Witte rijst vs Zilvervliesrijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Witte rijst vs Zilvervliesrijst

Ik vind zilvervliesrijst echt niet te vreten,. Witte rijst daarin tegen krijg ik makkelijk weg en is best lekker. Zit er een groot verschil tussen de rijst?

Ben bezig met vet verliezen, en spier te winnen.

Zilvervliesrijst bevat meer vezels/mineralen en vitamine dan witte rijst .

Comment

Is het de vlies waar dan al die extra voedingstoffen inzitten?

Comment

witte rijst vs zilvervliesrijst

waarom doe je ze niet allebei

Comment

Zilvervliesrijst is complexer dan witte rijst en dus moet het lichaam harder werken om het te verteren.

Comment

Zilvervlies is complexer.
            Last edited by FitnessBoer; 17-04-2012, 21:47.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Ellenuitarnhem View Post
              waarom doe je ze niet allebei
              Dit zou misschien wel een goed idee kunnen zijn, Ik heb namelijk van beide nog wat over :P
              Originally posted by inabouw View Post
              Zilvervliesrijst is complexer dan witte rijst en dus moet het lichaam harder werken om het te verteren.
              Oke bedankt, betekend dat je dan langer met je koolhydraten kunt doen?

Comment

Originally posted by AxioMedio View Post
                Ik vind zilvervliesrijst echt niet te vreten,. Witte rijst daarin tegen krijg ik makkelijk weg en is best lekker. Zit er een groot verschil tussen de rijst?

Ben bezig met vet verliezen, en spier te winnen.
                He daar, Tip....... in dit geval kun je kijken naar de Gi-waarde van een voedingstof, linkje glycemische index, afvallen en gezondheids verbetering, geel (hoge Gi-waarde) mogelijk bij ontbijt of na training, groen (lage Gi-waarde) is mogelijk bij de rest van de maaltijden.

Zoals je onderscheid maakt tussen snelle eiwitten en trage, proteïne vs kwark, kun je dit onderscheid ook maken tussen de diverse koolhydraten, das z'n beetje de basis van een voedingschema.

succes

Comment

Ik eet zelf alleen maar basmati rijst, geen negatieve gevolgen dus zou je niet zo druk maken. Beide zijn prima producten en meestal worden deze toch rond de training genuttigd.
                  Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                    He daar, Tip....... in dit geval kun je kijken naar de Gi-waarde van een voedingstof, linkje glycemische index, afvallen en gezondheids verbetering, geel (hoge Gi-waarde) mogelijk bij ontbijt of na( of voor of tijdens) training, groen (lage Gi-waarde) is mogelijk bij de rest van de maaltijden.

Zoals je onderscheid maakt tussen snelle eiwitten en trage, proteïne vs kwark, kun je dit onderscheid ook maken tussen de diverse koolhydraten, das z'n beetje de basis van een voedingschema.

succes
                    Goedzo! alle reacties hiervoor zijn jammer van de ruimte:P

Grapje jongens, niet boos worden!
                    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                      Goedzo! alle reacties hiervoor zijn jammer van de ruimte:P

Grapje jongens, niet boos worden!
                      LOL

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                        He daar, Tip....... in dit geval kun je kijken naar de Gi-waarde van een voedingstof, linkje glycemische index, afvallen en gezondheids verbetering, geel (hoge Gi-waarde) mogelijk bij ontbijt of na training, groen (lage Gi-waarde) is mogelijk bij de rest van de maaltijden.

succes
                        Thanks man, dit is een goede site, heb em ff bij mijn favorieten gezet

Comment

Zilvervliesrijst is minder bewerkt dan de witte rijst. Hoe minder bewerkt hoe beter de voeding vaak is. De voedingswaarde is vele malen beter qua vitaminen, mineralen en vezels etc. Kijk dus niet alleen naar de GI.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X