Hoeveelheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveelheid

Hallo BN'ers.

Ik heb ooit vernomen dat je dagelijkse benodigden eitwitten, je lichaamsgewicht keer 2 is (in gram). Klopt dit?

En hoe zit het met vet en koolhydraten, hoe weet je hoeveel je die per dag nodig hebt? Misschien beetje rare vraag. Maar ik wil meer leren hierover, en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Bedankt

Vaak wordt als stelregel 1,5-3,5 keer je lichaams gewicht aangehouden..

Zelf ben ik van mening dat voor een goede massawinst en ook in een stevige cut 1,5x veel te weinig is. maar het verschilt wel per lichaam. Voor mij werkt het niet ik zit zelf meestal rond de 2,5-3,5x me eigen lichaamsgewicht.

Je gaat daarna je KEV verhouding vaststellen.. dit doe je eigenlijk alleen door uit te proberen hoe je lijf erop reageert.. ikzelf reageer goed op wat meer vetten. Teveel carbs bloaten me erg snel.

Stel je hebt bijvoorbeeld een KEV (Koolhydraat Eiwit Vetverhouding) van 30-40-30 gekozen.. en je weegt 80kg en je behoefte ligt op 3800kcal om te groeien dan zouden je eiwitten rond de 250-300 komen te liggen en dan vul je de rest van je kcals van de dag met de overige 2 percentages aan.

per gram:
    vetten 9 kcal
    koolhydraten 4 kcal
    eiwitten: 4 kcal

3800kcal
    Protein : 30% 1.140 kcal = 285 gr
    Carbs : 40% 1.520 kcal = 380 gr
    Fat : 30% 1.140 kcal = 127 gr

Je kan een vast aantal voor je eiwitten nemen.. maar je kan ook je behoefte laten rijzen met de inspanning die je levert.. persoonlijk is mijn eiwitinname meestal vrij stabiel..

Die 285 gram deel je dus door je aantal maaltijden.. waarbij je rekening houdt dat je smorgens en na het trainen meer eiwitten nodig hebt en voila.. je bent al een heel eind met je behoefte..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X