JGP wants to bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JGP wants to bulk

Heb helaas geen excel op me laptop en me eetmeter is op een of andere manier kapot gegaan :/

Mijn stiefpa beweert dat ik met mijn bouw jammer maar helaas niet groot kan worden zonder te "gebruiken".

Huidige voedingsschema:
    van 06:30-16:00
    12 bruin brood
    4 met pindakaas
    4 met gebraden kipfilet
    2 appelstroop
    2 tonijn op waterbasis
    1 banaantje

avondeten - wat de pot schaft ..

weight gainer van Olimp (Gainbolic 6000)
    250gr vanille yoghurt van de c1000 (bevatte net zoveel voedings-stoffen als de kwark)
    en verspreid over de dag 3 vitamine C pillen.

Me stiefpa vind het nogal vreemd dat ik hierop niet aan kom...

Any tips? Zit wel aan de droge kant. (Zie fotolog voor evt. foto's)
    Last edited by JGP91; 18-04-2012, 22:56.

je eet opgeteld dus grofweg een 3000 kcal. als ik 3000 kcal per dag zou gaan eten zou ik afvallen.

Eet je dit trouwens op alle dagen? of zit er een verschil tussen trainingsdagen en rustdagen. Je voeding ziet er uit als een typische trainingsdag, maar een rustdag ziet er doorgaans net wat anders uit (geen pwo shake etc).

wellicht dat je 4x per week 3000 kcal eet, en de andere 3x per week maar een 2500-2600. (omdat je geen pwo shake hebt etc).
    ----------------------

de oplossing is simpel: voeg een 500 kcal op zowel trainingsdagen als op rustdagen toe aan je schema. je zou bijvoorbeeld een liter melk kunnen toevoegen per dag (lekker en goedkoop). de rest houd je exact hetzelfde als je nu ook doet.

kijk wat er gebeurt in een 1-2 maanden. word je langzaam aan wat zwaarder en wordt je training op training ietsje sterker, dan ga je de goede kant op. merk je na 1-2 maanden geen verschil qua kracht en/of lichaamsgewicht, voeg je weer extra kcal toe.

evalueer elke 1-2 maanden je stats en op basis hiervan pas je steeds je kcal inname opnieuw aan.

succes
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      je eet opgeteld dus grofweg een 3000 kcal. als ik 3000 kcal per dag zou gaan eten zou ik afvallen.

Eet je dit trouwens op alle dagen? of zit er een verschil tussen trainingsdagen en rustdagen. Je voeding ziet er uit als een typische trainingsdag, maar een rustdag ziet er doorgaans net wat anders uit (geen pwo shake etc).

wellicht dat je 4x per week 3000 kcal eet, en de andere 3x per week maar een 2500-2600. (omdat je geen pwo shake hebt etc).

succes
      Ik eet dit 5 dagen in de week, en ook op rustdagen alleen dan zonder shake inderdaad. Het weekend is vaak iets minder omdat ik er dan niet al om 06:30 uit hoef.
      Originally posted by dynobet View Post
      ----------------------

de oplossing is simpel: voeg een 500 kcal op zowel trainingsdagen als op rustdagen toe aan je schema. je zou bijvoorbeeld een liter melk kunnen toevoegen per dag (lekker en goedkoop). de rest houd je exact hetzelfde als je nu ook doet.

kijk wat er gebeurt in een 1-2 maanden. word je langzaam aan wat zwaarder en wordt je training op training ietsje sterker, dan ga je de goede kant op. merk je na 1-2 maanden geen verschil qua kracht en/of lichaamsgewicht, voeg je weer extra kcal toe.

evalueer elke 1-2 maanden je stats en op basis hiervan pas je steeds je kcal inname opnieuw aan.
      Dat was ik overigens vergeten ja, drink elke ochtend ook iets van 0.2-0.25L melk en voor de rest alleen nog maar water (+- 2L).

Ik ga je advies opvolgen, bedankt!

Comment

Ben aangekomen!
        Zit op 71.1kg, helaas geen spiermassa. Ben zelfs wat verloren als ik de test moet geloven en vet aangekomen. (Kreeg een vriendin, vakantie etc.)

Tijd voor maatregelen dus, split-schema ma/di + do/vrij en een za of zo een cardio dagje.

S'ochtends
        Whey shake met 225ml melk
        2 (bruin) brood met pindakaas

Daarna tot 16:30
        1L water
        2 brood met appelstroop
        4 brood met kipfilet en ijsbergsla

16:30 (Op trainingsdagen dat ik overdag kan neem ik dit na mijn training ivm catabolische fase)
        8 eetlepels zilvervlies rijst en een bakje tonijn op waterbasis

Avondeten:
        Nog steeds wat de pot schaft

S'avonds:
        Voor het slapen 225-250ml kwark naturel met een beetje whey voor de smaak.

Voor elke training een banaan en na de training een whey shake en nog eens 1L water verspreid over de dag.

Iemand op/aan-merkingen?

Comment

Originally posted by JGP91 View Post
          Ben aangekomen!
          Zit op 71.1kg, helaas geen spiermassa. Ben zelfs wat verloren als ik de test moet geloven en vet aangekomen. (Kreeg een vriendin, vakantie etc.)

Tijd voor maatregelen dus, split-schema ma/di + do/vrij en een za of zo een cardio dagje.

S'ochtends
          Whey shake met 225ml melk
          2 (bruin) brood met pindakaas

Daarna tot 16:30
          1L water
          2 brood met appelstroop
          4 brood met kipfilet en ijsbergsla

16:30 (Op trainingsdagen dat ik overdag kan neem ik dit na mijn training ivm catabolische fase)
          8 eetlepels zilvervlies rijst en een bakje tonijn op waterbasis

Avondeten:
          Nog steeds wat de pot schaft

S'avonds:
          Voor het slapen 225-250ml kwark naturel met een beetje whey voor de smaak.

Voor elke training een banaan en na de training een whey shake en nog eens 1L water verspreid over de dag.

Iemand op/aan-merkingen?
          My honest opinion: skip the appelstroop. Die zit boordevol koolhydraten en dat haal je toch allang uit je brood. Liever wat eiwit in de plaats, pak een bord yoghurt ofzo. Persoonlijk zou ik de zilvervliesrijst en tonijn een half uur tot uur vóór de training pakken. Je hebt de energie nodig voor de training. Pak na de training een goed stuk fruit om weer aan de suikers en snelle koolhydraten te komen, en daarna meteen een shake. Je lichaam heeft de eiwit bouwstoffen nodig na de training en de suikers uit het fruit zorgen voor een betere opname.

Comment

Originally posted by erik0 View Post
            My honest opinion: skip the appelstroop. Die zit boordevol koolhydraten en dat haal je toch allang uit je brood. Liever wat eiwit in de plaats, pak een bord yoghurt ofzo. Persoonlijk zou ik de zilvervliesrijst en tonijn een half uur tot uur vóór de training pakken. Je hebt de energie nodig voor de training. Pak na de training een goed stuk fruit om weer aan de suikers en snelle koolhydraten te komen, en daarna meteen een shake. Je lichaam heeft de eiwit bouwstoffen nodig na de training en de suikers uit het fruit zorgen voor een betere opname.
            Lol u aware? Goed om te zien hoe je erop reageert enkel is het een dood topic.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Aanvulling vorig bericht:

Zorg er gewoon voor dat alles een beetje gelijk is. Het hoeft echt niet strikt, maar als je ervoor zorgt dat je om de 3 uur ongeveer eet en bij iedere maaltijd ongeveer evenveel eiwit, dan moet dat goed komen. Je lichaam kan namelijk maximaal zo'n 20 tot 30 gram eiwit per 2 à 3 uur opnemen, dus houd daar rekening mee.

Persoonlijk doe ik alles wat op het gevoel. Ik weet hoeveel gram eiwit ik minimaal per dag nodig heb, ik weet wat ik daarvoor ongeveer binnen moet krijgen, dus zorg ik er gewoon voor dat ik dat binnen krijg. Je leert er op een gegeven moment je lichaam te kennen en er een feeling voor te krijgen. Het moet wel leuk blijven, het is een hobby, dus een frietje en wat pils in het weekend en soms een snicker tussendoor doe ik persoonlijk nooit moeilijk over.

Comment

Lol u aware? Goed om te zien hoe je erop reageert enkel is het een dood topic.
                Gaat het er niet om dat andere mensen die dit lezen, er ook van kunnen leren? En 2 maanden is voor mij nog niet zo'n dood topic.

Comment

Mijn stiefpa beweert dat ik met mijn bouw jammer maar helaas niet groot kan worden zonder te "gebruiken".
                  Domste uitspraak ooit wel x)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X