True or false?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• True or false?

Een Kilo Spier bestaat uit :
    70% Water 22% Protein 6% Lipids 2% inorganic material

Een Kilo spier bestaat uit 1320 Calorieen

Klopt dit? if so..
    als je er ff simpel van uit gaat dat je 5 kilo aan spieren zwaarder gaat worden dit jaar, hoeveel moet je daarvoor dan meer nemen dat je maintance ? 1320 x 5 (kg) = 6600 kcal op een jaar : 365(aantal dagen) = 18 Kcal Per dag!!! aangezien een spier uit 22% protein bestaat 365*0,22 = 4 Kcal Protein = 1 Gram proteine per dag boven wat je standaard nodig hebt

Ik heb het uit een Pdf File dus ik kan het hele stuk niet posten, tis maar een klein bestand zou ik dat dan niet kunne uploaden

Wat vinden jullie hiervan ?

Greets Rodg
    beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Met het eerste deel ben ik het eens, waar de spier uit bestaat dus.

Het 2e deel klopt niet volgens mij. De theorie is te simpel. Met de spieropbouw spelen nog veel meer dingen mee, en niet alleen hoeveel Kcal. eiwit, enz. er voor nodig is om 1 kg. op te bouwen.

Ook als je theorie wel zou kloppen, wat zou je er in de praktijk dan mee doen?
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Uiteraard is er meer nodig dan calorieen alleen om 5 kilo spiermassa per jaar te winnen,
      voldoende rust en nog belangrijker moet je je lichaam voldoende stimuleren om die 5 kilo
      spier massa per jaar aan te zetten ( met trainen uiteraard ) maar 5 kilo is een realistisch
      doel vandaar dat we van 5 kilo uit gaan, en omdat het zich mij erom ging hoeveel calorieen
      je meer nodig had boven onderhouds nivo om dat doel te realizeren.

Het zou in praktijk zou dat er dan dus op neerkomen dat veel bodybuilders veel meer eten
      dan eigelijk nodig zou zijn. uiteraard heb je als bodybuilder meer calorieen nodig omdat
      je zwaarder bent en omdat je dur extra nodig hebt omdat je zwaar doet sporten, maar
      dat die belachelijk hoge eiwitnamen wat vaak als advies word gegeven (daarbij heb ik het niet
      over mensen op dit forum maar vooral over BB tijdschrijften etc.) omdat je veel meer eiwitten
      zogenaamd nodig hebt om spieren aan te zetten dus totaal bullshit is, een truc om zo hun
      whey shakes etc aan ons te kunne verkopen. dit is misschien wel een hard statement en
      komt van iemand die niet zo breed is als een "kleerkast" dus word er misschien wel gedacht
      hij lult wat uit zn nek maar het is wel gebaseerd op wetenschappelijke feiten en niet
      op commerciele basis waarbij verkoop voorop staat.
      en het zou er zou er in praktijk op neerkomen dat je onnodig vet aanzet en dat moetje ook weer aftrainen
      waar zeer onplezierig is en je verlies ook nog eens spiermassa bij het aftrainen van het vet.

En ik wou weten wat jullie er uiteraard van dachten misschien zo een "vriendelijke"
      menings disscusie te voeren want in gekippel hebik geen zin maar elk commentaar is uiteraard welkom
      Later Rodg

Comment

valt weinig te kibbelen want als keepitreal zegt dat het niet klopt dan klopt het niet

greetzzz

Comment

ik heb ook iets soortelijks gelezen het kwam erop neer dat 1,8 gram per kilo lichaamsgewicht de max was wat betreft proteine inname en dat je niet naar de 2.5-3 gram moet gaan want dat zou niet werken en enkel in vet omgezet worden

Grtz
          stil growing

Comment

Ik denk dat iedereen een beetje gelijk heeft, maar wat ik vooral belangrijk vind, is dat er een duidelijke scheidingslijn is tussen clean trainen of met anabole steroiden! Iemand die gebruikt, heeft een betere eiwitsynthese en kan dus m.i. meer eiwit verwerken. Als je alles uit je kuur wilt halen wat erin zit, kun je maar het beste op safe spelen en hoog in de eiwitten gaan zitten. Een natural heeft wellicht wel genoeg aan hooguit 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Da's mijn mening...    

We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

En de mijne.

