Tips gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips gevraagd

Beste,

Ik ben momenteel 18 jaar en woon thuis. Eet momenteel gewoon wat er in huis is. Avondeten: wat de pot schaft.
    Ik kan niet zomaar hele maaltijden gaan maken overdag, omdat ik nog thuis woon. Ben ook niet van plan om hele rijstmaaltijden en dergelijke te gaan eten overdag.

Ik eet sochtends en tussen de middag bruin brood.
    Soms eet ik sochtend biologische yoghurt met muesli van zonnatura. Is dit beter?
    Avondeten: bijna altijd aardappelen, vlees en groente.

voor de rest drink ik veel water (meer dan 2 liter per dag). Vaak ook thee sochtends en savonds. Ook af en toe nog limonade (karvan cevitam).
    Ook eet ik vaak een koekje sochtends en smiddags bij de thee/ limonade.

Beleg: chocolade pasta, pindakaas en ham.

Nu mijn vraag aan jullie:
    zou ik een aantal simpele dingen kunnen toevoegen, zoals bijv. kwark om mijn schema te verbeteren? Beleg zou eventueel ook nog klein beetje aangepast kunnen worden? Mijn doel is om een beetje extra massa op te bouwen maar vooral ook gewoon een goed schema te hebben.

Mijn lengte: 1.90
    Gewicht: 80,5 kg

alvast bedankt!

Zou zoiezo savonds 500 gram magere kwark eten, ik eet dat meestal tussen 10 en 11 uur.
    Als beleg heb ik meestal kipfile.
    Misschien 1 of 2 whey shakes ????
    Lees je eens goed in op dit forum ik ben ook geen voeding exper maar door goed te lezen hier kom je een heel eind
    Last edited by Edwin1986; 27-03-2012, 16:21.
    BP (95kg)
    DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
    mp (55) kg

Comment

kwark voor het slapen en veel kip als beleg.
      Je moet zorgen dat je genoeg calorieën eet (met veel eiwitten en genoeg vetten).
      Probeer bij het ontbijt veel eiwitten te eten.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Oke:

toevoeging: 500 gram magere kwark om 9 uur savonds.
        2 whey shakes per dag.

beleg: vleeswaren (kip/ham/rosbief)

Comment

'S ochtends dan maar overstappen naar een ontbijt met 250gram biologisch kwark met muesli. Op die manier krijg ik dan ook de nodige hoeveelheid eiwitten binnen.

Verder heb ik dit forum aardig doorgelezen maar vind het vrij lastig. Heb namelijk niet de mogelijkheid tot het bereiden van 6-7 maaltijden per dag.

Vandaar dat ik me afvroeg of ik met enkele kleine dingen toch tot een redelijk schema kon komen.

Comment

2 whey shakes per dag is niet per sé nodig hoor. Als je gewoon goed eet dan zijn shakes niet eens nodig. Je kan er eventueel wel eentje na de training nemen voor de snelle eiwitten. Als je toch wel 2 shakes per dag wilt nemen omdat je te lui bent om veel te gaan eten of omdat je het geld ervoor hebt. Dan zou ik de eerste shake een half uurtje voor je ontbijt nemen en de andere shake na je training.

Verder misschien 's morgens brinta gaan eten/ 's middags rijst met kip en 's avonds dan gewoon wat de pot schaft. Tussendoor kan je er wat boterhammen aan toe voegen, en misschien 2 eieren?

En voor het slapen gaan inderdaad een bakje kwark (500 gram). Die neem je dan om 10/11 uur.

Originally posted by Damn View Post
            Verder heb ik dit forum aardig doorgelezen maar vind het vrij lastig. Heb namelijk niet de mogelijkheid tot het bereiden van 6-7 maaltijden per dag.

Vandaar dat ik me afvroeg of ik met enkele kleine dingen toch tot een redelijk schema kon komen.
            Waarom niet de mogelijkheid om 6/7 keer per dag te eten?

Comment

Ik woon nog thuis en mijn ouders vinden het onzin om midden op de dag een extra maaltijd te gaan doen. Ook heb ik hier geen geld voor, dit zou namelijk al snel neerkomen op een kleine 90-100 euro per maand.

