cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Whey en dextro (maizena ect) na je cardio sessie nemen,niet na je kt / voor je cardio.
    En dan is het na een tijdje nog maar de vraag of je die dextro er nog wel in moet houden.
    Anders heeft de hele reden waarom je die cardio sessie doet weinig zin.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Oke na KT dus whey en dan cardio. Zonder dextrose maar is dat niet
      Spierabrekend zonder snelle kh?

Comment

nee, whey en dextro pas na je cardio nemen.
        als je vp niet meer omlaag gaat kun je altijd nog je dextro eruit gooien.

door je training is je glycogeen leeg ,dus als je daarna cardio gaat doen verbrand je meteen vet.
        Je bent aan het cutten dus dat wil je.
        ga je eerst dextro nemen dan ga je die voorraden weer aanvullen en een insuline piek creeren en dat gaat tegen alles wat je wil bereiken met je cardio.
        Last edited by Mvos; 15-05-2012, 15:03.

Comment

Ohja sorry verkeerd gelezen.
          En als ik dextro eruit gooi en die whey dan wel voor cardio neem is het dan hetzelfde effect of geld dat alleen voor dextro ?

Comment

Nee, gewoon na je cardio nemen zegt hij.

Waarom wil je het perse voor je cardio nemen?
            Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Niks voor je cardio nemen. (DIKKE PUNT)
              Je wil vet verbranden. (NOG DIKKERE PUNT)
              Nu heb je je antwoord en nu gaan uitvoeren. (VEEL DIKKERE PUNT)

Comment

Dus KT, cardio en dan je shake. Klaar.

Maar Mvos, zeg jij dextro erin houden tijdens cut? Of daarna gewoon een grote maaltijd met rijst, vlees en groente?
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Mijn naam is niet Mvos, maar ik zou die dextro weglaten als cutten mijn doel is.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Dextro erin of eruit is afhankelijk van je vp en hoe je cut verloopt en je reageerd op veranderingen.
                    Tijdens mijn wedstrijd voorbereiding zit dextro er nog in tot ongeveer 12 weken voor de wedstrijd.

Je kunt niet 1 cut schema maken en verwachten dat het blijft werken!

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      Whey en dextro (maizena ect) na je cardio sessie nemen,niet na je kt / voor je cardio.
                      En dan is het na een tijdje nog maar de vraag of je die dextro er nog wel in moet houden.
                      Anders heeft de hele reden waarom je die cardio sessie doet weinig zin.
                      Dit topic verdient de input van Dyno aangezien hij volgens mij het meeste kennis bezig van metabolisme.

Maar volgens mij kloppen een aantal dingen in dit topic niet:

Als je kt en cardio gedaan hebt zijn je glycogeen voorraden niet leeg.

Als je glucose neemt zal je naar anabolisme gaan, maar dat betekent niet dat je geen vet meer verbrand.

Zolang je de glycogeensynthese snelheid niet overschrijdt zal je geen vet aanzetten.

De effecten op vetverbranding zijn niet enkel afhankelijk van insuline spiegels, maar ook van de gevoeligheid van insuline. Iemand met een hoog VP is insuline resistenter dan iemand met een laag VP, dus zal die meer op vetverbranding zitten.

Kortom, het is allemaal niet zo kort door de bocht. Volgens mij kan dextro prima tijdens cutten, zolang je maar niet teveel dextro neemt en zolang je overall maar een tekort in kcal blijft behouden. Cardio creëert gewoon een extra kcal tekort, dus is in wezen niet de belangrijkste stap in het verlagen van je VP.
                      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post

volgens mij kloppen een aantal dingen in dit topic niet:

Als je kt en cardio gedaan hebt zijn je glycogeen voorraden niet leeg.

Als je glucose neemt zal je naar anabolisme gaan, maar dat betekent niet dat je geen vet meer verbrand.
                        Goed goed, iemand die verder kijkt als zijn neus lang is.
                        --------------------------------------

trials on beginning and intermediate trainees, Coyle’s team repeatedly showed that carb ingestion during moderate-intensity (65-75% VO2 max) does not reduce fat oxidation during the first 120 min of exercise in trained men [7,8].

Horowitz’ team examined the effect of a during-training solution of high-glycemic carbs on moderately trained men undergoing either low intensity exercise (25% VO2 max) or high-moderate intensity (68% VO2 max) [9]. Similar results to Coyle’s work were seen. Subjects completed a 2-hr cycling bout, and ingested the carb solution at 30, 60, and 90 minutes in. In the low-intensity treatment, fat oxidation was not reduced below fasted-state control group’s levels until 80-90 min of exercise. In the 68% group, no difference in fat oxidation was seen whether subjects were fasted or fed throughout the trial.

