Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hoi allemaal,

Ik heb na een tijdje speurwerk het volgende voedingsschema samengesteld.
    Ik zou volgens formules van deze site 2700 kcal per dag binnen moeten krijgen ( ik ben 16 jaar, 1,87 en weeg 60 kg).

Nu kwam ik bij mijn voedingsschema op 2696 kcal uit. Nu wil ik graag aankomen en massa bouwen dus. Heeft iemand nog tips om wat aan mijn schema toe te voegen? Binnekort ga ik waarschijnlijk ook whey bestellen dus dat komt er dan ook nog bij. Maar tot die tijd zou ik graag wat aanvulling willen. Het gaat om zo'n 400-500 kcal meer als het kan.

Dit is mijn schema :

7:30 : havermout 100g + melk 200ml
    1x Havermout: 76kcal, 4g eiwit, 8g koolhydraten en 3,6g vet.
    1x Melk: 103 kcal, 7g eiwit, 11g koolhydraten, 4g vet.

11:00: 2x boterham + rookvlees en handje nootjes (30g)
    2x Brood: 181 kcal, 8g eiwit, 29g koolhydraten, 3g vet.
    2x rookvlees 23 kcal, 3g eiwit, 0g koolhydraten, 1g vet.
    1x nootjes 212 kcal, 2g eiwit, 1g koolhydraten, 10g vet.

13:00: 4x boterham + rookvlees
    4x Brood: 181 kcal, 8g eiwit, 29g koolhydraten,3g vet.
    4x rookvlees: 23 kcal, 3g eiwit, 0g koolhydraten, 1g vet.

16:00: banaan + 2 eitjes.
    1x Banaan: 166 kcal, 2g eiwit, 37g koolhydraten, 0g vet.
    2x Ei: 67kcal, 6g eiwit, 1g koolhydraten, 5g vet.

18:00: eten wat de pot schaft
    Ongeveer 650 kcal.

21:30: 500 mg magere kwark.
    1x Kwark: 108 kcal, 9g eiwit, 17g koolhydraten, 0g vet.

de voeding keuze is prima maar nu moet je nog bekijken hoeveel kcals je in totaal binnenkrijgt en hoeveel EKV je binnen krijgt.

de waardes kloppen ook niet helemaal.
    een ei bevat meer dan 67 kcals en een bak kwark ook meer dan 108 kcals verder bevat 1 pot kwark minimaal 40 gram eiwit en maximaal 20 gram koolydraten.
    ff checken dus.

succes.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ja, ik zie het inderdaad. Heb op de sites alles opgezocht en ben opgegeven moment in de war geraakt met de hoeveelheden. Dus heb ik ipv 500 gram maar 100 gram kwark gepakt enzo. Ik controleer het even en post het opnieuw.

Comment

Hier is hij opnieuw eiwit en vet is wel goed denk ik (aangezien veel onverzadigd zijn), koolhydraten wat weinig, natuurlijk wordt er ook nog bij gedronken etc en het avondeten is niet meegeteld. Iemand enig idee hoeveel dat oplevert?

7:30 : havermout 100g + melk 200ml
        1x Havermout: 76kcal, 4g eiwit, 8g koolhydraten en 3,6g vet.
        1x Melk: 103 kcal, 7g eiwit, 11g koolhydraten, 4g vet.

11:00: 2x boterham + rookvlees en handje nootjes (30g)
        2x Brood: 181 kcal, 8g eiwit, 29g koolhydraten, 3g vet.
        2x rookvlees 23 kcal, 3g eiwit, 0g koolhydraten, 1g vet.
        1x nootjes 212 kcal, 2g eiwit, 1g koolhydraten, 10g vet.

13:00: 4x boterham + rookvlees
        4x Brood: 181 kcal, 8g eiwit, 29g koolhydraten,3g vet.
        4x rookvlees: 23 kcal, 3g eiwit, 0g koolhydraten, 1g vet.

16:00: banaan + 2 eitjes.
        1x Banaan: 166 kcal, 2g eiwit, 37g koolhydraten, 0g vet.
        2x Ei: 69kcal, 6g eiwit, 1g koolhydraten, 5g vet.

18:00: eten wat de pot schaft
        Ongeveer 650 kcal.

