Mijn eerste voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste voedingsschema

Hallo allen,

Ik ben al een paar maanden bezig met mijn voeding. Ongezonde troep komt er bij mij al een tijdje niet meer in. De zomer komt er echter aan dus wil ik mijn bf percentage iets omlaag brengen. Ik zit nu rond de 15% van 75kg bij 1m75. Ik heb veel hier op het forum gelezen over een voedingsschema opstellen. Mijn behoeft aan kcal tijdens het cutten is 2400kcal. Nu weet ik niet precies hoe het zit met sporttoelage dus heb ik een schema gemaakt van 2700kcal. Mijn wekelijkse training ziet er zo uit.

ma: Borst,Triceps,Buik,Benen
    di: 60-90min cardio (hardlopen of crosstrainer)
    wo:Rug,Schouders,Biceps
    do:60-90min cardio (idem als hierboven)
    vr:Borst,Triceps,buik
    za:60-120min cardio (ligt er aan of ik ga mountainbiken of hardlopen)
    zo:rust of 20 minuten met mijn zus hardlopen

Mijn training is zo opgesteld dat ik de ene week 2x borst en triceps doe en maar 1x rug en de week er op 2x rug en 1x borst. Op maandag train ik altijd benen, dat doe ik 1x per week. Ik ga altijd om 15:00u naar de gym en als ik cardio doe verlies ik ongeveer 900-1000kcal.

Eerlijk gezegd ben ik verbaasd hoe weinig eten voor 2700kcal staat. Ik ben niet dik maar ik kan heel veel eten, heb vaker studentikoze eetwedstrijden gewonnen waar ik als knul van 1m75 de dikkerds er uit at. Gelukkig deed ik veel aan hardlopen waardoor dat niet echt te zien was.

Hopelijk kunnen jullie info,kritiek,aanvulling op mijn voeding en trainingsschema leveren.

Groet,
    Guus

ps: Ik heb de bijlage in een .zip bestand gezet omdat ik een .xlsm bestand niet kon uploaden
    Attached Files
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Kun je anderhalf uur achter elkaar hardlopen? Met welke snelheid? Dat je dat (los van fysiek) mentaal volhoudt is nogal een prestatie.

Comment

Ja, ik kan nog wel langer. Ik ren een paar keer per jaar een halve marathon mee rond de 11-12km per uur. Is 90min te lang zodat er spierafbraak optreedt of niet?

Comment

Duurloop doet wel wat spierverbranden in de regel.
        Als je het aankan, zou ik eens HIIT proberen, is goed voor vetverbranding, spieropbouw en conditie en kost nog minder tijd ook ;-).

Comment

HIIT scheelt zeker tijd...ik ga morgen deze variant proberen:
          mountainclimber (snel) 20 sec
          burpees 20 sec
          rust 20 sec
          mountainclimber 20 sec
          jumpsquat 20 sec
          rust 120 sec
          En alles nog een keer...

En geloof me, dat is heeel anders dan hardlopen...

Comment

Heb me wat meer ingelezen over HIIT. Kende voorheen alleen nog maar de betekenis van de afkorting. Ziet er goed uit! Even wat meer lezen en dan waarschijnlijk ook doen is wel beter qua hoeveel tijd het in beslag neemt in ieder geval

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X