Eerste voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste voedingsschema

Hallo,

Na wat lezen op dit forum heb ik een voedingsschema gemaakt.

Ik heb het idee dat deze voor mij goed werkt, maar ik ben ervan overtuigd dat er punten verbeterd kunnen worden.

Ik ben binnen drie weken van 21,9% BF naar 17,4% BF gegaan. Daarnaast is mijn lichaamsgewicht ook wat gestegen.
    Als ik in de spiegel kijk merk ik wel enig verschil.

De percentages zijn in de sportschool gemeten, rond dezelfde tijd, dezelfde dag. ( Niet dat het een groot verschil uitmaakt ? )

Hierbij mijn voedingsschema. Ik hoor het graag als er verbeter punten zijn!

Het avondeten is wat de pot schaft. Dit is altijd wel gezond. Wat op het schema staat is een soort indicatie.

Verder zijn mijn trainingstijden nogal verschillend, meestal zo rond 3/4 uur 's middags. De PRE-workout en POST-workout zijn dan natuurlijk wel hetzelfde.

Groetjes,
    Attached Files
    Just trying hard

In een eerste oogopslag zie ik dat je wel weinig eet

Comment

Verder nog aanpassingen nodig, iemand?
      Just trying hard

Comment

Ontbijt veranderen...
        beter neem je yoghurt / brinta/ muesli

voor de rest ziet het er voor een eerste schema goed uit hoor.

Comment

ziet er goed uit ik ben zelf ook een aan het samen stellen maar ik snap de link niet tussen chocolademelk(half volle) en pre en post workout dit heeft toch geen extra waarde kan iemand dit uitleggen ?

Comment

Waarom ga je ruim 500 kcal onder je cut behoefte zitten?
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zit er in Muesli niet teveel KH ?

@Teddek Ik heb apart op een website eens uitgerekend dat mijn onderhoud 2883 kcal per dag is. Ik zit dus ongeveer 100/200 onder mijn cut behoefte. Een tussendoortje in de middag ( gekookt ei-eiwit ) kan er wel bij als ik thuis ben
              Just trying hard

Comment

Verschil is al dat hij NEE heeft ingevuld bij vet% bekend. Als je die op ja zet, dan scheelt het alweer 200kcal, dus zit er geen 500 onder maar 300. Muesli is 59gr kh per 100gr. Past er bij jou nog wel bij dus.
                Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Heb je schema niet bekeken, maar als ik lees dat je gewicht wat is gestegen en je bf is met 4,5% gezakt in drie weken, dan lijkt datgene wat je doet prima te werken toch?

tenzij je hebt gewogen en gemeten met zon elektrische weegschaal...

Comment

Oké super, dan ga ik morgen wat muesli halen. Heb 's ochtends moeite om het brood weg te krijgen, dus het is een mooie vervanging.

@Fossah Het werkt inderdaad prima. Sinds dat ik een strak voedingsschema gebruik gaat het alleen maar de goede kant op. Heb zelf altijd al wel een hoog vet % gehad, ik vond het wel eens tijd voor verandering. Ik merk vooral dat mijn aderen beter zichtbaar worden, spieren zijn beter zichtbaar en het vet is natuurlijk minder.
                    Ik wil nog even zo doorgaan totdat ik op de 12% zit. Dat is mijn streef % voor de zomer en dan daarna cleanbulken
                    Just trying hard

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                      Heb je schema niet bekeken, maar als ik lees dat je gewicht wat is gestegen en je bf is met 4,5% gezakt in drie weken, dan lijkt datgene wat je doet prima te werken toch?

tenzij je hebt gewogen en gemeten met zon elektrische weegschaal...
                      Ook ik zou het antwoord op die vraag wel willen weten.
                      Stel je woog 70 kg bij 20% vet (dus vvm 56 kg). En nu, 3 weken later, weeg je 75 kg bij 15% vet (dus vvm 63.8 kg). Dan is je gewicht gestegen en je vetpercentage gedaald.
                      Dan heb je in drie weken tijd 7.8 kg spiermassa gewonnen. Dat lijkt me een geweldige prestatie! Ik ben nieuwsgierig naar hoe je dat gedaan hebt.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Inderdaad zou een mega prestatie zijn!

