Rode draad voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rode draad voeding

Achter elk voedingsmiddel staat het aantal gram

Ontbijt (7-9 uur):
    protein 80 choco 10
    havermout 100
    banaan 125
    lijnzaadolie 5
    halfvolle melk 500
    vit. C 1000 mg.

School 1:
    4 volkoren brood 140
    pindakaas 15
    light halvarine 10
    kalkoenfilet 20

School 2:
    Brinta 70
    Protein 80 choco 10
    Zonnebloemolie 5
    Halfvolle melk 500

Na trainen (+/- 5 uur):             Anders (4 uur):
    Dextrose 50                              2 gekookte eieren 100
    Whey eiwit aardbei 30                zilvervliesrijst 50
    Creatine 5                                komkommer + ketchup

Avondeten (6 uur):
    Kip/kalkoen/vis/ei 75
    Pasta/rijst/aardappel 150
    Magere yoghurt 200
    Multivitamine/mineralen complex

9 uur:
    zilvervliesrijst 50
    gemengde noten 50
    kokos 10
    appel 125

22.15:
    magere kwark 500
    lijnzaadolie 5
    vit. C 1000mg.

Kcal. eiwit  vet  koolhydraten
    Totaal:      3425 208  103  402
                            24%  27%  49%

Even een toelichting: dit schema volg ik niet exaxt, zo is het avondeten elke dag anders. Ook eet ik soms nog wat erbij, zoals fruit oid. Soms schiet er ook wel eens een maaltijd bij in door omstandigheden. Dan eet ik bijv. wat extra brood.

Bij de meeste maaltijden heb ik de tijd erbij gezet. Bij school 1 en 2 niet. Het brood eet ik op als ik pauze heb en de brinta shake drink ik als ik bijv. geen pauze heb en dus kort tijd om te eten. Omdat ik een zeer wisseld rooster heb kan ik bij deze maaltijden geen tijd zetten.

Dit schema illustreerd dus wat ik in grove lijnen per dag eet. Ik heb niet alle macro-nutrienten (kh, eiwit, vet) erbij gezet omdat ik daar nu geen tijd voor had. Ik heb dit in de eetmeter ingevoerd zodat ik ook kon zien of alle micro-nutrienten (vitamines en mineralen) goed zaten. Dat was allemaal goed.  

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Ziet er erg goed uit, maar ik had niet anders verwacht van jou
    Ik snap alleen niet waaom je nog 2000mg vtiamine c extra neem.ik denk omdat er weinig groente en fruit in voor komt
    Maar in de multi's zit toch ookal vitamine c
    Ik mis ook groente in de warme maaltijd, en ik snap niet waarom je er niet standaard groente en fruit erin hebt gezet..

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ziet er idd goed uit, maar met die maaltijd om 21 uur heb ik toch problemen, zit boordevol kh en dat verbrand je niet meer , ken je dat niet verandere in meer eiwitten of zit hier iets achter . Een brinta shake hoe ziet dat eruit en hoe maak je dat

Grtz
      stil growing

Comment

Zeer scherp harold! Groente ben ik inderdaad vergeten te vermelden. Bij de warme maaltijd hoort nog groente erbij. Zo'n 200-300 gram, elke dag andere groente.

Neem 2 stuks fruit per dag, bij het ontbijt een banaan en om 9 uur een appel. Vaak tussendoor ook nog wel wat fruit, manderijn, druiven, net wat er in het seizoen verkrijgbaar is.

@snipke: die maaltijd om 9 uur bevat idd veel koolhydraten. Ik geloof echter niet in die theorie dat je 's avonds niet teveel koolhydraten moet nemen. Het komt toch neer op het aantal kcal. wat je op een dag eet, en wat je behoefte is.

Brinta bestaat uit granenvlokken, soort van bambix. Hier maak ik dan een shake van met melk, eiwitpoeder en zonnebloemolie.

Comment

das nou een mooi schema
          nix verder opaan te merken real
          echt helemaal topy

ik had idd ook eigenlijk niet anders van jou verwacht hehe
          Who's the Chef

Comment

Brinta ken ik wel keepitreal, heb er vroeger meerdere dozen van gegeten, ik vroeg me enkel af hoe je die shake maakt omdat het toch drinkbaar moet blijven

Grtz
            stil growing

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (snipke @ Nov. 20 2004,23:47)]Brinta ken ik wel keepitreal, heb er vroeger meerdere dozen van gegeten, ik vroeg me enkel af hoe je die shake maakt omdat het toch drinkbaar moet blijven

Grtz
              10 eetlepels brinta, 3 eetlepels proteine, 1 eetlepel olie op 600ml melk blijft bij mij drinkbaar Snip! Hier neem ik dan twee thermosflessen (700ml)van mee naar mijn werk.
              Maar ik weet natuurlijk niet hoe K.I.R. het doet.

Grtz..

Alias Homer Simpson ...

Comment

Waarom extra toevoeging van vitamine c?
                Je eet genoeg groente en fruit, en je neemt nog multivitamine..Dat is toch wel genoeg?

Grtz..

Comment

Kan er weinig anders van zeggen dan dat het er goed uitziet

Koolhydraten `s avonds is een bewuste keus geef je al aan.

Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Maak mijn brinta shake's net zoals 100%N het doet. Brinta heeft wel de neiging om erg vast te worden, zodat het niet meer drinkbaar is. Hier is een simpele truc voor: je spuugt wat speeksel in je shake. In speeksel zit het enzym amylase, dit breekt koolhydraten af. In je mond worden de koolhydraten door kouwen dus al voorverteerd.
                    Als je bijv. een bakje met yoghurt hebt en je eet dit voor de helft op en laat dan de lepel er in staan (waar dus speeksel aan zit) en je kijkt een paar uur later zul je zien dat de yoghurt zo dun als water is geworden. Dit komt dus door de afbraak van koolhydraten door het enzym amylase.

@ harold: tja, waarom ik die 2 gram vit. C neem. Het is een krachtige anti-oxidant en een teveel plas je toch weer uit. Omdat het een wateroplosbare vitamine is is regelmatige aanvoer noodzakelijk. Van vitamine C kunnen in het lichaam ook geen voorraden aangelegd worden. Maar in principe is dit misschien wel wat te veel ja. Ik las laatst ook nog een studie dat bij meer dan 2 gram vit. C de opname van koper minder wordt.
                    Ik zal me de komende tijd eens verdiepen in supplementatie van vit. C en kijken hoe ik het verder ga doen. Zal tot die tijd 1 pil minder nemen, en dus 1000 mg. vit. C nemen.

Comment

Duidelijk verhaal.

Grtz..

Comment

Misschien een idee dan om tabs van 500mg te nemen?
                        Kun je het toch wat meer over de dag verspreiden...

Comment

Goed schema en goed uitged8..

Greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X