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Maar die eiwitsynthese hangt ook af van persoon tot persoon, de ene kan meer opnemen als de andere,hangt af hoe uw lichaam getraind is, maar eenmaal vol of je nu as neemt of niet is vol, het zal door de as beter opgenomen worden maar wil niet zeggen dat je meer kan opnemen

Grtz
                stil growing

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Rodg @ Nov. 04 2004,21:24)]Een Kilo Spier bestaat uit :
                  70% Water 22% Protein 6% Lipids 2% inorganic material

Een Kilo spier bestaat uit 1320 Calorieen

Klopt dit? if so..
                  als je er ff simpel van uit gaat dat je 5 kilo aan spieren zwaarder gaat worden dit jaar, hoeveel moet je daarvoor dan meer nemen dat je maintance ? 1320 x 5 (kg) = 6600 kcal op een jaar : 365(aantal dagen) = 18 Kcal Per dag!!! aangezien een spier uit 22% protein bestaat 365*0,22 = 4 Kcal Protein = 1 Gram proteine per dag boven wat je standaard nodig hebt

Ik heb het uit een Pdf File dus ik kan het hele stuk niet posten, tis maar een klein bestand zou ik dat dan niet kunne uploaden

Wat vinden jullie hiervan ?

Greets Rodg
                  Klinkt naar een oude stelling van Mike Mentzer, en klopt NIET

Die 5kg spier de je theoretisch aankomt, kom je nl niet verspreid over een heel jaar aan, maar in fasen

Het kan dus best zijn dat je op een bepaald schema binnen 4wkn ald 5kg aankomt, wat dus de hele brekening door de war gooit.

Komt ook nog bij dat je niet alleen moet kijken naar wat de netto opbrengst van een kg spier is (dus ...gr eiwit) maar ook naar wat deze kg extra spier met je gehele stofwisseling doet

En niet te vergeten training op zich verbruikt ook eiwit en om 1 gram spier extra te kweken (anabool) zal je eerst de spiermassa die die door de training is afgebroken(katabool ) moeten herstellen.

Je heb dus wel meer nodig als 1 gram extra proteine per dag.
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

3XL het is inderdaad uit een stukje van mike mentzer, ik lees alles van hem , teminste alles wat ik krijgen kan ik wil ook zn boek heavy duty 2 lezen maar dat is nergens te krijgen misschien dat ik het toch maar via internet moet bestellen... anyways bedankt voor het mooi uitgebreide uitleg dat heeft me weer aant denken gezet zodra ik weer ik meer denk te weten meld ik dit uiteraard weer :P

Comment

Ik neem aan dat je bekend ben met deze site

http://www.mikementzer.com/

Comment

ja uiteraard but thanks anyways

Comment

[Komt ook nog bij dat je niet alleen moet kijken naar wat de netto opbrengst van een kg spier is (dus ...gr eiwit) maar ook naar wat deze kg extra spier met je gehele stofwisseling doet

En niet te vergeten training op zich verbruikt ook eiwit en om 1 gram spier extra te kweken (anabool) zal je eerst de spiermassa die die door de training is afgebroken(katabool ) moeten herstellen.
                          QUOTE]

bestaat er dan een manier om dit presies uit te rekenen? lijkt mij van niet eigelijk want het verschilt toch in hoeverre je spieren beschadigt raken en ze weer opgebouwt moeten worden en hoeveel spieren je beschadigt tijdens het trainen? of vergis ik me hierin? btw als je er dan van uit gaat dat je volgens de laatste versie van Heavy Duty traint? dus 1 keer per 4 tot 7 dagen zou je dan genoeg hebben aan de standaard eiwitten die in je dagelijkse behoeftheid zitten? misschien dat 1 gram per dag dan nogaltijd te weinig is maar je zou dan nog altijd niet heel veel extra hoefen te nemen rigth?
                          Oja als iemand geen zin heeft in deze disscussie en of em nutteloos vind bla bla np gewoon niet meer reageren :P

Later Homies!

Comment

Het feit dat je maar heel infrequent traint zegt al genoeg over de "schade" die je spierweefsel oploopt en grotere "schade" betekend ook weer een hoger eiwit behoefte om dit te compenseren.

Imo is het zelfs zo dat trainingsmethoden zoals HIT juist meer eiwit vragen als meer high volume methoden, waarbij de frequentie wel groter is, maar de intensiteit juist lager

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X