21:30: 500 mg magere kwark.
        1x Kwark: 320 kcal, 50g eiwit, 20g koolhydraten, 5g vet.

Totaal:
        2912 kcal
        143 g eiwit + avondeten(geen idee hoeveel in gemiddeld avondeten zit)
        206g koolhydraat + avondeten (geen idee hoeveel in gemiddeld avondeten zit)
        83,6 g vet + avondeten(geen idee hoeveel in gemiddeld avondeten zit)

Comment

iemand iets?

Comment

de waardes kloppen nog steeds niet
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Wat klopt er niet dan?

Ik heb de waardes van watziterin.nl

Comment

Pak gewoon dat excel-bestand wat hier op het forum ergens staat en vul daar alles op in . Krijg je gelijk alle totalen bij en dan heb je tenminste wel de goeie waardes overal voor.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                  Pak gewoon dat excel-bestand wat hier op het forum ergens staat en vul daar alles op in . Krijg je gelijk alle totalen bij en dan heb je tenminste wel de goeie waardes overal voor.

He daar

Je hebt je huiswerk al goed gedaan betreffend voeding, het is voor anderen makkelijker te beoordelen wanneer hoeveelheden in verhouding worden weergegeven, voor een ander maar ook voor jou is het dus makkelijker wanneer jouw schema is ingevuld in het excell file
                  als je dit al niet hebt gedaan post dan ff je schema in het excell file terug of hier alsnog het linkje

http://forum.bodynet.nl/attachments/...ma-leeg-v4.xls

kijk nog even naar de hoeveelheid bv boterhammen welke je hebt ingevuld 4 of 2 komen daar op dezelfde waardes uit.

Comment

Ik heb telkens voor de waardes 1x,2x,3x etc gezet. Ik kom niet echt uit dat excel bestand.

Comment

Originally posted by Rick16 View Post
                      Ik heb telkens voor de waardes 1x,2x,3x etc gezet. Ik kom niet echt uit dat excel bestand.
                      1x 2x 3x oja, .........zie je wel, verwarrend

Je bent snugger genoeg om een voedingschema inelkaar te steken en kev hoeveelheden weertegeven..........dan kun je zeker het excell file aan, als je vastloopt stel je je vraag hier ff.

ff voor gaan zitten zul je later veel plezier aan beleven

Comment

Nou het begint al met dat de waardes die ik van de site watziterin.nl zo'n 600 kcal verschillen op het totaal. Ook kan ik niet duidelijk zien hoeveel ik van wat toe moet voegen of weglaten.

Comment

Snap niet wat er moeilijk is aan het invullen van het excel-bestand?
                          Je vult gewoon bij het tijdstip wat je moet hebben bij het eerste hokje vul je in wat je gaat eten/drinken en het hokje daarachter vul je in hoeveel gram/ml je daarvan binnen krijgt. En de rest komt er vanzelf te staan.

Boterhammen wegen 30 gram per boterham ongeveer. En broodbeleg is ongeveer 15 gram per boterham.

Wat snap je precies niet?

Comment

Nou dat is allemaal prima gelukt, maar het komt 600 kcal lager uit dan ik van de andere site haalde. Zit nu op 2400 terwijl ik 2700 nodig heb en het liefst 300-500 kcal meer om aan te komen.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                              Snap niet wat er moeilijk is aan het invullen van het excel-bestand?
                              Je vult gewoon bij het tijdstip wat je moet hebben bij het eerste hokje vul je in wat je gaat eten/drinken en het hokje daarachter vul je in hoeveel gram/ml je daarvan binnen krijgt. En de rest komt er vanzelf te staan.

Boterhammen wegen 30 gram per boterham ongeveer. En broodbeleg is ongeveer 15 gram per boterham.
                              Ik raak door mijn plussen heen +1

Originally posted by Rick16 View Post
                              Nou het begint al met dat de waardes die ik van de site watziterin.nl zo'n 600 kcal verschillen op het totaal. Ook kan ik niet duidelijk zien hoeveel ik van wat toe moet voegen of weglaten.
                              Op de site watziterin.nl heb je bv al keuze uit 3 types volkoren brood met elk een andere kev verhouding, dit is verwarrend. gebruik deze site enkel om bv te bepalen dat 1 volkoren boterham ongeveer 30 gram weegt en vul deze waarde in het excell file.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X