hoe zit het nou; koolhydraten, GI en vet(toename)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hoe zit het nou; koolhydraten, GI en vet(toename)

    Ik heb al van alles opgezocht maar ik kom er niet uit..
    ik wil graag weten of het nou echt nodig is dat je alleen maar havermout, zilvervliesrijst en zoete aardappels neemt of dat volkoren pasta, aardappels etc ook gewoon goed is..
    het zou namelijk zo zijn dat le je vetten toevoegd aan een KH dat deze trager word.. zo zijn aardappels dus ook prima.

    verder; als je in mijn geval rond de 350/400 aan KH per dag binnen krijgt, moet dit dan ook allemaal complex zijn of is een stuk fruit nou ook prima?

    word je vetter door KH en is daar een max voor hoe veel je nuttigd??

    en als laatste; wanneer zou je nou het beste, ook qua tijdsindeling, het beste bepaalde Kh kunnen nemen.
    bijvoorbeeld hoe lang voor je training moet je klaar zijn met een maaltijd om de energie van die Kh te hebben.
    geven de rest van de KH die je nuttigd op de dag je ook energie tijdens de training ookal is dit uren later op de dag?
    direct na de training neem ik snelle suikers ( dextrose ) maar de volgende maaltijd, moet die persee weer zo complex mogelijk of kun je dan ook wat aardappels / pasta ofzo nemen?

    zo veel meningen.. raak gewoon helemaal in de war eigenlijk.
    wie blijft hier (redelijk) droog door gewoon aardappels, fruit, pasta's te nuttigen?
    Last edited by addicted2grow; 26-04-2012, 19:24.

  • #2
    De GI zegt alleen maar iets over de snelheid waarmee de koolhydraten als glucose in de bloedbaan komen, niet direct over de vettoename. Glucose in het bloed kan, direct als energie gebruikt worden, of opgeslagen in de glycogeen voorraden of opgeslagen als vet. Na het trainen is de vraag naar glucose groot, voor het aanvullen van de glycogeenvooraden en de directe verbranding. Dit is een moment waarop je kunt kiezen voor koolhydraten met een hoge(re) GI zoals pasta`s, wit brood en aardappels. Dit kan een goede afwisseling zijn op de andere koolhydraatbronnen.
    Eet je producten met een hoge GI zonder dat er veel vraag is naar glucose dan zal het overtollige deel worden opgeslagen als vet om het bloedglucoseniveau niet te hoog laten worden. Hierna volgt een daling van de bloedglucose waardoor er weer om nieuw voedsel wordt gevraagd. Daarom is het belangrijk om naast de GI ook te kijken naar de activiteit.

    Fruit zou ik sowieso blijven nuttigen, 2 à 3 stuks per dag.

    Comment


    • #3
      ik wil graag weten of het nou echt nodig is dat je alleen maar havermout, zilvervliesrijst en zoete aardappels neemt of dat volkoren pasta, aardappels etc ook gewoon goed is..
      Allebei wordt het volgensmij gezien als complex. Complex zorgt niet voor een glucosepiek in het bloed. Je lichaam krijgt constante aanvoer van voedingsstoffen, door de lange afgifte. Hierdoor wordt er meer direct naar de spieren gestuurd en minder omgezet en opgeslagen, dus wordt er minder omgezet in BF.
      als je in mijn geval rond de 350/400 aan KH per dag binnen krijgt, moet dit dan ook allemaal complex zijn of is een stuk fruit nou ook prima?
      Het beste is om complexe voedingsmiddel te nemen, behalve rond de training. Want zoals je aangeeft, je neemt snelle koolhydraten (dextrose) na je training, want je lichaam heeft het dan meteen nodig, niet na enkele uren, wat zou gebeuren als je complexe koolhydraten nuttigd. Je neemt ongeveer 1 uur na je shake een maaltijd met complexe koolhydraten en complexe eiwitten, zodat je lichaam weer een lange tijd heeft om zich te kunnen herstellen.

      wanneer zou je nou het beste, ook qua tijdsindeling, het beste bepaalde Kh kunnen nemen.
      Per maaltijd als het kan evenveel, omdat je lichaam dan constant evenveel krijg aangevoerd. Veel BB nemen graag een stevige lunch, omdat de lunch de 'motor aanzet'.

      bijvoorbeeld hoe lang voor je training moet je klaar zijn met een maaltijd om de energie van die Kh te hebben.
      Ik heb altijd aangehouden:
      1,5 uur voor de training: Maaltijd met complexe koolhydraten en complexe eiwitten.
      0,5 uur voor de training: preworkout
      Training
      Meteen na de training: Snelle eiwitten met snelle koolhydraten om je spieren meteen voedinggstoffen te geven om te herstellen en snelle koolhydraten om je glycogeenvooraad weer aan te vullen, en eventueel spierverlies tegen te gaan.

      Ik hoop dat je hier wat aan heb, en als mensen eventuele fouten ontdekken hoor ik het natuurlijk graag!
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

      Comment


      • #4
        Originally posted by erik1982 View Post
        De GI zegt alleen maar iets over de snelheid waarmee de koolhydraten als glucose in de bloedbaan komen, niet direct over de vettoename. Glucose in het bloed kan, direct als energie gebruikt worden, of opgeslagen in de glycogeen voorraden of opgeslagen als vet. Na het trainen is de vraag naar glucose groot, voor het aanvullen van de glycogeenvooraden en de directe verbranding. Dit is een moment waarop je kunt kiezen voor koolhydraten met een hoge(re) GI zoals pasta`s, wit brood en aardappels. Dit kan een goede afwisseling zijn op de andere koolhydraatbronnen.
        Eet je producten met een hoge GI zonder dat er veel vraag is naar glucose dan zal het overtollige deel worden opgeslagen als vet om het bloedglucoseniveau niet te hoog laten worden. Hierna volgt een daling van de bloedglucose waardoor er weer om nieuw voedsel wordt gevraagd. Daarom is het belangrijk om naast de GI ook te kijken naar de activiteit.

        Fruit zou ik sowieso blijven nuttigen, 2 à 3 stuks per dag.
        bedankt voor je uitleg, dit is me nu duidelijk echter als je al dextrose neemt als PWO shake, 0,4 gr x lichaamsgewicht is het dan alsnog oke om gewoon aardappels te nemen bijvoorneeld uurtje daarna? of moet dit weer zo complex zijn omdat je al je snelle KH hebt gehad?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rickbeen View Post
          Allebei wordt het volgensmij gezien als complex. Complex zorgt niet voor een glucosepiek in het bloed. Je lichaam krijgt constante aanvoer van voedingsstoffen, door de lange afgifte. Hierdoor wordt er meer direct naar de spieren gestuurd en minder omgezet en opgeslagen, dus wordt er minder omgezet in BF.

          Het beste is om complexe voedingsmiddel te nemen, behalve rond de training. Want zoals je aangeeft, je neemt snelle koolhydraten (dextrose) na je training, want je lichaam heeft het dan meteen nodig, niet na enkele uren, wat zou gebeuren als je complexe koolhydraten nuttigd. Je neemt ongeveer 1 uur na je shake een maaltijd met complexe koolhydraten en complexe eiwitten, zodat je lichaam weer een lange tijd heeft om zich te kunnen herstellen.


          Per maaltijd als het kan evenveel, omdat je lichaam dan constant evenveel krijg aangevoerd. Veel BB nemen graag een stevige lunch, omdat de lunch de 'motor aanzet'.


          Ik heb altijd aangehouden:
          1,5 uur voor de training: Maaltijd met complexe koolhydraten en complexe eiwitten.
          0,5 uur voor de training: preworkout
          Training
          Meteen na de training: Snelle eiwitten met snelle koolhydraten om je spieren meteen voedinggstoffen te geven om te herstellen en snelle koolhydraten om je glycogeenvooraad weer aan te vullen, en eventueel spierverlies tegen te gaan.

          Ik hoop dat je hier wat aan heb, en als mensen eventuele fouten ontdekken hoor ik het natuurlijk graag!
          bedankt Rick, je hebt al goed info verzameld!
          Gelukkig wist ik dit zo'n beetje al wel maar het zit hem net even in enkele dingen zoals dit:
          ik las laatst dat wanneer je pre workout maaltijd neemt deze het beste uit zo complex mogelijk KH moet bestaan en je deze tussen de 2/3 uur voor je training genuttigd moet hebben omdat deze KH dan pas gebruikt worden als energie.
          is dit nou wel of niet zo, want ik word zat van de lange wachten en het word elke keer laat op deze manier aangezien ik pas na mijn 5e maaltijd train.
          Nu zit het zo dat ik ook dacht dat dus deze maaltijd uit meer KH moet bestaan dan je andere maaltijden zodat je de meeste energie er uit haalt.
          met bijvoorbeeld elke keer 100 gr zilvervliesrijst ( wat ik meerdere keren per dag eet dus ) dan gaat dat heel erg tegen staan en het is ook lastiger weg te krijgen.
          vandaar ook de vraag of bijvoorbeeld volkoren pasta net zo goed is en of dit qua tijd korter op de training genomen zou moeten worden en/of het gewoon dezelfde energie geeft.

          Het lijkt alsof niemand me kan vertellen of bijvoorbeeld je ontbijt en de daarop volgende maaltijden je ook energie gaan leveren tijdens je training ookal is de training savonds.
          als dit namelijk zo is dan kun je prima al je KH over je maaltijden gelijk verdelen.

          Ik wil ook gaan cutten binnenkort en zou daarbij ook graag willen weten of ik dan mijn KH, die al minder dan de helft zijn dan, ook nog gewoon uit zilvervlies/volk. pasta etc mogen komen of bijvoorbeeld alleen uit groentes/fruit etc.
          zo ook dextrose na de training tijdens de cut?
          Neem aan dat je wel wat energie mag hebben xd

          ik ben laatste weken erg moe, futloos en verlies kracht.
          omdat deze dingen me niet helemaal duidelijk zijn verlies ik mijn motivatie natuurlijk een beetje.
          kan ook komen door de vele spierpijn, train erg hard en tot mn max wat dus misschien reden van vermoeidheid is.
          het lijkt soms alsof ik wat overtrained raak als dat uberhaupt bestaat.

          Wie me dus nog aanvulling kan geven op deze dingen zou me veel helpen.
          Last edited by addicted2grow; 27-04-2012, 07:16.

          Comment


          • #6
            Laat ik met dat laatste beginnen:
            Originally posted by addicted2grow View Post
            ik ben laatste weken erg moe, futloos en verlies kracht.
            omdat deze dingen me niet helemaal duidelijk zijn verlies ik mijn motivatie natuurlijk een beetje.
            kan ook komen door de vele spierpijn, train erg hard en tot mn max wat dus misschien reden van vermoeidheid is.
            het lijkt soms alsof ik wat overtrained raak als dat uberhaupt bestaat.

            Wie me dus nog aanvulling kan geven op deze dingen zou me veel helpen.
            "overtraind raken" bestaat wel degelijk en moet je voor oppassen. Als je dit gevoel hebt dat je futloos raakt dan kan het zinvol zijn om gewoon een weekje pauze in te lassen. Geen sport te doen gedurende die week. Echter, als je alleen futloos raakt gedurende een KT sessie, dan kan dat een teken zijn dat je van tevoren niet voldoende koolhydraten gegeten hebt en je lichaam energie tekort komt.

            Je lijkt je bezorgd te maken over het soort koolhydraten wat je nuttigt. Natuurlijk moet je niet uit het oog verliezen wat de totale hoeveelheid koolhydraten is die je per dag nuttigt. De productkeuze komt pas daarna, maar is wel belangrijk. Koolhydraten zijn een energiebron voor het lichaam. En die koolhydraten die je niet nodig hebt op het moment dat je ze nuttigt worden omgezet in lichaamsvet en aldus opgeslagen voor later gebruik als energie. Dat maakt dat het zo belangrijk is dat je voorafgaande aan je KT voldoende koolhydraten nuttigt: voldoende om je hele training energie te hebben. Als je dat doet heb je waarschijnlijk na de training geen suikers (dextrose!) meer nodig. Je loopt dan zelfs de kans dat deze suikers direct omgezet worden in lichaamsvet. Al met al is het belangrijk dat je kijkt naar hoe je hele dag is opgebouwd: op welke momenten gebruik je energie en op welke momenten eet je koolhydraten. Die eetmomenten zouden voorafgaande aan de "verbruiksmomenten" moeten zijn.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by addicted2grow View Post
              ik las laatst dat wanneer je pre workout maaltijd neemt deze het beste uit zo complex mogelijk KH moet bestaan en je deze tussen de 2/3 uur voor je training genuttigd moet hebben omdat deze KH dan pas gebruikt worden als energie.

              is dit nou wel of niet zo, want ik word zat van de lange wachten en het word elke keer laat op deze manier aangezien ik pas na mijn 5e maaltijd train.

              Nu zit het zo dat ik ook dacht dat dus deze maaltijd uit meer KH moet bestaan dan je andere maaltijden zodat je de meeste energie er uit haalt.
              met bijvoorbeeld elke keer 100 gr zilvervliesrijst ( wat ik meerdere keren per dag eet dus ) dan gaat dat heel erg tegen staan en het is ook lastiger weg te krijgen.

              vandaar ook de vraag of bijvoorbeeld volkoren pasta net zo goed is en of dit qua tijd korter op de training genomen zou moeten worden en/of het gewoon dezelfde energie geeft.

              Het lijkt alsof niemand me kan vertellen of bijvoorbeeld je ontbijt en de daarop volgende maaltijden je ook energie gaan leveren tijdens je training ookal is de training savonds.

              als dit namelijk zo is dan kun je prima al je KH over je maaltijden gelijk verdelen. Ik wil ook gaan cutten binnenkort en zou daarbij ook graag willen weten of ik dan mijn KH, die al minder dan de helft zijn dan, ook nog gewoon uit zilvervlies/volk. pasta etc mogen komen of bijvoorbeeld alleen uit groentes/fruit etc.

              zo ook dextrose na de training tijdens de cut?
              Neem aan dat je wel wat energie mag hebben xd

              ik ben laatste weken erg moe, futloos en verlies kracht.
              omdat deze dingen me niet helemaal duidelijk zijn verlies ik mijn motivatie natuurlijk een beetje.
              kan ook komen door de vele spierpijn, train erg hard en tot mn max wat dus misschien reden van vermoeidheid is.
              het lijkt soms alsof ik wat overtrained raak als dat uberhaupt bestaat.

              Wie me dus nog aanvulling kan geven op deze dingen zou me veel helpen.
              draai het geheel eens om: wat is de voornaamste energiebron tijdens krachttraining? Dit is glycogeen opgeslagen in lever en spieren.

              Er moet dus voldoende spier en leverglycogeen opgeslagen zijn, om deze te kunnen gebruiken tijdens de training. Dit aanvullen van het glycogeen kun je vrijwel de hele dag door doen. (dus de koolhydraten uit ontbijt, en erop volgende maaltijden worden deels verbrand en deels gebruikt voor opslag als glycogeen, en leveren dus energie voor tijdens je training).

              Het verwerken van koolhydraten tot glycogeen kan je lichaam maar met een beperkte snelheid. Kan je lichaam de snelheid waarmee glucose wordt geleverd niet bijhouden qua verwerking (of verbranding), dan wordt deze glucose opgeslagen als lichaamsvet.

              daarom is het van belang om voor een groot deel complexe koolhydraten te nemen. zou je de hele dag door snelle koolhydraten eten, heeft je lichaam vaker teveel glucose beschikbaar (en kan het niet snel genoeg verwerken), en dan wordt het opgeslagen als lichaamsvet. (Eet je boven behoefte, is de kans klein dat dit opgeslagen vet later op de dag gebruikt wordt als energiebron. vooral wanneer je boven behoefte eet, is het eten van voornamelijk complexe koolhydraten belangrijk. In een cut ook, maar nog belangrijker in een bulk).

              zoals al eerder gezegd: Het verwerken van koolhydraten tot glycogeen kan je lichaam maar met een beperkte snelheid. Er zijn momenten dat je lichaam de koolhydraten sneller als normaal kan verwerken. Dit effect is het grootst tijdens en na de training. je lichaam kan op deze momenten dus grotere hoeveelheden glucose per tijdseenheid verwerken.

              lees dit stuk eens door voor meer info. Het behandeld eigenlijk alle vragen die jij had op gebied van koolhydraten:
              http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html
              ----------------------

              Verder klinkt het alsof je overtraind raakt/bent. Dit heeft (in jouw geval) waarschijnlijk meer te maken met je training, als met je voeding. Als je gaat cutten is je herstellend vermogen lager, en zul je onder andere je volume van trainingen iets omlaag moeten aanpassen.

              je traint waarschijnlijk teveel tot faillure, doet teveel volume per training en/of je trainingsfrequentie ligt te hoog.

              hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft.
              Last edited by dynobet; 28-04-2012, 09:19.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

              Comment


              • #8
                Originally posted by dynobet View Post
                draai het geheel eens om: wat is de voornaamste energiebron tijdens krachttraining? Dit is glycogeen opgeslagen in lever en spieren.

                Er moet dus voldoende spier en leverglycogeen opgeslagen zijn, om deze te kunnen gebruiken tijdens de training. Dit aanvullen van het glycogeen kun je vrijwel de hele dag door doen. (dus de koolhydraten uit ontbijt, en erop volgende maaltijden worden deels verbrand en deels gebruikt voor opslag als glycogeen, en leveren dus energie voor tijdens je training).

                Het verwerken van koolhydraten tot glycogeen kan je lichaam maar met een beperkte snelheid. Kan je lichaam de snelheid waarmee glucose wordt geleverd niet bijhouden qua verwerking (of verbranding), dan wordt deze glucose opgeslagen als lichaamsvet.

                daarom is het van belang om voor een groot deel complexe koolhydraten te nemen. zou je de hele dag door snelle koolhydraten eten, heeft je lichaam vaker teveel glucose beschikbaar (en kan het niet snel genoeg verwerken), en dan wordt het opgeslagen als lichaamsvet. (Eet je boven behoefte, is de kans klein dat dit opgeslagen vet later op de dag gebruikt wordt als energiebron. vooral wanneer je boven behoefte eet, is het eten van voornamelijk complexe koolhydraten belangrijk. In een cut ook, maar nog belangrijker in een bulk).

                zoals al eerder gezegd: Het verwerken van koolhydraten tot glycogeen kan je lichaam maar met een beperkte snelheid. Er zijn momenten dat je lichaam de koolhydraten sneller als normaal kan verwerken. Dit effect is het grootst tijdens en na de training. je lichaam kan op deze momenten dus grotere hoeveelheden glucose per tijdseenheid verwerken.

                lees dit stuk eens door voor meer info. Het behandeld eigenlijk alle vragen die jij had op gebied van koolhydraten:
                http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html
                ----------------------

                Verder klinkt het alsof je overtraind raakt/bent. Dit heeft (in jouw geval) waarschijnlijk meer te maken met je training, als met je voeding. Als je gaat cutten is je herstellend vermogen lager, en zul je onder andere je volume van trainingen iets omlaag moeten aanpassen.

                je traint waarschijnlijk teveel tot faillure, doet teveel volume per training en/of je trainingsfrequentie ligt te hoog.

                hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft.
                bedankt voor alweer een duidelijke uitleg dyno!
                ik begrijp hier dus uit dat het gewoon het verstandigst is om 5 maaltijden voor de training te nuttigen om als het ware de energie van je training op te bouwen.
                zou je me echter nog kunnen vertellen of het nou een echt groot verschil is om bijvoorbeeld de ene maaltijd volkoren pasta te nemen, de ander havermout en dan weer zilvervliesrijst?
                het is toch ook goed verschillende bronnen KH te nemen?
                Maakt het als pre workout en post workout dan ook nog uit of je volk pasta neemt en dan eiwitten er bij ivm eventuele vertraging?
                ik begrijp dus dat aardappels toch het beste te mijden zijn.
                ik at nu 5 maaltijden met rijst waardoor ik dus al minder gemotiveerd was.. steeds het zelfde, ook al kruiden en mixjes met vlees geprobeert maar dat helpt niet veel.
                ik zou dus graag enkele maaltijden met pasta willen nuttigen indien ik een goed sausje weet te vinden/maken of eens proberen havermout pannekoeken te maken.

                verder, qua pre workout maaltijd; hoe lang voor de training moet deze genuttigd zijn dan?
                ik hield nu die 2/3 uur aan maar merk niet veel verschil als ik bijv 1,5 uur doe.
                mag dextrose trouwens wel in de cut of moet deze alleen in de bulk gebruikt worden?
                ik denk namelijk dat met jouw gegeven 175 KH ik alleen bij het ontbijt, pre en post koolhydraten neem en deze dus complex moet houden.

                thank you very much!

                Comment


                • #9
                  Ik merk bij jou een beetje van mezelf terug toen ik net begon met me voeding in de gaten te houden. Je strest te veel om de klein dingen en mist hierdoor het grote plaatje. Koolhydraten in je voeding moeten grotendeels niet al te bewerkt zijn(weinig ingrediënten). Als je je aan de hoeveelheden die jij nodig hebt en aan die regel kan houden ben je op de goede weg. Er zijn mensen die het prima vinden om 6x per dag rijst te eten en er zijn mensen die er vermoeid en gedemotiveerd van raken (zoals jij en ik in het verleden). Doe en volg dat wat bij jou past! Men kan hier wel zeggen dat bv. Zoete aardappelen het beste koolhydraatbron is maar als jij het niet lust dan houdt het gauw op. Volg tips/hints/tools die voor jou logisch klinken en te volgen zijn. Elkedag hoor je wel; eet een banaan voor je training of eet al je kh na de training. Wat ik je als tip wil geven is probeer. Doe het gewoon. En als het werkt, stick with it. Pas als je kansen en risico's neemt qua trainingen voeding zal je pas echt zien wat werkt voor jou of niet.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by addicted2grow View Post
                    bedankt voor alweer een duidelijke uitleg dyno!
                    ik begrijp hier dus uit dat het gewoon het verstandigst is om 5 maaltijden voor de training te nuttigen om als het ware de energie van je training op te bouwen.
                    zou je me echter nog kunnen vertellen of het nou een echt groot verschil is om bijvoorbeeld de ene maaltijd volkoren pasta te nemen, de ander havermout en dan weer zilvervliesrijst?
                    het is toch ook goed verschillende bronnen KH te nemen?
                    Maakt het als pre workout en post workout dan ook nog uit of je volk pasta neemt en dan eiwitten er bij ivm eventuele vertraging?
                    ik begrijp dus dat aardappels toch het beste te mijden zijn.
                    ik at nu 5 maaltijden met rijst waardoor ik dus al minder gemotiveerd was.. steeds het zelfde, ook al kruiden en mixjes met vlees geprobeert maar dat helpt niet veel.
                    ik zou dus graag enkele maaltijden met pasta willen nuttigen indien ik een goed sausje weet te vinden/maken of eens proberen havermout pannekoeken te maken.

                    verder, qua pre workout maaltijd; hoe lang voor de training moet deze genuttigd zijn dan?
                    ik hield nu die 2/3 uur aan maar merk niet veel verschil als ik bijv 1,5 uur doe.
                    mag dextrose trouwens wel in de cut of moet deze alleen in de bulk gebruikt worden?
                    ik denk namelijk dat met jouw gegeven 175 KH ik alleen bij het ontbijt, pre en post koolhydraten neem en deze dus complex moet houden.

                    thank you very much!
                    De conclusies die jij trekt zijn verkeerd. heb je dit eigenlijk wel gelezen:
                    http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

                    maargoed kort samengevat:
                    Verdeel je koolhydraten gelijkmatig over je maaltijden. Je KAN bij je ontbijt en voor en na je training IETS meer kh nemen. (bijv een 25g meer).

                    Het maakt niet veel uit of je deze koolhydraten uit volkoren pasta, havermout, brinta of zilvervlies rijst haalt. dit zijn allen complexe koolhydraten met een relatief lage GI.

                    hier een recept voor een pasta saus:
                    mijn zelfgemaakte pastasaus:

                    neem een 400g cherrytomaten (voordeelpak). snijd de cherrytomaten in 2 stukken. doe een 30ml lekkere olijfolie in een grote pan. verhit de olijfolie en voeg de cherrytomaten toe. laat de tomaten in de olijfolie bakken tot de tomaten uit elkaar vallen en zacht worden. het sap uit de tomaten mengt zich met de olijfolie.

                    Snijd het volgende alvast klein:
                    voeg 2-3 gesnipperde rode uien toe. voeg 1.5-2 gesnipperde rode paprikas toe. voeg 1 gesnipperde courgette toe. pers 2-3 teentjes knoflook en voeg dit toe. laat dit een paar minuutjes bakken. blijf regelmatig roeren.

                    voeg een pak of fles passata pommedori (tomatensaus/gezeefde tomaten). voeg water naar believen toe tot de saus een goede consistentie heeft (200ml ongeveer voor mij).

                    zet het vuur nu klein, en laat het geheel met deksel op de pan een 15 minuten pruttelen (zodat de groenten gaar worden, en de knoflook zijn scherpe smaak verliest). voeg vervolgens (optioneel) een 20g groene pesto toe. ik persoonlijk vind het lekker als er een eetlepel sambal in de saus gaat. verder breng ik de saus nog op smaak met wat basilicum, oregano, seizoenen peper en wat zout.

                    Dit is voldoende voor 5-6 borden pasta. Het is lekker om wat verse parmezaan te raspen en die over de pasta met saus heen te doen. eet smakelijk.
                    Neem je pre workout maaltijd een 1.5 uur voor de maaltijd. dextrose kan zowel in de cut als in de bulk (mits het past qua macros in je schema. je kan eventueel de hoeveelheid iets minderen).

                    verder schreef je dit:
                    ik denk namelijk dat met jouw gegeven 175 KH ik alleen bij het ontbijt, pre en post koolhydraten neem en deze dus complex moet houden.
                    dit snap ik niet helemaal, want ik schrijf juist dat je dit NIET zo moet doen. En dat je je kh evenredig moet verdelen met een kleine extra hoeveelheid op deze momenten (25g ofzo).

