zebbers voedingschema misschien tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zebbers voedingschema misschien tips?

Voedingsschema Fitness koenus 1.xls

dit is wat ik zoal eet op een dag, alleen avond eten (18:00U) varieert wel eens maar dan blijft EKV ongeveer het zelfde.
    en op niet trainingsdagen laat ik de honing in de kwark weg.

niemand die aanvullingen of veranderingen adviseert?

Comment

Neem smorgens ook wat whey, je hebt de hele nacht niks gehad dus kan je lichaam snel weer gaan herstellen.
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

ja, maar op trainingsdagen neem ik 's ochtends al een shake en na de training ook dus je raad aan altijd 2 shakes te nemen?

Comment

Originally posted by zebber View Post
          ja, maar op trainingsdagen neem ik 's ochtends al een shake en na de training ook dus je raad aan altijd 2 shakes te nemen?
          jaa op rustdagen heb je juist die eiwitten nodig om te herstellen

Comment

ja maar op rustdagen neem ik 2 eieren die ik op trainingsdagen niet neem.

Comment

Originally posted by zebber View Post
              ja maar op rustdagen neem ik 2 eieren die ik op trainingsdagen niet neem.
              eieren worden niet zo snel opgenomen als whey

Comment

naja zal het even maandje proberen dan

Comment

Het is beter om wat meer kleine maaltijden te doen dan 1 hele grote.. Tijdens je avondeten meer dan 1300 kcal... Dat is wel heel erg veel.
                  Het is misschien beter om dit over 2 maaltijden te verspreiden!

Comment

Whey in de ochtend voor snelle eiwitten is overbodig. Die twee eieren zijn een betere keuze.

Je doel is bulken?
                    Dan kan je de halve volle melk veranderen in volle melk (mits je kcals dit natuurlijk toelaten).
                    Persoonlijk vind ik het nogal veel koolydraten en zou je een deel hiervan kunnen vervangen voor vetten. Daarnaast is het wellicht een alternatief om met je broodbeleg eens te varieren. Denk aan bijvoorbeeld aan tonijn, kalkoenfilet of eieren.

Verplaats de maaltijd van 18:00 voor 16:30 en eet in de avond 500 gram kwark of ga als het mogelijk is later trainen. Het valt me op dat deze maaltijd 1360 kcals bevat, deze zou je wellicht beter kunnen verspreiden over de dag, bijvoorbeeld bij je ontbijt. Vind het ontbijt namelijk wat karig. Verder vervang de 2 x 136 overbodige kcals uit honing voor wat anders.

Succes.

Comment

Originally posted by TheHaren View Post
                      Whey in de ochtend voor snelle eiwitten is overbodig. Die twee eieren zijn een betere keuze.
                      Hoezo is dat nou weer overbodig dan? Ik zeg dat toch niet voor niets?
                      Whey is snel, en na een slaap van 8 uur waar je dus 8 uur niks gegeten hebt ben je katabool. OVerdag ben je anabool. Je wilt zo snel mogelijk anabool worden, dus neem je snelle voedingsmiddelen als whey en bijvoorbeeld een banaan. Als jij smorgens langzame eiwitten gaat nuttigen, worden deze na enkele uren pas opgenomen in je bloed. Deze uren krijgt je lichaam geen voedingsstoffen dus kan je lichaam zichzelf niet herstellen.

Dus dat dit overbodig is is dus BULLSHIT!

Comment

Zolang jij de dag ervoor genoeg heb gegeten zal het katebole aspect reuze meevallen. Als jij je zo druk maakt om het katabole gedeelte vind ik een handje rozijnen geschikter dan whey. Bovendien vind ik dat vast voedsel de voorkeur geniet boven supplementen en daarom zou ik in dit geval eerder die eieren aanraden dan whey.

Met overbodig bedoel ik "overbodig" in de zin voor de snelle eiwitten te nemen. Als jij niet aan je totale behoefte per dag aan eiwitten komt is whey in de ochtend een goede keuze. Nogmaals, ik vind whey in de ochtend niet slecht of zo, maar jou motivatie vind ik niet kloppen. Topicstarter gaf aan dat hij ontbijt met melk en er dient naar de som van de producten te worden gekeken hoe snel iets wordt opgenomen. Melk vertraagd de boel waardoor jou reden deels teniet wordt gedaan.

Comment

Zolang jij de dag ervoor genoeg heb gegeten zal het katebole aspect reuze meevallen. Als jij je zo druk maakt om het katabole gedeelte vind ik een handje rozijnen geschikter dan whey. Bovendien vind ik dat vast voedsel de voorkeur geniet boven supplementen en daarom zou ik in dit geval eerder die eieren aanraden dan whey.

Met overbodig bedoel ik "overbodig" in de zin voor de snelle eiwitten te nemen. Als jij niet aan je totale behoefte per dag aan eiwitten komt is whey in de ochtend een goede keuze. Nogmaals, ik vind whey in de ochtend niet slecht of zo, maar jou motivatie vind ik niet kloppen. Topicstarter gaf aan dat hij ontbijt met melk en er dient naar de som van de producten te worden gekeken hoe snel iets wordt opgenomen. Melk vertraagd de boel waardoor jou reden deels teniet wordt gedaan.
                          Dit is onzin natuurlijk. Wat jij de dag ervoor gegeten hebt maakt dus geen reet uit, want je bent in de nacht gewoon katabool. Eieren zijn langzamer dan whey, je wilt zo snel mogelijk dus neem je whey! Er is geen vaste voeding wat zo snel is als whey. Een handje rozijnen zijn snelle koolhydraten, dan heb je nog geen snelle eiwitten die je spieren herstellen, dat doen koolhydraten niet

Jij kan genoeg eiwitten nemen over de dag, maar je lichaam heeft gewoon een bepaalde tijd nodig om te herstellen. Als je 100 eiwitten daar boven gaat eten heeft het geen zin, want die tijd heeft je lichaam gewoon nodig en die kun je daarmee niet versnellen. Daarom is het noodzakelijk om zo lang mogelijk anabool te blijven om zo snel mogelijk te herstellen. Ik neem zelf smorgens 1,5 uur voor dat ik uit bed ga een shake, zodat mijn lichaam weer uit de katabole fase kan komen en beginne met herstellen. Hierdoor wordt de opname van whey ook niet verlangzamerd door melk of koolhydraten, en je lichaam kan vast beginnen met herstellen. Je gaat nog ff in bed liggen en na 1 uur a 1,5 uur ga je uit bed en neem je je ontbijt.

Comment

Anderhalf uur eerder opstaan lijkt me echt verschikkelijk.

De katabole toestand in de ochtend valt eigenlijk wel mee. Zeker als je voor het slapen nog een casseine shake of een bak kwark hebt gehad, die je lichaam minimaal 7 uur voorziet van aminozuren.

(dit is de tijd die een portie casseine eiwitten na een periode van vasten de spieren voorziet van aminozuren. Waarschijnlijk heb je niet gevast maar enkele uren vantevoren ook nog avondeten gehad, en dan zal die kwark je lichaam langer voeden).

De concentratie aminozuren is in de ochtend licht verlaagd. Je bloedsuiker ook. Cortisol is een hormoon dat zeer belangrijke functies vervult (positieve kanten als negatieve. het probleem is dat cortisol een slechte naam heeft, omdat mensen niet goed begrijpen hoe cortisol werkt, wat het doet, en in welke situaties cortisol nodig is).

Citaat:
                            The real key is balancing the production of cortisol throughout the day and for specific situations so that we can function in the real world with optimal energy levels, focus, and vitality.
                            Cortisol wordt een probleem wanneer het lichaam langdurig aan teveel cortisol wordt blootgesteld. Dit gebeurt door langdurige stress. dit kan komen door werk, relatie, Maar ook te weinig voeding eten, te weinig slapen en te lang of veel sporten kan een stressreactie uitlokken.

Nu zou ik graag willen weten hoe jij hier tegenover staat. Geloof jij erin dat wij katabool zijn in de ochtend.

Wij zijn inderdaad katabool in de ochtend. De verhoogde concentraties cortisol maken energie vrij uit eiwitten en vetten, zodat ons lichaam `op kan starten`. dit is de normaalste zaak van de wereld.

Nu lees je maakt energie vrij uit eiwitten, en denk je vat ojee spieren worden afgebroken. als je lichaam eiwitten begint af te breken mbv cortisol, zullen als eerste de levereiwitten worden afgebroken, en pas later de spiereiwitten.

Als eiwitten weer worden aangevuld, worden deze levereiwitten ook weer als eerste aangevuld.

Citaat:
                            Sufficed to say that it is reasonable to assume that it was being stored as liver protein. Of course, saying that whey will increase liver protein synthesis won't sell a lot of supplements.
                            Dus je hebt de hele nacht proteines gekregen via je kwark of casseine. Je lichaam zal sochtends eventueel wat lever proteine afbreken, maar spiermassa afbreken zal niet snel gebeuren. Deze lever proteines vul je ook weer aan middels een normale eiwitbron, of met whey.

Eerlijk gezegd maakt het volgens mij dus ook weinig tot geen verschil of je sochtends je eiwitten aanvult met whey of met een eiwitbron uit vast voedsel.

Op het moment dat je in de ochtend eet, stijgt je bloedsuiker en produceer je insuline (aangenomen dat je eiwitten of koolhydraten of beiden in je maaltijd neemt). Doordat je bloedsuiker stijgt, en insuline dit vervoert door het lichaam, heeft je lichaam geen behoefte meer aan lichaamsproteinen of vetten uit het lichaam. het krijgt namelijk glucose aangeboden, en cortisol wordt verlaagd.

Dus koolhydraten en suikers verlagen cortisol en verzorgen het lichaam met glucose. Zij stoppen het afbraak proces.

