk in me ontbijt ochtend shake gooien, dus dacht met dat meel is het wel lekker makkelijk weg te drinken. Ook wil ik het soms op werk even snel drinken.

Comment

Dan worden het waarschijnlijk dus snellere carbs wat Snuff al zei. Je wilt ze op de momenten die jij noemt liever lekker langzaam hebben dus gewoon havermout in vlokvorm nemen. Kan trouwens prima in een shake hoor, doe ik ook. Havermoutvlokken, beetje whey, wat olijfolie en water en drink hem op 's ochtends.
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by timo17 View Post
                ik wou het eigenlijk in me ontbijt ochtend shake gooien, dus dacht met dat meel is het wel lekker makkelijk weg te drinken. Ook wil ik het soms op werk even snel drinken.
                Het spul is a) duurder en b) zoals Snuff zegt.
                Als je iets door je shake wilt gooien, is dat met havermout inderdaad een beetje lastig (althans, de havermout die ik gebruik moet "wellen" door hem te koken) maar waarom neem je op dat moment dan geen Brinta? Dat gaat prima in een shake.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik gooi net als Fitnessboer ook altijd mijn havermout door mijn shake en mix het met water. Laatste hoopje krijg je er meestal niet meer uit de opening, dus dan gooi ik er weer wat water in. Vult als een malle, en is een goed begin van de dag
                  Truthfulness is the new religion.

Comment

Originally posted by timo17 View Post
                    Hallo,

Is havermoutmeel wat je bij bodyenfitshop koopt gewoon even goed als de havermout van de quaker bijvoorbeeld? Havermoutmeel vind ik veel chiller want dat drink ik zo weg.
                    ooit gedacht aan zelf het meel maken?
                    pak havermout in de blender en je hebt ook zo goed als stof goedkoper en je weet ieder geval dat het de zelfde voedingswaarde hebt die je wilt.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Ik blend het tegenwoordig zelf iets groffer dan B&Fs, maar kom op.. ook gemalen havermout is nog steeds VERRE van suiker!
                      De GI zal ietsje hoger zijn maar nog steeds prima om door een shake heen te pleuren..

ik neem smorgens altijd 120-150 gram wat ervoor zorgt dat ik snel de benodigde energie in mijn lijf heb en toch mijn bloedsuikerspiegel niet te snel laat stijgen.. Vaak gebruik ik het in combinatie met zo'n 4 gram kaneel..

1,5-2 uur daarna ga ik trainen en heb ik de hele training nog genoeg energie.. dus zo hoog zal de GI niet zijn..

Brinta is RUK! Brinta wordt beton als je 150 gram in een shakebeker probeert te stoppen..
                      "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                        Brinta is RUK! Brinta wordt beton als je 150 gram in een shakebeker probeert te stoppen..
                        Juist, 100gr is zelfs al bijna niet meer te doen.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                          Juist, 100gr is zelfs al bijna niet meer te doen.
                          o, dat kan, ja. Ik gebruik geen 100 gram dus dat weet ik ook inderdaad verder niet.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

iemand al zilvervliesrijstvlokken geprobeert?

te koop bij natuurwinkels en Jumbo.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Op 100g havermout moet je ook flink kauwen . Maar het is wel een lekker ontbijtje
                              Truthfulness is the new religion.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X