                    hoop dat het zo duidelijk is voor jou
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NextOne View Post
                      Ik merk bij jou een beetje van mezelf terug toen ik net begon met me voeding in de gaten te houden. Je strest te veel om de klein dingen en mist hierdoor het grote plaatje. Koolhydraten in je voeding moeten grotendeels niet al te bewerkt zijn(weinig ingrediënten). Als je je aan de hoeveelheden die jij nodig hebt en aan die regel kan houden ben je op de goede weg. Er zijn mensen die het prima vinden om 6x per dag rijst te eten en er zijn mensen die er vermoeid en gedemotiveerd van raken (zoals jij en ik in het verleden). Doe en volg dat wat bij jou past! Men kan hier wel zeggen dat bv. Zoete aardappelen het beste koolhydraatbron is maar als jij het niet lust dan houdt het gauw op. Volg tips/hints/tools die voor jou logisch klinken en te volgen zijn. Elkedag hoor je wel; eet een banaan voor je training of eet al je kh na de training. Wat ik je als tip wil geven is probeer. Doe het gewoon. En als het werkt, stick with it. Pas als je kansen en risico's neemt qua trainingen voeding zal je pas echt zien wat werkt voor jou of niet.
                      je hebt gelijk, ik zoek steeds perfectie want wil zoals iedereen zsm resultaat halen, en aangezienb het al zo langzaam gaat om spiermassa op te bouwen raak ik idd gedemotiveerd.
                      ik ga er mee bezig!
                      bedankt!!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dynobet View Post
                        De conclusies die jij trekt zijn verkeerd. heb je dit eigenlijk wel gelezen:
                        http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

                        maargoed kort samengevat:
                        Verdeel je koolhydraten gelijkmatig over je maaltijden. Je KAN bij je ontbijt en voor en na je training IETS meer kh nemen. (bijv een 25g meer).

                        Het maakt niet veel uit of je deze koolhydraten uit volkoren pasta, havermout, brinta of zilvervlies rijst haalt. dit zijn allen complexe koolhydraten met een relatief lage GI.

                        hier een recept voor een pasta saus:
                        mijn zelfgemaakte pastasaus:



                        Neem je pre workout maaltijd een 1.5 uur voor de maaltijd. dextrose kan zowel in de cut als in de bulk (mits het past qua macros in je schema. je kan eventueel de hoeveelheid iets minderen).

                        verder schreef je dit:


                        dit snap ik niet helemaal, want ik schrijf juist dat je dit NIET zo moet doen. En dat je je kh evenredig moet verdelen met een kleine extra hoeveelheid op deze momenten (25g ofzo).

                        hoop dat het zo duidelijk is voor jou
                        ik had het gelezen ja, maar in de cut had je me 175 gr koolhydraten gegeven.
                        omdat je zei dat dit in de cut vrij weinig is zou het niet uitmaken of je deze alleen smorgens pre en post neemt?

                        ik citeer: 'iemand die cut, en maar 200g carbs per dag neemt, kan wel gerust ontbijt 66, 0, 0, pre 67, post 67, 0. of iets in die trand doen, want de kans dat zijn koolhydraat inname zijn glycogeen synthese overschreid is minimaal.'

                        vandaar dat ik dat had gedaan.
                        ik heb nu smorgens pre en post iets meer KH, de rest van de maaltijden zijn gelijk maar lager.

                        toch heb ik twijfels over die 20% vet, ik denk dat ik lager zit eigenlijk als ik vergelijk met vele foto's van anderen.
                        tevens was dit gemeten met een meetlint wat nooi echt accuraat kan zijn lijkt me.

                        ondanks dat ik toch vet kwijt wil, is het nou nodig om echt te cutten of kan ik ook die 3300 op trainingsdagen houden en 2700 op rustdagen?
                        zo blijft mijn vvm toch toenemen en gaat mijn vet langzaam verminderen?
                        een echte cut is toch zsm vet verliezen?

                        Comment

                        Sidebar top desktop

                        Collapse

                        Actieve discussies

                        Collapse

                        porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                        erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                        Antalya Escort
                        sikis
                        gaziantep escort
                        gaziantep escort
                        İstanbul Escort
                        istanbul escort bayan
                        sisli escort beylikduzu escort bayan
                        antalya escort atakoy escort
                        umraniye escort bayan
                        Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                        Working...
                        X