Stevia als alnternatief van Suiker.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stevia als alnternatief van Suiker.

Wie gebruikt ook Stevia als alternatief.
    Stevia is puur natuurlijk en 100 keer zoeter dan suiker.

suiker of zoetstoffen zijn tegenwoordig bijna niet meer weg te denken uit ons eetpatroon. De meeste zoetstoffen zijn echter chemisch gefabriceerd en hebben bijwerkingen. Maar er is ook stevia, het 100% natuurlijke alternatief en volgens ons "De nieuwe generatie suiker".
    Lees het krantenartikel Ongestraft snoepen met stevia". De steviaplant komt oorspronkelijk uit Paraguay, waar de Guarani-indianen het al 1500 jaar gebruiken voor het zoeten van hun kruidenthee en voedsel. Lees er meer over op de pagina geschiedenis.

Ik heb een flesje gekocht bij De Tuinen. Tot zover de enige zoetmaker die ik echt lekker vind (ik vind suiker ook ranzig).
    createmybody.net

Comment

beste alternatief is niet zoet maken, geen suiker gebruiken.
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
        beste alternatief is niet zoet maken, geen suiker gebruiken.
        stevia is geen suiker he? stevia is echt een goed alternatief. schijnt iets redelijks nieuws te zijn wat toch wel een groot gaat worden als zoetstof dacht ik.
        Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
        Doel eind 2015: 100kg
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Dus als ik daar een schep van in me magere kwark doe in het niet zo zuur meer?
          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Stevia is een prima product. Stevia is een zoete plant volgensmij en daar wordt t van gemaakt. Het is wel vrij prijzig maar de kwark smaakt er stukken beter door.
            BP: 6x80
            SQ: 6x135

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
              Dus als ik daar een schep van in me magere kwark doe in het niet zo zuur meer?
              Zou ik niet doen. Het is heel sterk en beetje teveel en je kwark smaakt naar gore drop
              createmybody.net

Comment

Gebruik dit al een hele poos.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

het is pas de laatste maanden in nederland op de markt.
                  het was in Europa eerst een tijd verboden. om een een of andere reden dat het niet goed zou zijn (gefinancieerd door grote suikerfabrikanten die bang waren geen winst meer te maken)

nu willen grote merken zoals coca cola het ook gebruiken voor hun light producten.

het is een puur natuurlijk product en daarom gewoon een super goede suikervervanger!!

1 nadeel, redelijk prijzig helaas.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Stevia is dan wel zoet, maar heeft een hele andere smaak dan suiker. Moet je maar net van houden

Originally posted by Nieck01 View Post
                    stevia is geen suiker he? stevia is echt een goed alternatief. schijnt iets redelijks nieuws te zijn wat toch wel een groot gaat worden als zoetstof dacht ik.
                    Mauke heeft wel degelijk een punt. Hoe minder je toevoegt aan je eten, hoe meer jij je eten proeft.
                    Dat geldt voor zout, maar net zo goed voor zoetigheid.

Originally posted by phormicola View Post
                    (ik vind suiker ook ranzig).
                    Geloofwaardig

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                      het is een puur natuurlijk product en daarom gewoon een super goede suikervervanger!!
                      .
                      Dat is een foute redenering die in reclames voor 'natuurlijke' producten maar al te graag gebruikt wordt. Natuurlijk is zeker niet per definitie gezond; denk aan giftige planten/paddenstoelen etc.

In het geval van stevia is aanvankelijk onderzoek gedaan waarbij volgens de onderzoekers afbraakproducten van deze 'suikervervanger' kankerverwekkend bleken bij tests op bepaalde diersoorten.
                      Dat onderzoek is vervolgens weer ontkracht door andere onderzoeken.

Het probleem blijft inderdaad wel dat er weinig van de geloofwaardigheid van onderzoek overblijft als je kijkt naar wie welk onderzoek subsidieert...

Comment

Originally posted by ijzerkonijn View Post
                        Dat is een foute redenering die in reclames voor 'natuurlijke' producten maar al te graag gebruikt wordt. Natuurlijk is zeker niet per definitie gezond; denk aan giftige planten/paddenstoelen etc.

In het geval van stevia is aanvankelijk onderzoek gedaan waarbij volgens de onderzoekers afbraakproducten van deze 'suikervervanger' kankerverwekkend bleken bij tests op bepaalde diersoorten.
                        Dat onderzoek is vervolgens weer ontkracht door andere onderzoeken.

Het probleem blijft inderdaad wel dat er weinig van de geloofwaardigheid van onderzoek overblijft als je kijkt naar wie welk onderzoek subsidieert...
                        Er wordt niets bij toegevoegd. Het is 100% natuurlijk

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                          Zou ik niet doen. Het is heel sterk en beetje teveel en je kwark smaakt naar gore drop
                          Haha, oke dan valt dat dus af

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                            Haha, oke dan valt dat dus af
                            je kan het toch proberen ipv klakkeloos over te nemen wat iemand anders zegt

Comment

Zou theoretisch kunnen ja. Maar vreet het wel gewoon zonder dat op hoor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X