dagelijks kip?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dagelijks kip?

hee,

ik eet elke dag ongeveer 100 gram kipfilet op brood. Nu hoor ik steeds vaker dat dit helemaal niet gezond is. Er zit antibiotica in en vrij veel zout.

Wat vinden jullie, m'n ouders vinden dat ik dit helemaal niet meer moet eten maar ik weet eigenlijk geen alternatief want ik hou niet echt van vis.

ik blijf het gewoon eten, stap anders over op eitjes als je dat prettiger vind.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Ontwetendheid als het gaat om de kennis van de ouders, over voeding. Wat ik je kan vertellen is dat er inderdaad in de loop der jaren steeds meer antibiotica is gebruikt. Daar kun je niets aan veranderen, wat je wel kunt doen is de keus van kip veranderen. Scharrelkippen, die vrij buiten kunnen lopen hebben deze nadelen niet. Nadeel is wel dat de prijs ook hoger wordt van de kip, wat niet altijd gunstig is.

100 gram per dag is weinig, als je gaat vergelijken met wat de jongens hier eten. Als ik mezelf als voorbeeld neem, eet ik per dag 600g en 20 eieren samen met shakes voor de nodigen eiwitten. Vis is niet mijn voorkeur, het geeft niet zo'n verzadigd gevoel.

Maar om nou meer eitjes te eten per dag, schiet ook niet op. Want je ouders vinden ook dat eieren gevaarlijk zijn. Tegenstelde is waar, uit onderzoeken en uit praktijk komen steeds meer verhalen dat het mythe is. Met anderen woorden, slechte cholesterol neemt niet toe. In veel gevallen neemt goede cholesterol toe, en daalt slechte cholesterol. We hebben het hier over soms wel 20 eieren per dag.

Oplossing is dus:

Gewoon meer kip eten, en je ouders vertellen dat het onzin is. Optie 2, eet meer eitjes (dit is niet duur 20 stuks voor 2,20 ongv.) Optie 3: schaf eiwitten aan, als shakes.

Comment

100 gram is weinig en maakt dus vrij weinig uit...
        Zelf eet ik geen kip als beleg vanwege het zout maar maak ik het altijd zelf klaar, van verse kipborstfilet...

Comment

Het brood maakt het zout, niet de kip zelf. Dus pak kip met rijst, en stop met het brood. Probleem opgelost.

Comment

Koop jij verse kippeborst is de hoeveelheid zout minimaal.

Comment

In hoeverre zijn antibiotica een probleem? Komen ze uiteindelijk in het menselijk lichaam? Geen idee eigenlijk. 100gr lijkt me niet zoveel ook.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                In hoeverre zijn antibiotica een probleem? Komen ze uiteindelijk in het menselijk lichaam? Geen idee eigenlijk. 100gr lijkt me niet zoveel ook.
                als er antibiotica in die kip zit en jij eet het dan krijg jij die antibiotica in je lichaam en neemt je lichaam dit op.
                ze zeggen dus als we vaak kip eten dat we resistent worden voor antibiotica kuurtjes.

ik neem het niet zo nauw, want anders zou het echt wel meer tegengehouden worden.

Comment

Op moment is Kip tijdelijk niet het beste om te eten. Was laatst in de krant dat het besmet was. Zou een paar maandjes even minderen tot er weer kwaliteits kip geleverd word. Genoeg eieren als alternatief. En zo ook tonijn en koolvis. Tonijn is sinds paar maandjes ook weer betaalbaar sinds de metaalrpijs is gezakt voor de conserverings blikjes.

Comment

Je kunt ook pizza's eten, boordevol proteinen.

Comment

De hoeveelheid antibiotica in 100 gram kip is zo weinig dat je daar geen last van zal ondervinden.
                      Tegenwoordig zijn de normen op contaminaten zoals antibiotica steeds hoger waardoor ik me hier niet zo veel zorgen over zou maken.
                      I'm not special, but not the same as you.
                      Because I do things you will never do.
                      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                        Je kunt ook pizza's eten, boordevol proteinen.
                        Of je bent gewoon een domme lompe eikel toen je lid werd op bodynet en jaren later nog steeds niet veranderd. Loser SS'er. Met die foutieve aannames en onzin die je regelmatig uitkraamt zou je niet misstaan hebben in Hitler's propaganda machine

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                          als er antibiotica in die kip zit en jij eet het dan krijg jij die antibiotica in je lichaam en neemt je lichaam dit op.
                          ze zeggen dus als we vaak kip eten dat we resistent worden voor antibiotica kuurtjes.

ik neem het niet zo nauw, want anders zou het echt wel meer tegengehouden worden.
                          Maar dat is niet de reden van het falen van antibiotica. Probleem met overmatig antibiotica gebruik is dat de bacteriën resistent kunnen worden, waardoor antibiotica niet werkzaam zijn tegen resistente groepen. Zoals mrsa bijvoorbeeld. Het is dus niet de mens die resistent wordt maar de ziekte verwekker. Dus vraag blijft welke rol de antibiotica op zichzelf spelen op het lichaam. Het directe effect dus. Bacterie resistentie is meer een epidemiologisch probleem.
                          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                            Maar dat is niet de reden van het falen van antibiotica. Probleem met overmatig antibiotica gebruik is dat de bacteriën resistent kunnen worden, waardoor antibiotica niet werkzaam zijn tegen resistente groepen. Zoals mrsa bijvoorbeeld. Het is dus niet de mens die resistent wordt maar de ziekte verwekker. Dus vraag blijft welke rol de antibiotica op zichzelf spelen op het lichaam. Het directe effect dus. Bacterie resistentie is meer een epidemiologisch probleem.
                            aah danku, weer wat geleerd

Comment

100 gram kipfilet daar zou ik me niet druk om maken..

maar als je echt safe wil: bio-scharrel kipfilet kopen
                              doe ik ook altijd!!!! VEEEEEEEL lekkerder

kosten??? is wel wat duurder...
                              maar als je het bakt, dan hou je netto meer kip over
                              die massa-kipfilet slinkt veel in de pan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X