Fabel of niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fabel of niet

ik hoorde laatst dat, als je meer water ga drinken dan je gewent ben, dat je dan vocht vast ga houden.

klopt dit en zo ja, hoe moet ik dan weer van dat vocht af komen.

groetjes corina (die nog veel wil leren)
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Over hoeveel water heb je het dan, je gaat water vasthouden als je niet genoeg drinkt

Grtz
    stil growing

Comment

3 liter
      en eerst dronk ik anderhalve liter

groetjes corina
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Is echt een fabel...
        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Wat een fabel ik zoop int begin 5 - 10 liter per dag zowat

Comment

Dat is een fabel. Veel water drinken is juist goed, heeft zeer veel voordelen. Téveel is natuurlijk niet goed  
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (KeepItReal @ Nov. 28 2004,21:25)]Dat is een fabel. Veel water drinken is juist goed, heeft zeer veel voordelen. Téveel is natuurlijk niet goed  
              Maakt niet zoveel uit, wat je niet nodig hebt plas je meteen weer uit, het kan geen kwaad (behalve 1000 keer naar de wc)

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Loo @ Nov. 28 2004,21:51)]
                Originally posted by [b
                Citaat[/b] (KeepItReal @ Nov. 28 2004,21:25)]Dat is een fabel. Veel water drinken is juist goed, heeft zeer veel voordelen. Téveel is natuurlijk niet goed
                Maakt niet zoveel uit, wat je niet nodig hebt plas je meteen weer uit, het kan geen kwaad (behalve 1000 keer naar de wc)
                water is de goedkoopste afval midden op de wereld

Comment

Originally posted by [b
                  hoeveel is teveel dan eigenlijk?

wat moet ik me daar bij voorstellen?

greetz

Comment

100% fabel al helemaal bij 3 liter

Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (ariekanarie @ Nov. 29 2004,02:09)]
                      Originally posted by [b
                      hoeveel is teveel dan eigenlijk?

wat moet ik me daar bij voorstellen?

greetz
                      Krijg je een waterhoofd.
                      We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Té veel water is wel degelijk mogelijk maar 3 liter per dag is geen enkel probleem hoor, is juist prima.
                        Ik weet niet van wie je dat hoorde Corina maar ik denk dat diegene een beetje in de war was...
                        Vocht vasthouden gebeurt juist heel makkelijk als je veel te weinig drinkt; als je dan bijvoorbeeld ineens naar de 3 liter water per dag gaat zul je jezelf de eerste paar dagen juist helemaal lek plassen doordat je dan vocht afvoert.
                        Je lichaam houdt vast wat het denkt tekort te komen en laat de reserves veel makkelijker los zodra de toevoer voldoende is. Zelfde principe gaat op met eten, vandaar ook dat een hongerdieet absoluut niet werkt. Er komt te weinig voeding binnen waardoor het lichaam er juist alles aan zal doen om zoveel mogelijk vast te houden als reserve, uiteraard in de vorm van vet...
                        Je valt de eerste paar dagen leuk af, daarna houdt het helemaal op. En zodra je weer normaal gaat eten vliegt het vet eraan, je lichaam houdt alles wat het kan vast vanwege de mogelijkheid dat er binnenkort weer tekorten zullen zijn.

Over teveel water, er zijn voorbeelden bekend van gasten die bijvoorbeeld geblowd hebben en er daarna achter komen dat ze wel eens gecontroleerd kunnen worden op doping. Die 'weten' vervolgens dat veel water sneller afvalstoffen afvoert en drinken dan enkele liters in korte tijd. (Denk aan een liter of 10 in een uurtje of drie ofzo)
                        Dat kan het lichaam met geen mogelijkheid verwerken waardoor een ziekenhuisbezoek veelal het gevolg is, coma of zelfs de dood kunnen het gevolg zijn.

Comment

Net wat shanasse zegt, teveel water is niet goed. Het heeft ook met de mineraalhuishouding te maken, en dan vooral de natrium/kalium pomp. Dit evenwicht kan verstoord raken, waardoor teveel of te weinig aldosteron aangemaakt wordt.

Er was eens een mooi artikel op ergogenics over watervergiftiging, maar kan het zou gauw niet vinden.
                          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

thanks all.

ik ben weer wat wijzer geworden, en ik zal het morgen tegen mijn colega zeggen, dat dat beetje geen kwaad kan.

mits je dus geen 10 liter in 3 uur drink

waar halen julie toch al die wijsheid vandaan, ik ga er meteen een andere topic van maken

groetjes corina
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Het klopt wel dat als je veel water drinkt en dorst blijft hebben er kans is op suikerziekte. dan kan je wel ervoor naar de dokter gaan. Het gebeurt regelmatig dat mensen zien dat iemand veel drinkt en dan vragen of ze ziek zijn... Is mij ook vaak gebeurd. dan leggen ze de link tussen veel drinken en ziek zijn =o[

Grtz T
                              185 cm
                              100 kilo +/-
                              17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                              Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse