Niet-eiwitrijk voedsel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niet-eiwitrijk voedsel

Hee,

Ik ben op zoek naar goed fitness-voer waar niet al te veel eiwitten in zitten. Ik ben namelijk van plan om m'n eiwitten wat te gaan verminderen, maar zit wel in de bulk dus ik wil me graag wel aan me kcal houden.

Dus ik zoek goed eten, met niet bijzonder veel eiwitten.

De reden waarom ik ga minderen in m'n eiwitten is dat ik de laatste tijd zeer vermoeid ben, en heb her en der gelezen dat dat te maken kan hebben met een overschot aan eiwitten, dat je nieren dan harder moeten werken waardoor je vermoeid raakt. Daarom dat ik dat nu is even ga uittesten of het inderdaad daar aan ligt.

Originally posted by FitCH View Post
    Hee,

Ik ben op zoek naar goed fitness-voer waar niet al te veel eiwitten in zitten. Ik ben namelijk van plan om m'n eiwitten wat te gaan verminderen, maar zit wel in de bulk dus ik wil me graag wel aan me kcal houden.

Dus ik zoek goed eten, met niet bijzonder veel eiwitten.

De reden waarom ik ga minderen in m'n eiwitten is dat ik de laatste tijd zeer vermoeid ben, en heb her en der gelezen dat dat te maken kan hebben met een overschot aan eiwitten, dat je nieren dan harder moeten werken waardoor je vermoeid raakt. Daarom dat ik dat nu is even ga uittesten of het inderdaad daar aan ligt.
    ik voel me ook moe bij een te veel aan eiwit maar dat licht niet aan je nieren! hoeveel eiwit neem je dan? ik krijg er last van vanaf 3,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht. zit nu op 3 en daar voel ik me goed bij.

antwoord op je vraag: granen, olie, avocado, groente, fruit, noten. genoeg keus.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

rijst, noten, bonen, brood, avocado.
      Je kan ook magere eiwitbronnen vervangen voor vettere varianten. zo krijg je meer kcal bij een gelijke hoeveelheid eiwitten.

Vervang bijvoorbeeld 200g kipfilet (220 kcal, 40g eiwitten, 0g kh, 6g vet) voor:
      3 hele eieren. (220 kcal, e21, k0, v15). ofwel de helft van de hoeveelheid eiwitten, maar gelijke hoeveelheid kcal.

zo kun je ook kwark vervangen voor melk. etc etc/.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        ik voel me ook moe bij een te veel aan eiwit maar dat licht niet aan je nieren! hoeveel eiwit neem je dan? ik krijg er last van vanaf 3,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht. zit nu op 3 en daar voel ik me goed bij.

antwoord op je vraag: granen, olie, avocado, groente, fruit, noten. genoeg keus.
        Thanks voor je reactie! Ik zit op trainingsdagen op 4g per kg lichaamsgewicht, is veel te veel inderdaad. En op niet-trainingsdagen op 3g per kg lichaamsgewicht.

Denk dat ik het op trainingsdagen moet terugbrengen naar ongeveer 2,5 gr per kg lichaamsgewicht en op niet-trainingsdagen naar 2 gr per kg lichaamsgewicht?

Originally posted by dynobet View Post
        rijst, noten, bonen, brood, avocado.
        Je kan ook magere eiwitbronnen vervangen voor vettere varianten. zo krijg je meer kcal bij een gelijke hoeveelheid eiwitten.

Vervang bijvoorbeeld 200g kipfilet (220 kcal, 40g eiwitten, 0g kh, 6g vet) voor:
        3 hele eieren. (220 kcal, e21, k0, v15). ofwel de helft van de hoeveelheid eiwitten, maar gelijke hoeveelheid kcal.

zo kun je ook kwark vervangen voor melk. etc etc/.
        Thanks voor je reactie , ik ga mijn schema eens even goed aanpassen.

Comment

Hierbij voeg ik m'n voedingsschema's bij (trainingsdagen, en niet-trainingsdagen) misschien dat er dingen zijn die jullie zo opvallen waar veel eiwitten in gaan zitten wat ik makkelijk kan verminderen.
          Attached Files

Comment

de shake s.morgens en de tonijn bijvoorbeeld
            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Ik denk dat ik niet lager in je eiwitten zou gaan dan dat je in je schema's hebt staan. Het is wel belangrijk dat je eiwitten binnen krijgt voor spierherstel.
              Persoonlijk vind ik je schema's er prima uitzien. Kan je behoorlijk wat massa mee winnen.
              Heb je foto's trouwens van hoe je er nu bijstaat?

Comment

p.s. goed dat je gaat bulken. 73kg bij 186cm is wel heel erg aan de lichte kant!
                Ik hoop dat je mooie resultaten gaat behalen man.

Comment

Originally posted by Damn View Post
                  Ik denk dat ik niet lager in je eiwitten zou gaan dan dat je in je schema's hebt staan. Het is wel belangrijk dat je eiwitten binnen krijgt voor spierherstel.
                  Persoonlijk vind ik je schema's er prima uitzien. Kan je behoorlijk wat massa mee winnen.
                  Heb je foto's trouwens van hoe je er nu bijstaat?
                  Ik weet dat het belangrijk is om eiwitten binnen te krijgen, maar ik denk dat ik zeker wel wat kan minderen. Ik zit nu op 4gr eiwitten per kg lichaamsgewicht op trainingsdagen, wat erg hoog is. Dat zou ik prima naar 2,5 a 3 gr per kg lichaamsgewicht kunnen veranderen en daarmee alsnog massa bijkomen.

