Verbeterde eetschema van corina

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verbeterde eetschema van corina

mijn nieuwe stats zijn

53 kg ( 5kilo bij in 5 weken) vet rond mijn billen en onderbuik en ik zie nog geen spieren.
    28% bf (was toen ik in juni begon 21%)

ik ben 2 weken bezig met mijn eetschema

doe nu 4 x 60 min cardio
    en 4 x 45 min krachttraining

hier is ie:
    6/8 uur 3 volk. boterhammen
    met kipfilet
    1 mandarijn

10 uur eiwitshake (recht na de training)
    fruit

12 uur 3 volk boterhammen
    kipfilet of jam

14:30 uur blikje tonijn
    weer fruit

17:00 uur warm eten (rijst,aardappellen,groente,kip of geen vlees)

20:00 schaaltje optimel vifit van campina
    50 gram koolvis

ik snoep niet meer
    drink ook geen luxe koffie meer
    drink veel water
    en ik drink magere melk

is dit en beetje een goed schema en wat vinden jullie een normaal streven
    ik wil in mei toch wel een bf hebben van 20% of liefst nog lager.

alvast bedankt groetjes corina
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Ziet er al veel beter uit dan het eerste schema, maar heb je al uitgerekent wat je dagelijkse behoefte zijn, en wat je nu eet.Want dat is het belangrijkste om te weten, voor een goed schema
    Ik zou bij de shake na de training ook druivensuiker toevoegen, zodat je energie reserves weer snel aangevuld.
    Wat ook je herstel weer versnelt..

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

mijn dagelijkse behoefte zijn 1281 kcal
      en ik eet nu 900 zonder avondeten, dat komt er dan nog bij
      eiwit 45
      khd 37
      vet 15

groetjes corina

denk je dat ik met dit schema vet kan verliezen en wat voor tijdsduur moet ik er voor nemen. (is mijn streven wel haalbaar?)

groetjes corina

groetjes corina
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Vind het al een heel stuk beter dan eerst. Dit schema ziet er wel aardig uit, structuur is ook beter dan eerst.

Zou als ik jou was alles ff invoeren in de EETMETER dan kan je alles heel makkelijk uitrekenen. Ook kan je dan zien of je voldoende vitamines binnenkrijgt.

Je vetten vind ik wel wat aan de lage kant. Zou wat noten of lijnzaadolie toevoegen.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

zou na de training eerst iets van snelle koolhydraten nemen en dan pas de eiwitshake want anders gaan je eiwitten gebruikt worden voor energiebronnen aan te vullen ipv de werking voor spieropbouw

Grtz
          stil growing

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (snipke @ Dec. 12 2004,23:15)]zou na de training eerst iets van snelle koolhydraten nemen en dan pas de eiwitshake want anders gaan je eiwitten gebruikt worden voor energiebronnen aan te vullen ipv de werking voor spieropbouw

Grtz

Comment

Alles is al gezegd dus ik kan je alleen nog maar veel succes wensen,Corina!

Comment

1281kcal? wat zijn je stats dan? gewicht lengte en leeftijd?
                Volgens mij ben je dan niet echt heel groot, kan dat kloppen?

Grtz.

Comment

ik zou ook geen eiwitten nemen vlak na lees dit stukkie maar dan wordt het misschien duidelijk

Eiwitten direct na de training

maken je dik.

Je moet na het trainen helemaal geen eiwit nemen, alleen koolhydraten. Dan is je probleem opgelost. Je zult sneller groeien en minder vet afzetten.

Na het trainen worden in je spiercellen de GLUT4-tranportlichaampjes actiever. Ze kruipen van het midden van je cel naar de celwand en nemen daar suikers op van buiten de cel. De transportlichaampjes brengen de suikers dan weer de cel in, waar ze de leeggetrokken glycogeenvoorraden herstellen. Pas als dat is gebeurd gaat de spiercel eiwitten opbouwen.