Maar goed, 1 shake lijkt me inderdaad voldoende. Extra rijstmaaltijd gaat gewoon niet lukken.
              Verder zal ik proberen om met regelmaat 1-2 eieren toe te voegen. Wat is dan het beste: koken/ bakken? En zonder zout neem ik aan?

Brinta is beter dan normale muesli?

Comment

Ik woon nog thuis en mijn ouders vinden het onzin om midden op de dag een extra maaltijd te gaan doen. Ook heb ik hier geen geld voor, dit zou namelijk al snel neerkomen op een kleine 90-100 euro per maand.

Maar goed, 1 shake lijkt me inderdaad voldoende. Extra rijstmaaltijd gaat gewoon niet lukken.
                Verder zal ik proberen om met regelmaat 1-2 eieren toe te voegen. Wat is dan het beste: koken/ bakken? En zonder zout neem ik aan?

Brinta is beter dan normale muesli?
                Lukt het je niet om je ouders om te praten? Zoniet, dan gewoon veel boterhammen gaan eten, met kipfilet/pindakaas/rosbief/omelet. En ook veel melk drinken (zitten ook veel eiwitten in ).

Of een ei het best gekookt of gebakken is weet ik niet precies, maar lijkt mij dat er op beide manier evenveel voedingswaarden inzitten. Ik vind het persoonlijk fijner om eitje te koken, kan je het ook makkelijk en snel opeten. Zonder zout is inderdaad beter!

Verder is brinta inderdaad een stuk beter dan muesli, zitten veel koolydraten in brinta waar je dus veel energie van krijgt. En verder meng je brinta met melk waar dus ook weer veel eiwitten in zitten. Als je in de bulk zit kan je het beste volle melk pakken.

Hoe ik m'n brinta elke morgen neem aangezien ik het etend echt niet weg krijg;

- 50 gram brinta
                - 250 ml melk
                - 100 ml water ongeveer

Dan doe je het in de blender en daarna kun je het zo opdrinken, dit doe ik dan 2 x zodat ik 100 gram brinta en 500 ml melk binnen krijg.

Comment

Ah, oke! Bedankt voor de tips!

1 probleem: ik lust geen melk XD

Comment

Is het verstandig om als toevoeging in de kcal 2xper dag ongeveer 50 gram ongezouten pinda's te eten?

En zo ja, welke kan ik dan het beste nemen (welk merk/soort)?
                    alvast bedankt

Comment

Ik zelf eet walnoten die vind ik mega lekker
                      Ik koop ze gewoon overal waar ik ze tegen kom
                      BP (95kg)
                      DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
                      mp (55) kg

Comment

Als je eens rondleest zoals ik je al eerder vermeld heb had je die vraag over die noten of pinda,s niet hoeven te vragen.
                        Er is een heel toppic over
                        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...lie-noten.html

Wel ook zelf een beetje de moeite doen om aan informatie te komen
                        BP (95kg)
                        mp (55) kg

Comment

Is het verstandig om als toevoeging in de kcal 2xper dag ongeveer 50 gram ongezouten pinda's te eten?

En zo ja, welke kan ik dan het beste nemen (welk merk/soort)?
                          alvast bedankt
                          Ja ongezouten noten is een goeie toevoeging voor je kcals/vetten. Denk dat 1 x 50 gram per dag wel voldoende zal zijn?

Ah dat is wel minder dat je geen melk lust, nja brinta schijnt ook goed te drinken te zijn met water hoor .

Welk merk/soort maakt niet heel veel uit, als je maar ongezouten haalt. Bij de aldi/lidle heb je goedkope zakken met pinda's etc. of anders een groot-verpakking bij de makro halen

Comment

Maak is een schema'tje met wat je allemaal van plan bent te gaan eten, en zet het in de excel-sheet die in dit bericht staat. Kan je gelijk zien hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten en kcal je per dag binnen krijgt
                            Last edited by Kevster; 06-04-2012, 00:38.

Comment

Als je geen melk lust probeer eens karnemelk met (suikervrije)ranja.

Net yoghi
                              ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X