Ik heb geen foto's maar misschien dat ik die binnenkort wel ga maken

Originally posted by Damn View Post
                  p.s. goed dat je gaat bulken. 73kg bij 186cm is wel heel erg aan de lichte kant!
                  Ik hoop dat je mooie resultaten gaat behalen man.
                  Weeg inmiddels al 76 kg bij 186 cm. Dus zit nu wel op een normaal gewicht, maar er mag nog wel wat bij

Comment

Nooit gehoord dat veel eiwitten leidt tot vermoeidheid. Hoe wordt dat dan veroorzaakt? Nieren lijkt me niet waarschijnlijk, die kunnen die eiwitten makkelijk aan. Misschien dat je teveel eiwit eet en daarom te weinig kh neemt? Wat überhaupt geen kwaad kan is om soms een dag te hebben met weinig eiwit. Ik meen dat je ureum cyclus zich aanpast (eiwit metabolisme) aan steeds hoge eiwit inname, zodat je effectief minder hebt aan die hoge eiwit inname. Ik neem zelf 2,5-3x mijn vvm in grammen.
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                      Thanks voor je reactie! Ik zit op trainingsdagen op 4g per kg lichaamsgewicht, is veel te veel inderdaad. En op niet-trainingsdagen op 3g per kg lichaamsgewicht.

Denk dat ik het op trainingsdagen moet terugbrengen naar ongeveer 2,5 gr per kg lichaamsgewicht en op niet-trainingsdagen naar 2 gr per kg lichaamsgewicht?
                      Ik snap de logica niet helemaal.

Op trainingsdagen eten de meeste mensen doorgaans meer kcal en koolhydraten als op rustdagen. Juist als je lager zit in koolhydraten, worden er meer aminozuren omgezet naar glucose, en zou je dus een hogere eiwit inname verwachten. Op trainingsdagen zijn de koolhydraten meestal ruim voldoende, en zou je een lagere eiwit inname kunnen hanteren, omdat er minder aminozuren worden omgezet naar glucose.

Als je dus al een verschil in eiwit inname gaat maken tussen trainings of rustdagen, dan zou je de eiwitten juist hoger moeten zetten op momenten dat de koolhydraat inname laag is. (oftewel in een cut / rustdagen).

Ik persoonlijk houd mijn eiwitten liever altijd gelijk (maar wel ruim voldoende aan de hogere kant). ik neem dus zowel op trainings als op rustdagen 2.5g per kg lichaamsgewicht.

Hoe ben je uberhaupt op het idee gekomen om zo belachelijk veel eiwitten te gaan nuttigen? (4g per kg lichaamsgewicht). Je lichaam gebruikt hetgeen dat het nodig heeft voor herstel en groei (wat ongeveer ligt rond de 1.8-2.5g per kg lichaamsgewicht), en de rest wordt omgezet naar glucose.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Toph View Post
                        Nooit gehoord dat veel eiwitten leidt tot vermoeidheid. Hoe wordt dat dan veroorzaakt? Nieren lijkt me niet waarschijnlijk, die kunnen die eiwitten makkelijk aan. Misschien dat je teveel eiwit eet en daarom te weinig kh neemt? Wat überhaupt geen kwaad kan is om soms een dag te hebben met weinig eiwit. Ik meen dat je ureum cyclus zich aanpast (eiwit metabolisme) aan steeds hoge eiwit inname, zodat je effectief minder hebt aan die hoge eiwit inname. Ik neem zelf 2,5-3x mijn vvm in grammen.
                        Als je je lichaam constant veel teveel eiwitten geeft, wordt het idd steeds efficienter om aminozuren om te zetten naar glucose. je gaat dus steeds meer van je eiwit inname verbranden IPV gebruiken voor herstel groei.

je lichaam heeft een zelfregulerend feedback loop, die dit zelf reguleert. Het is dus niet erg als je eiwit inname zo nu en dan wat meer of minder is. Zolang je niet extreem laag gaat zitten qua eiwitten (onder de 2g per kg lichaamsgewicht), dan zal dit niet erg veel gevolgen hebben.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          Als je je lichaam constant veel teveel eiwitten geeft, wordt het idd steeds efficienter om aminozuren om te zetten naar glucose. je gaat dus steeds meer van je eiwit inname verbranden IPV gebruiken voor herstel groei.

je lichaam heeft een zelfregulerend feedback loop, die dit zelf reguleert. Het is dus niet erg als je eiwit inname zo nu en dan wat meer of minder is. Zolang je niet extreem laag gaat zitten qua eiwitten (onder de 2g per kg lichaamsgewicht), dan zal dit niet erg veel gevolgen hebben.
                          Ik zat te denken aan 1 dagje 100 gram nemen ofzo. Dus rond de 1,25gr / kg bw. Is zover zakken niet nodig?
                          Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X