Febbraio’s team investigated the effects of carb ingestion pre & during training in easily one of the best-designed trials on this topic [10]. Subjects exercised for 2 hrs at an intensity level of 63% VO2 max, which is now known as the point of maximal fat oxidation during exercise. Result? Pre & during-training carbs increased performance - and there was no difference in total fat oxidation between the fasted and fed subjects. Despite the elevated insulin levels in the carb-fueled groups, there was no difference in fat availability or fat utilization.
                        ------------

bronnen:

Coyle, et al. Muscle glycogen utilization during prolonged strenuous exercise when fed carbohydrate. J. Appl. Physiol. 1986;6:165-172.

Coyle, et al.. Carbohydrates during prolonged strenuous exercise can delay fatigue. J. Appl. Physiol. 59: 429-433, 1983.

Horowitz JF, et al. Substrate metabolism when subjects are fed carbohydrate during exercise. Am J Physiol. 1999 May;276(5 Pt 1):E828-35.

Febbraio MA, et al. Effects of carbohydrate ingestion before and during exercise on glucose kinetics and exercise performance. J Appl Physiol. 2000 Dec;89(6):2220-6.
                        -----------------------

Mijn mening:

In een cut kun je perfect dextrose post workout nemen. Omdat je in een cut minder kcal en koolhydraten neemt, is de kans dat je glycogeen voorraden vol zitten en/of de aanvoer van glucose de glycogeen synthese snelheid overschrijdt klein/nihiel.

Je lichaam heeft prioriteiten. Na een training ligt de prioriteit bij het aanvullen van glycogeen. Niet bij het gebruiken van glucose als brandstof. de glucose wordt gewoon opgeslagen in je spieren en lever, terwijl jij tijdens je cardio grotendeels op vetten verder teert.

In een cut kun je dus gewoon dextrose blijven nemen (maar je moet dit wel mee rekenen in je schema en totale koolhydraat inname). Je kan dit gerust direct na je KT nemen (voor je eventueel cardio gaat doen). dit zal de vetverbranding van de cardio niet in de weg zitten.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik blijf persoonlijk liever info aannemen uitproberen van de wedstrijdgasten / begeleiders ipv
                          de mensen die een onderzoek posten.

Voor mij persoonlijk is praktijk(zelfkennis) iets wat in BB veel belangrijker is dan theorie.

Ik zie veel mensen helemaal opgaan in theorie zonder ook maar te testen wat er voor hun het beste werkt.

Neemt trouwens niet weg dat het een goed stuk is.
                          Last edited by Mvos; 17-05-2012, 22:50.

Comment

Ik blijf persoonlijk liever info aannemen uitproberen van de wedstrijdgasten / begeleiders ipv

Voor mij persoonlijk is praktijk(zelfkennis) iets wat in BB veel belangrijker is dan theorie.

Ik zie veel mensen helemaal opgaan in theorie zonder ook maar te testen wat er voor hun het beste werkt.
                            Natuurlijk zijn die mensen een bron van enorm veel goede informatie, echter dien je rekening te houden met het feit dat bb-ers hun metabolisme dermate veranderen met substitutie preparaten dat je die niet kan vergelijken met iemand als tinybyte (er vanuit gaande dat hij een natural is). Feit blijft dat het lichaam van natural bber A hetzelfde werkt als natural bber B, dus is het niet een mening die telt maar feiten.
                            Train hard or go hormone

Comment

Jij hebt helemaal gelijk!

Comment

Neemt trouwens niet weg dat het een goed stuk is.
                                Voor mij persoonlijk gaan de theorie en de praktijk altijd hand in hand. Deze kennis/theorie kan afkomstig zijn van trainers/atleten, maar ook uit onderzoek. Bodybuilders leren vaak van onderzoeken/onderzoekers, maar andersom is dit ook vaak het geval (dat bodybuilders al jaren iets doen, en pas later de wetenschap kan verklaren waarom).

Het gaat overigens niet om één onderzoek, maar om 4 opzichzelfstaande onderzoeken uitgevoerd door 4 verschillende onderzoeksteams. Allen komen ze tot grofweg dezelfde conclusies. dat zegt toch wel iets...
                                Last edited by dynobet; 17-05-2012, 23:35.
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X