Eiwitten verhogen de hoeveelheid aminozuren in het bloed, en verhogen de eiwitsynthese (spieropbouw).

Comment

Anderhalf uur eerder opstaan lijkt me echt verschikkelijk.

Je moet er wat voor overhebben..

De katabole toestand in de ochtend valt eigenlijk wel mee. Zeker als je voor het slapen nog een casseine shake of een bak kwark hebt gehad, die je lichaam minimaal 7 uur voorziet van aminozuren.

Waarom zou het meevallen? Je zit in een katabole toestand, of niet. Niet een beetje. Je zit er smorgens in, ook als je kwark hebt gehad, en daar wil je zo snel mogelijk uit. Kwark geeft geen 7 uur aminozuren af, casseine wel. Samen met het feit dat kwark lactose (zuivelsuiker) bevat, is dit vaak voor mensen de reden om voor casseine te kiezen, en niet voor kwark, plus het gemak.

(dit is de tijd die een portie casseine eiwitten na een periode van vasten de spieren voorziet van aminozuren. Waarschijnlijk heb je niet gevast maar enkele uren vantevoren ook nog avondeten gehad, en dan zal die kwark je lichaam langer voeden).

De concentratie aminozuren is in de ochtend licht verlaagd. Je bloedsuiker ook. Cortisol is een hormoon dat zeer belangrijke functies vervult (positieve kanten als negatieve. het probleem is dat cortisol een slechte naam heeft, omdat mensen niet goed begrijpen hoe cortisol werkt, wat het doet, en in welke situaties cortisol nodig is).

Citaat:
                              The real key is balancing the production of cortisol throughout the day and for specific situations so that we can function in the real world with optimal energy levels, focus, and vitality.
                              Cortisol wordt een probleem wanneer het lichaam langdurig aan teveel cortisol wordt blootgesteld. Dit gebeurt door langdurige stress. dit kan komen door werk, relatie, Maar ook te weinig voeding eten, te weinig slapen en te lang of veel sporten kan een stressreactie uitlokken.

Nu zou ik graag willen weten hoe jij hier tegenover staat. Geloof jij erin dat wij katabool zijn in de ochtend.

Zoals ik net noemde, ben je smorgens katabool. Een tijd dat je spieren niet worden hersteld, wat je dus wel wilt. Een reden dus om zo snel mogelijk daar uit te komen en bouwstenen voor je spieren gaat aanleveren, zodat je spieren hersteld kunnen worden.

Wij zijn inderdaad katabool in de ochtend. De verhoogde concentraties cortisol maken energie vrij uit eiwitten en vetten, zodat ons lichaam `op kan starten`. dit is de normaalste zaak van de wereld.

Nu lees je maakt energie vrij uit eiwitten, en denk je vat ojee spieren worden afgebroken. als je lichaam eiwitten begint af te breken mbv cortisol, zullen als eerste de levereiwitten worden afgebroken, en pas later de spiereiwitten.

Het afbreken van eiwitten uit levereiwitten kost meer tijd dan het meteen leveren van snelle eiwitten aan het lichaam. Je neemt dus een omweg om het zo maar te zeggen.

Als eiwitten weer worden aangevuld, worden deze levereiwitten ook weer als eerste aangevuld.

Citaat:
                              Sufficed to say that it is reasonable to assume that it was being stored as liver protein. Of course, saying that whey will increase liver protein synthesis won't sell a lot of supplements.
                              Dus je hebt de hele nacht proteines gekregen via je kwark of casseine. Je lichaam zal sochtends eventueel wat lever proteine afbreken, maar spiermassa afbreken zal niet snel gebeuren. Deze lever proteines vul je ook weer aan middels een normale eiwitbron, of met whey.

Eerlijk gezegd maakt het volgens mij dus ook weinig tot geen verschil of je sochtends je eiwitten aanvult met whey of met een eiwitbron uit vast voedsel.

Ik had het ook niet over het afbreken van spiereiwitten, maar over het herstel. Er is geen vast voedsel wat zo snel is al whey. Als je dit nog moet aanvullen kost dat eiwitten, terwijl je lichaam deze eiwitten juist zo nodig heeft met het herstellen van je spiereiwitten.

Op het moment dat je in de ochtend eet, stijgt je bloedsuiker en produceer je insuline (aangenomen dat je eiwitten of koolhydraten of beiden in je maaltijd neemt). Doordat je bloedsuiker stijgt, en insuline dit vervoert door het lichaam, heeft je lichaam geen behoefte meer aan lichaamsproteinen of vetten uit het lichaam. het krijgt namelijk glucose aangeboden, en cortisol wordt verlaagd.

Dus koolhydraten en suikers verlagen cortisol en verzorgen het lichaam met glucose. Zij stoppen het afbraak proces.

Daarom neem je dextrose na je training..

Eiwitten verhogen de hoeveelheid aminozuren in het bloed, en verhogen de eiwitsynthese (spieropbouw).
                              Zegt genoeg wat hier boven staat denk ik

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X