Meer mainstream paleo diet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer mainstream paleo diet?

Gezond ouder worden met eten uit de steentijd | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ben benieuwd of er nu beter gegeten gaat worden. Zou echt niet fijn voor de wereldbevolking zijn als iedereen gaat eten volgens het paleo dieet. Het klinkt cru, maar volgens mij zou het het beste zijn als niet iedereen dit weet, anders wordt de aarde nog zwaarder belast.

was afgelopen M&F ook stuk over geschreven wat je zou moeten eten.
    Het aantal mensen die dit doen groeit hard en de resultaten liegen er niet om.

ik ben steeds meer geneigd ook zo te gaan eten enigste probleem wat mij tegenhoud is dat het nogal prijzig is.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Silk View Post
      Gezond ouder worden met eten uit de steentijd | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ben benieuwd of er nu beter gegeten gaat worden. Zou echt niet fijn voor de wereldbevolking zijn als iedereen gaat eten volgens het paleo dieet. Het klinkt cru, maar volgens mij zou het het beste zijn als niet iedereen dit weet, anders wordt de aarde nog zwaarder belast.
      Inderdaad. Maar wees gerust, de meesten zijn te verknocht aan troep dus dat zal wel nooit gebeuren.

Voor de Aarde is kannibalisme de beste oplossing. Als wij vandaag allemaal iemand opeten die wij niet mogen, dan is de wereldbevolking in een keer gehalveerd. Als we daarnaa ook nog alle gevangenen en daklozen opeten, dan scheelt dat ook een hoop.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Deze denkwijze heb ik eigenlijk al heel lang maar had geen onderzoeken om het te ondersteunen. Denk ook dat het geen ene moer uitmaakt of je 6 keer, 3 keer of zelfs maar 1 keer eet op een dag, maar dat is een ander onderwerp.

Zou wel willen weten wat er met de prijs van vlees gebeurt als de vraag opeens verdriedubbelt .

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Inderdaad. Maar wees gerust, de meesten zijn te verknocht aan troep dus dat zal wel nooit gebeuren.

Voor de Aarde is kannibalisme de beste oplossing. Als wij vandaag allemaal iemand opeten die wij niet mogen, dan is de wereldbevolking in een keer gehalveerd. Als we daarnaa ook nog alle gevangenen en daklozen opeten, dan scheelt dat ook een hoop.
          Ben ik het ook mee eens, gewoon lekker die mensen opeten.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
            was afgelopen M&F ook stuk over geschreven wat je zou moeten eten.
            Het aantal mensen die dit doen groeit hard en de resultaten liegen er niet om.

ik ben steeds meer geneigd ook zo te gaan eten enigste probleem wat mij tegenhoud is dat het nogal prijzig is.
            Ja, het is inderdaad erg duur. Ik denk dat ik het ook wel langzaam ga implementeren. Het is dan wel dat je zoveel eiwitten moet blijven eten.

Lol, ik ken wel een aantal dames die ik zou willen opeten, maar dan heb je toch maar een klein gedeelte van de bevolking

Originally posted by Burnedice View Post
            Deze denkwijze heb ik eigenlijk al heel lang maar had geen onderzoeken om het te ondersteunen. Denk ook dat het geen ene moer uitmaakt of je 6 keer, 3 keer of zelfs maar 1 keer eet op een dag, maar dat is een ander onderwerp.

Zou wel willen weten wat er met de prijs van vlees gebeurt als de vraag opeens verdriedubbelt .
            Ja, met veel alledaagse dingen die met je lichaam te maken hebben kun je volgens mij het beste uitgaan van levenswijze voor de landbouw revolutie. Dat is in ieder geval hoe ik er tegen aan kijk. Evolutionaire levensvisie^^

Comment

Ik weet dat veel mensen die strict volgens de regels van paleo eten, moeite hebben om voldoende koolhydraten binnen te krijgen om training maximaal te supporten. je komt vaak met moeite aan een 100-150g koolhydraten. Tevens is whey en zuivel not done met paleo, terwijl ik toch wel vele voordelen zie bij deze producten.

Maar er zijn aanpassingen te maken, waarbij je je grotendeels aan de regels houd van paleo, maar op enkele critische punten wijk je af.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Ik weet dat veel mensen die strict volgens de regels van paleo eten, moeite hebben om voldoende koolhydraten binnen te krijgen om training maximaal te supporten. je komt vaak met moeite aan een 100-150g koolhydraten. Tevens is whey en zuivel not done met paleo, terwijl ik toch wel vele voordelen zie bij deze producten.