Die GLUT4-activiteit betekent dat 'het venster' opengaat, en je dus je spieren vol snelle suikers kunt gooien. De zuigkracht van de spieren is zo groot dat er maar weinig van de suikers terechtkomt in je vetcellen.

Maar nou komt het: die truc werkt niet als er in je bloed veel vetten of veel eiwitten zitten. Dan klappen je spieren dicht. Neem je meteen na de training eiwitten, dan komt een groot deel van die voorraad in je vetcellen terecht. Daardoor word je dikker.

Een uur na je training sluit het venster zich. Dan heeft het geen zin meer suikers te nemen. Maar dan heeft je lichaam weer wel behoefte aan eiwitten. Dan is het dus weer wel verstandig om eiwitten te nemen.

De bewering dat je na het trainen suikers en eiwitten nodig hebt komt uit recent onderzoek naar duursporters. Daaruit bleek dat suikers en eiwitten in een verhouding van 2 op 1 de opname van aminozuren en suikers door de spieren versterken. Als je in plaats van eiwitten voorgesplitste eiwitten - peptiden - gebruikt, werkt het nog beter. En als je daarbij ook nog forse hoeveelheden van het aminozuur leucine gebruikt, dan werkt het nog-nog-nog beter.

Het mechanisme is ongeveer als volgt: de leucine en de suikers verhogen de aanmaak van insuline, de leucine versnelt ook anabole processen in de spier, en de eiwitten zorgen ervoor dat er so-wie-so aminozuren zijn om in de spier gesluisd te worden.

In totaal maak je met dit mengsel twee keer zoveel insuline aan als alleen met suikers, bleek uit een overigens zeer lezenswaardige studie van Luc van Loon.(1) Het stuk staat integraal op het web en bevat al het het materiaal dat ik voor dit stukje heb gebruikt.Maar hoe interessant de studie ook is, ik geloof niet dat bodybuilders de strategie die daarin staat beschreven moeten overnemen.

De studie is verricht op getrainde duursporters. Insulinespiegels van duuratleten reageren extreem op voedingsinterventies. Verder hadden de duursporters eerst een grondige trainingssessie ondergaan om de spieren te ontdoen van alle glycogeen. De hoeveelheid energie die ze daarbij verbruikten was een veelvoud van wat krachtsporters tijdens een sessie verbruiken. En, at last but not least, de atleten ondergingen de proef 's morgens vroeg, op de nuchtere maag. En de onderzoekers hadden de proefpersonen gevraagd 's avonds niet te eten.

(O ja. 's Ochtends. Dan is de concentratie groeihormoon en testosteron hoog. Train jij altijd 's ochtends?)

Realiseer je goed: deze mensen hadden dus twaalf uur alleen maar water in hun maag gehad, en verbrandden daarna intensief calorieën. Allicht dat ze meer insuline aanmaakten als ze eiwit kregen. Ze hadden gewoon meer aminozuren tot hun beschikking om insuline te maken. Maar voor bodybuilders, die het ontbijt nooit overslaan, veel eiwitten innemen, een minder extreme insulinerespons hebben en minder energie tijdens de training verbruiken, gaat die vlieger niet op.

Verder vraag ik me af of je vlak voor je training wel eiwitten moet nemen. Koolhydraten tijdens de training drukken het cortisol en een eiwitpreparaat voor de training blokkeert weer de opname van die suikers. Of haal ik nou teveel overhoop?

En dan is er nog iets. We hebben het tot nu toe gehad over insulinespiegels, maar niet over de uiteindelijke glycogeensynthese. De onderzoekers keken daarna in een andere studie, verricht onder dezelfde on-sportschoolachtige omstandigheden. Toen vonden ze dat een mengsel van 0,8 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht, 0,4 gram eiwitpeptiden per kilo lichaamsgewicht en leucine inderdaad de aanmaak van glycogeen meer verhoogde dan alleen suikers.

Maar…. toen ze de peptiden vervingen door suikers, en de proefpersonen gewoon 1,2 gram suikers per kilo lichaamsgewicht moesten wegwerken, bleek dat die simpele oplossing de aanmaak van glycogeen net zo goed bevorderde als het complexe mengsel. Sterker: het simpele mengsel werkte beter.