maar te flex als het al richting die k's zit ook!

succes
                        Elise, Karima & Veronique

Comment

Het is inderdaad gewogen met een elektrische weegschaal bij de sportschool, waarbij je je voeten op vier punten moest zetten en waarbij je een handvat in je handen moest houden met ook weer vier punten.

De metingen zijn rond dezelfde tijd gedaan, met +/- evenveel vocht/voeding op. Ik vond de metingen zelf wel realistisch, aangezien mijn lichaam er ook wat 'droger' uit ziet dan dat het eruit zag. Ik neem aan dat jullie het aanraden om een vetpercentagemeter te kopen bij bv. B&F?

Wat het gewicht betreft heb ik de verkeerde cijfers gebruikt. Bij de meting in de sportschool was het de eerste keer 84,9kg op 21.9% en de tweede keer 84,0kg op 17.4%. Ik had eerst de metingen van de weegschaal thuis een gewicht van +/- 79. Deze was gestegen tot 81kg. ( 's ochtends voor t ontbijt gewogen )

7,8kg spiermassa binnen drie weken zou inderdaad heel mooi zijn
                          Just trying hard

Comment

Originally posted by Dvxx View Post
                            Het is inderdaad gewogen met een elektrische weegschaal bij de sportschool, waarbij je je voeten op vier punten moest zetten en waarbij je een handvat in je handen moest houden met ook weer vier punten.

De metingen zijn rond dezelfde tijd gedaan, met +/- evenveel vocht/voeding op. Ik vond de metingen zelf wel realistisch, aangezien mijn lichaam er ook wat 'droger' uit ziet dan dat het eruit zag. Ik neem aan dat jullie het aanraden om een vetpercentagemeter te kopen bij bv. B&F?

Wat het gewicht betreft heb ik de verkeerde cijfers gebruikt. Bij de meting in de sportschool was het de eerste keer 84,9kg op 21.9% en de tweede keer 84,0kg op 17.4%. Ik had eerst de metingen van de weegschaal thuis een gewicht van +/- 79. Deze was gestegen tot 81kg. ( 's ochtends voor t ontbijt gewogen )

7,8kg spiermassa binnen drie weken zou inderdaad heel mooi zijn
                            Ja, dat is altijd moeilijk.. die vet% berekeningen van die weegschaal vertrouw ik gewoonweg niet. Het is bijna onmogelijk om in dezelfde condities te wegen als je weging daarvoor, waardoor de uitkomst erg afwijkend kan zijn.. maargoed.. en inderdaad.. koop huidplooimeter of laat je meten (in je gym) met behulp van zo;n huidplooimeter.

Maar stel nou dat dat waar is.. en je vet% is zoveel gedaald, terwijl je gewicht amper een kilo is gedaald, zelf dan heb je uitzonderlijk goed gepresteerd. (VVM 84,9 bij 21,9bf = 67 VVM bij eerste meting en 84 bij 17,4bf = 69,4 VVM)

dus bijna 2.5 kilo VVM aangekomen in 3 weken, terwijl je in zo te merken in de cut zit is toch meer dan prima. Het mes snijdt aan twee kanten hier.

Comment

Originally posted by seppeeex View Post
                              ziet er goed uit ik ben zelf ook een aan het samen stellen maar ik snap de link niet tussen chocolademelk(half volle) en pre en post workout dit heeft toch geen extra waarde kan iemand dit uitleggen ?
                              chocomelk zijn eiwitten en koolhydraten.
                              Koolhydraten zorgen voor energie en eiwitten voor spierherstel.
                              Dus chocomelk is een goed pre en post workout.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X