Maar er zijn aanpassingen te maken, waarbij je je grotendeels aan de regels houd van paleo, maar op enkele critische punten wijk je af.
                Zo doe ik dat eigenlijk ook een beetje. Zuivel en whey neem ik gewoon en voor de rest puur eten. Dan kom je al een heel eind
                createmybody.net

Comment

daklozen lijken me niet zo lekker, te veel chemische troep in en vaak weinig vlees wat je ook nog heel goed moet schoonmaken
                  ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

ik heb me is ingelezen op die website, vond het wel erg boeiend, had al ooit iets soortgelijks gezien in een programma van BBC, the truth about food ofzo, en het klinkt allemaal erg mooi hoor, maar een aantal punten heb ik wel:

word de mens niet veel ouders sinds vroeger? en groter? en sterker? dat dacht ik altijd. of komt dat door alle mooie antibiotica?

en het lijkt mij onmogelijk om een beetje koolhydraten binnen te krijgen

ook mogen pinda's, , peulvruchten, zuivel (en whey) niet dan houd je niet super veel over ben ik bang haha

en ik ben bang dat je echt 1 kilo groenten per dag zit weg te eten haha. ook niet het aller goedkoopste dieet! moet een halve kilo groenten eten denk ik voordat ik vol zit, dan zijn 2 boterhammen, of melk met brinta wat goedkoper

voor de rest lijkt het principe me wel goed. maar ook vooral omdat je op deze manier gewoon gezond eet en weinig troep binnen krijgt, gewoon een gezonde levenswijze

ps; zijn eieren wel of niet toegestaan? zie niet staan dat het mag, maar ze spreken wel over dierlijke eiwitten. lijkt me niet toch? aangezien eieren me meer een product lijken van het houden van dieren? melk mag namelijk ook niet
                    Last edited by koolhydraat; 27-03-2012, 09:49.

Comment

Dit is ook voor een stuk goed voor verkoop. Die producten kosten pakken meer dan rijst, pasta, aardappelen. Ze verkopen dus graag wat meer van die andere producten. Een goed dieët bevat nog wat brood en rijst, liefst ook wat pasta, couscous, noodles, linzen en dat soort shizzle. Alles in beetjes. Niet in monsterhappen!

Trouwens wat weet die gast nauw van eten van 10.000 jaar geleden en het DNA van toen. Ons DNA is wel veranderd en is wel aangepast aan producten van de laatste 1000 jaar. Het is misschien nog niet 100 procent klaar voor de nieuwste troep die ze samenstellen. Maar voor normale producten zoals aardappelen en rijst is het wel klaar. Alleen niet 100 gr per maaltijd maar 30 tot 40 gr ofzo.
                      Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Ik krijg zelf over het algemeen weinig koolhydraten binnen (alleen uit wat fruit en veel groente) en merk in mijn krachttraining geen verschil (hoewel ik natuurlijk niet zou kunnen zeggen hoe ik nu zou trainen als ik wel koolhydraten zou eten, maar ik boek nog steeds vooruitgang sinds ik weinig tot geen granen meer eet).

Als ik een floorballwedstrijd heb, dan neem ik vantevoren wel koolhydraten, gewoon omdat ik merk dat ik dan met 3x20 minuten HIIT (daar komt het ongeveer wel op neer, 1-2 minuten in het veld met veel sprintwerk afgewisseld met 1-2 minuten rust) echt slap wordt en op een gegeven moment sta te trillen op mijn benen.

Overigens neem ik wel gewoon whey. En heel soms kaas, voor de smaak. Je hebt naast de 'paleo-beweging' de 'primal blueprint-beweging'. De basis is hetzelfde, maar de primal blueprint is iets coulanter in wat gegeten mag worden (paleo zegt zelden eieren, absoluut geen zuivel, geen whey; primal blueprint zegt dat je gewoon eieren mag eten, dat whey een goede toevoeging kan zijn voor sporters en dat peulvruchten zo nu en dan best oké zijn als je ze maar vers eet).

Eigenlijk volg ik dus meer het primal blueprint idee dan paleo.

Originally posted by koolhydraat View Post
                        ook mogen pinda's, , peulvruchten, zuivel (en whey) niet dan houd je niet super veel over ben ik bang haha

en ik ben bang dat je echt 1 kilo groenten per dag zit weg te eten haha. ook niet het aller goedkoopste dieet! moet een halve kilo groenten eten denk ik voordat ik vol zit, dan zijn 2 boterhammen, of melk met brinta wat goedkoper

voor de rest lijkt het principe me wel goed. maar ook vooral omdat je op deze manier gewoon gezond eet en weinig troep binnen krijgt, gewoon een gezonde levenswijze

ps; zijn eieren wel of niet toegestaan? zie niet staan dat het mag, maar ze spreken wel over dierlijke eiwitten. lijkt me niet toch? aangezien eieren me meer een product lijken van het houden van dieren? melk mag namelijk ook niet
                        Zoals hierboven al gezegd, de minder strenge primal blueprint zegt dat whey best mag, zuivel soms ook (maar dan meer de dingen als griekse yoghurt en oude kaas, niet zozeer melk) en peulvruchten als ze vers zijn. Eieren mogen volgens primal blueprint wel gewoon, volgens paleo zelden (het idee hierachter is dat de oermens zo nu en dan eens op een nest met eieren zou stuiten, maar dit meer een uitzondering dan een regel was).

En je eet inderdaad veel groenten .
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Ik krijg zelf over het algemeen weinig koolhydraten binnen (alleen uit wat fruit en veel groente) en merk in mijn krachttraining geen verschil (hoewel ik natuurlijk niet zou kunnen zeggen hoe ik nu zou trainen als ik wel koolhydraten zou eten, maar ik boek nog steeds vooruitgang sinds ik weinig tot geen granen meer eet).

Als ik een floorballwedstrijd heb, dan neem ik vantevoren wel koolhydraten, gewoon omdat ik merk dat ik dan met 3x20 minuten HIIT (daar komt het ongeveer wel op neer, 1-2 minuten in het veld met veel sprintwerk afgewisseld met 1-2 minuten rust) echt slap wordt en op een gegeven moment sta te trillen op mijn benen.

Overigens neem ik wel gewoon whey. En heel soms kaas, voor de smaak. Je hebt naast de 'paleo-beweging' de 'primal blueprint-beweging'. De basis is hetzelfde, maar de primal blueprint is iets coulanter in wat gegeten mag worden (paleo zegt zelden eieren, absoluut geen zuivel, geen whey; primal blueprint zegt dat je gewoon eieren mag eten, dat whey een goede toevoeging kan zijn voor sporters en dat peulvruchten zo nu en dan best oké zijn als je ze maar vers eet).

Eigenlijk volg ik dus meer het primal blueprint idee dan paleo.

Zoals hierboven al gezegd, de minder strenge primal blueprint zegt dat whey best mag, zuivel soms ook (maar dan meer de dingen als griekse yoghurt en oude kaas, niet zozeer melk) en peulvruchten als ze vers zijn. Eieren mogen volgens primal blueprint wel gewoon, volgens paleo zelden (het idee hierachter is dat de oermens zo nu en dan eens op een nest met eieren zou stuiten, maar dit meer een uitzondering dan een regel was).

En je eet inderdaad veel groenten .
                          ik zal dat primal blueprint wel is opzoeken, vind het allemaal wel interessant.

maar ik vraag me af wat ze verwachten dat je ontbijt haha, mijn ontbijt is brinta met halve liter magere melk en schep whey, dat zou allemaal niet mogen haha.
                          en ik dacht dat koolhydraten toch wel erg belangrijk waren voor een kracht sporter..
                          betwijfel hoeveel koolhydraten je kan halen uit fruit en groenten (al las ik wel over zoete aardappel en pompoen, die schijnen veel koolhydraten te bevatten en wel te mogen

Comment

Originally posted by koolhydraat View Post
                            ik zal dat primal blueprint wel is opzoeken, vind het allemaal wel interessant.

maar ik vraag me af wat ze verwachten dat je ontbijt haha, mijn ontbijt is brinta met halve liter magere melk en schep whey, dat zou allemaal niet mogen haha.
                            en ik dacht dat koolhydraten toch wel erg belangrijk waren voor een kracht sporter..
                            betwijfel hoeveel koolhydraten je kan halen uit fruit en groenten (al las ik wel over zoete aardappel en pompoen, die schijnen veel koolhydraten te bevatten en wel te mogen
                            Bekijk Mark's Daily Apple eens, dat gaat over de Primal Blueprint (die kerel heeft de boeken ook geschreven).

Zoete aardappel weet ik zo uit mijn hoofd niet, volgens mij is dat ook één van de 'wellicht niet de optimale keuze, maar voor sporters best oké'. Pompoen eet ik zelf heel regelmatig.

Zelf ontbijt ik overigens niet (Intermittent Fasting), tenzij ik een floorballwedstrijd heb (en dan gaat er ook havermout in). Kan me voorstellen dat als je gewend bent brood, havermout, brinta, rijst en pasta te eten dat een ontbijt zonder granen heel vreemd lijkt, maar als je eenmaal een beetje gewend bent aan geen brood en havermout et cetera is het allemaal niet zo vreemd meer.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by spaake View Post
                              Trouwens wat weet die gast nauw van eten van 10.000 jaar geleden en het DNA van toen. Ons DNA is wel veranderd en is wel aangepast aan producten van de laatste 1000 jaar. Het is misschien nog niet 100 procent klaar voor de nieuwste troep die ze samenstellen. Maar voor normale producten zoals aardappelen en rijst is het wel klaar. Alleen niet 100 gr per maaltijd maar 30 tot 40 gr ofzo.
                              Dat zijn een heleboel aannames. Wat weet jij nou van ons DNA?
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X