Bij de complexe oplossing was de hoeveelheid glycogeen in de spiercel 35,4. Bij de suikeroplossing was het 44,8.(2) Het verschil was trouwens niet statistisch significant.
                  Who's the Chef

Comment

Weet je zeker dat die behoefte klopt Corina, vind het wel erg laag namelijk...
                    Verder ziet je schema er niet verkeerd uit maar ben ik wel bang dat je doel wat hoog gegrepen is.
                    Wellicht kun je het halen maar het zijn behoorlijk wat procentjes die je op redelijk korte termijn kwijt wilt...
                    Voordeel is wel dat een groot deel van je vet er nog maar kort zit, dan train je het meestal ook makkelijker weg.

Comment

@harold

ik ben indderdaad een klein vrouwtje, 1.56 meter, ik ben 30 jaar

@been

bedankt voor de uitleg, moet nog wel even het woordenboek er bij zoeken, maar wat ik begrepen heb, is dus recht na de voeding koolhydraten en een uur daarna eiwitten.
                      ik train bijna altijd s'ochtends (voor het ontbijt,wat ik dus ga veranderen)

@miss s

ik had het op een of andere site gevonden,zal nog wel even op zoeken waar. ik mocht meer kcal, mocht er 300 bij doen als ik het goed heb.

alleen vind ik zelf zo veel en ben bang dat ik nog dikker word, ik wil slank gespierd zijn.
                      ik vind mammoet (no defens) al te breed gespierd voor een vrouw, dat wil ik zeker niet.

als ik dit verkeerd denk over meer kcal dat ik daar dikker van word dan hoor ik het graag natuurlijk.

zal ik trouwens ook nog een fatburner gebruiken?
                      wat is jullie menig daar over.

en de rest ook weer bedankt voor de reactie's natuurlijk
                      groetjes corina
                      Sponsored by:
                      Inshapesupplements

Comment

Fatburner zou ik niet gebruiken, eerst goed dieet en cardio.
                        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

helemaal mee eens, kun je later altijd nog doen.

Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Het probleem ligt denk ik bij je stofwisseling, als ik zo je posts lees.
                            Ik denk dat je al vaker dieten hebt gedaan en deze tot niks of soms nog meer vet hebben gezorgt.doordat je dit vaker achter elkaar hebt gedaan is je stofwisseling op een heel laag pitje gaan staan.Je lichaam komt in een soort spaarstand.
                            Het probleem is dan dat je heel weinig eet en moet eten omdat je anders gelijk aankomt. Jou doel is dus je stofwisseling weer normaal laten werken, wat tot betere resultaten gaat lijden..
                            Ik heb dit probleem ook met mijn vriendin gehad die at 900-1100 kcal op een dag en zij is 1.80 lang, je begrijpt wel dat is veel te weinig.En ik heb echt moeten praten om haar zover te krijgen dat ze meer ging eten.
                            Wat ik heb gedaan is een goed voedingschema gemaakt, wat uitkwam op ongeveer 1800-1900 kcal dit is nog wat aan de lage kant, maar was al lang blij dat ze meer ging eten.
                            We zijn begonnen met 900 kcal per dag, en zijn elke week ongeveer 100kcal omhoog gegaan.Ze deed 4-5 dagen in de week 1 uur spinning, dat zijn nu 2-3 dagen en 2-3 fitness.
                            De fitness is ze erbij gaan doen om wat spieren te kweken, want spieren verbranden hoe meer spieren hoe meer je verbrand.
                            De resulaten nu zijn dat ze lekkerder in d'r vel zit(niet meer met een schuld gevoel als ze gegeten heeft)Ze is niks van vet aangekomen.En ze begint een ligt gespierd lichaam te krijgen(ik zeg ligt omdat ik geen bb lichaam bedoel..
                            Wat een erg goede site is waar je veel aan kan hebben is
                            deze site..

Succes..

Comment

Hele goede post Harold en een uitstekende link ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X