Vraag over multivitamin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over multivitamin

Hallo allemaal,

Ik had even een vraag over een multivitamin, moet je deze per definitie doorslikken? of kan je hem ook gewoon opeten door er op te kauwen en hap slik weg.. ? of is dit juist niet de bedoeling.

Bij voorbaat dank.

Mvg

je hebt inderdaad ook multi's die je kan knabbelen, meestal voor kinders.

dus slikken die dingen

Comment

Ja dor slikken :P

Comment

waarom zou je er op kauwen?? lol
        BP (95kg)
        DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
        mp (55) kg

Comment

Het betreft trouwens die van Opti Men, joh ik krijg die dingen niet door m'n keel heen geslikt haha, bedankt voor de reacties allemaal btw.

Kauwen daar in tegen gaat prima lol met een glaasje water

Comment

Gewoon doen waar je prettigst bij voelt

En je vedder niet al te druk over maken man.

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
              Gewoon doen waar je prettigst bij voelt

En je vedder niet al te druk over maken man.
              Oke bedankt er gaan geen vitamine verloren of iets in die richting?

Comment

Nee natuurlijk niet man :P

Comment

Originally posted by Damn View Post
                  Nee natuurlijk niet man :P
                  Alright, bedankt

Comment

Denk ook aan opname van de vitamines.
                    Ik weet niet of dit anders is als je ze heel door slikt of kauwt.
                    Maar als je ze door slikt moeten ze nog uit elkaar vallen in je maag en als je ze kauwt is dat eigenlijk al gebeurd. Dus dit zal de opname misschien veranderen.

Verder weet ik niet wat voor effect dat heeft.
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Soms bijt ik zo'n tablet in tweeën en dan slik ik 'm pas door. Het slaat misschien nergens op, maar gevoelsmatig ben ik bang dat het maagzuur de tablet niet volledig laat oplossen. Als ik 'm eerst in tweeën (of meer stukjes) bijt dan worden de voedingsstoffen iets sneller en makkelijker opgenomen omdat de tablet meer raakvlak met de omgeving (maagzuur en darmen) heeft. Het kan ook zijn dat het maagzuur hoe dan ook sterk genoeg is en alles makkelijk laat oplossen, tja je weet niet hoe dat van binnen gaat he..

Comment

Opsnuiven is beter word gelijk opgenomen!
                        Mind is everything.

Comment

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                          Soms bijt ik zo'n tablet in tweeën en dan slik ik 'm pas door. Het slaat misschien nergens op, maar gevoelsmatig ben ik bang dat het maagzuur de tablet niet volledig laat oplossen. Als ik 'm eerst in tweeën (of meer stukjes) bijt dan worden de voedingsstoffen iets sneller en makkelijker opgenomen omdat de tablet meer raakvlak met de omgeving (maagzuur en darmen) heeft. Het kan ook zijn dat het maagzuur hoe dan ook sterk genoeg is en alles makkelijk laat oplossen, tja je weet niet hoe dat van binnen gaat he..
                          Over het algemeen denken fabrikanten hierover na en passen ze hun pilvorm erop aan. Nu het kan bij vitaminen niet zo'n kwaad, maar bijvoorbeeld, ibuproven heeft geen suikerlaagje om hem lekker te maken, maar om te zorgen voor vertraagde afgifte. Verder is je dunne darm ook vrij zuur hoor

En aan TS: doe niet zo moeilijk man en slik die pil door. Geen pillen kunnen slikken zit tussen je oren, want een hap eten is vrij vaak een stuk groter. Ik heb vaak de neiging om meerdere visolie caps tegelijk door te slikken
                          Train hard or go hormone

Comment

oops, dubbel post.
                            Last edited by Aesthetic and Athletic; 19-05-2012, 14:02. Reason: dubbel post

Comment

Ja dat is inderdaad nóg beter! Alleen blijft zo'n tablet meestal in m'n neus vastzitten..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X