Tips bij een schema voor de zomer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips bij een schema voor de zomer

Heyhey allemaal,

Even voorstelle; ik ben Pluisje en wandel hier al een tijdje rond zonder te reageren (ook al voor ik een account had) op zoek naar hulp en tips bij het trainen.

ongeveer een half jaar geleden zijn we met wat vrienden begonnen met sportscholen, voor de 1 om af te vallen (ik) voor de ander om juist wat bij te krijgen. In het begin ging ik erg fanatiek, 3-5 keer per week afwisselend KT en cardio en ben toen ook in snelle tijd een kilo of 6 afgevallen en spieren aangekomen. Daarna ging het trainen door een druk werkschema op een laag pitje en hield ik me ook niet meer strikt aan mijn voeding (hoewel geen drank of veel snoepen)

Nu wil ik voor sziget graag nog kijken of ik mijn vetlaagje weg kan krijgen zodat ik de moed heb om zonder shirt over het terrein te lopen. Ik heb dit nooit gedurft mede omdat ik voor een jongen nogal veel borst heb. Het lijkt qua idee op gynecomastie. Ik heb dit mijn hele leven gehad en het komt deels ook door gynecomastie en deels door een hormoon inbalans die ik als kind heb gehad volgens de huisarts. Ik had me hier aan kunnen laten opereren maar omdat het niet verzekerd zou zijn heb ik daar niet voor gekozen en wil ik kijken of ik het weg kan werken met good ol'fashion hard work! :P

Omdat ik wel op mijn voeding let of het gezond is of niet maar ik het nooit echt precies heb gemeten leek dit me het moment, omdat ik het gevoel had met trainen wat vast te zitten.
    Hieronder heb ik een voedingsschema neergezet zoals ik vandaag ongeveer heb gegeten/ga eten. Het avondeten lijkt meestal op wat hier staat of bestaat uit volkoren pasta met mager gehakt en een tomatensaus.

Door een blessure aan mijn arm doe ik sinds gisteren (tijdelijk) geen krachttraining en dus alleen cardio. Mijn cardio doe ik 's ochtends en bestaat uit 1,5 LIT (hartslag tussen de 130-140) waarin ik ongeveer 800 Kcal verbrand. Ik las echter in het zomersticky dat op je hartslag letten helemaal niet goed is ?

Hieronder mijn schema, een 400 Kcal onder wat ik zou moeten hebben dus goed om af te vallen lijkt me, ik weet echter niet of ik ook de 800 kcal aan sporten er nog af moet trekken en ik daarom dus eigenlijk te weinig binnen krijg ? Voor de cardio neem ik een caffeine pil van 200mg, omdat ik dat fijner trainen vind, en overdag neem ik er vaak ook nog 1. Mijn school zorgt er voor dat ik vaak lange dagen moet werken en de caffeine helpt me om te concentreren. In het weekend neem ik deze pillen niet om wat gewenning te voorkomen.

Is het wat of moet ik nog veel veranderen ?
    Attached Files

je eet ws meer dan 2gram brood...
    een sneetje weeg ongeveer 35 gram.

je zit geen geen 400 maar 700 onder onderhoud, dat is te veel.
    eiwitten en vetten zoizo omhoog en loos die kwark met vruchten voor normale magere kwark.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Oeps heb ik die verkeerd ingevuld! Wat kan ik eten voor makkelijk extra vet en eiwitten? Ik weet dat kipfilet ideaal is maar helaas als studentje is het voor mij te duur om dat elke dag te kunnen eten.

Met kwark met vruchten bedoel ik de 0% kwark van mona dat was in de winkel degene die ik kon vinden met de minste ''troep'' erin maar gewone 0% kwark is dan beter? Kijken of dat een beetje te eten is :P

Met 70 gram brood (het moesten uiteraard 2 sneetjes zijn) zit ik op 2494 totaal, waar ik voor cutten 2488 zou moeten hebben.
      Bij het ontbijt besmeer ik nu de boterhammen met pindakaas wat zorgt voor meer vetten. Dan zit ik op 129-301-86 EKV wat volgens mij meer in de richting komt zo ?

Alvast bedankt voor de snelle reactie

Comment

Originally posted by Teddek View Post
        je eet ws meer dan 2gram brood...
        een sneetje weeg ongeveer 35 gram.

het sneetje weegt idd niks hoor het plakje brood weegt wel... lol
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Goede voeding is al gauw prijzig. Bij de Aldi heb je volgens mij bakken kwark (naturel magere kwark) met ongeveer 10 gram eiwitten per 100 gram kwark. De bakken komen in 500 gram, dus reken maar uit. Deze bakken zijn geloof ik 65 cent per stuk ofzo. Tonijn in blik op waterbasis is ook een goede eiwittenbom, het is echter wat prijziger. Het voordeel hiervan wel is dat er vrijwel geen vet en koolhydraten inzitten, maar wel 50 gram eiwitten per blikje. Moeilijk weg te krijgen, dus met een klein beetje mayonaise, peper en zout is het wel te doen. Voor de rest zijn eieren, vlees, vis en sojaproducten over het algemeen eiwitrijk.

Comment

Ja dat het zo kostbaar is merk ik inderdaad, als student erg vervelend maar ik wil wel mijn portie van groenten en fruit eten. Normaal ga ik naar de jumbo maar voor die kwark zou ik wel bij de aldi kunnen kijken! De 0% kwark die ik nu gebruik is 1,50 per pot en dat is dus een flinke kosten post met bijna dagelijks zo'n blik en daar zit minder eiwit en nog best wat suiker in. Tonijn zo eten ook zonder mayo vind ik geen probleem alleen is inderdaad ook de prijs een beetje vervelend.

Qua vis had ik een vraagje, een viseter ben ik niet echt maar wat ik nog wel lekker vind is kibbeling en zalm. Kibbeling word echter normaal gefrituurd (als je het zo bij een viskraam haalt) en dat geeft me het idee dat je dat juist beter kan laten staan omdat je dan ook weer erg veel slechte vetten meekrijgt?

Comment

Gefrituurde kibbeling is inderdaad niet heel erg goed. Als je aan het bulken bent, kan het niet zoveel kwaad, maar in jouw geval zou ik er vanaf blijven. Zalm is prima daarentegen, maar dan raad ik je wel aan om geen gerookte zalm te nemen. Zit meer zout in. Gewoon moten diepvrieszalm.

Comment

Bij de AH heb je ook zaanse hoeve kwark voor 67 cent voor een 500 gram bak. Die is helaas, mijn mening, minder goed te eten dan de iets duurdere variant. Kipfilet per kilo inkopen, dan ben je maar 5 euro kwijt..
                Pain is temporary, Pride is forever

Comment

Originally posted by BakkertjeBas View Post
                  Gefrituurde kibbeling is inderdaad niet heel erg goed. Als je aan het bulken bent, kan het niet zoveel kwaad, maar in jouw geval zou ik er vanaf blijven. Zalm is prima daarentegen, maar dan raad ik je wel aan om geen gerookte zalm te nemen. Zit meer zout in. Gewoon moten diepvrieszalm.

gerookte zalm vind ik toch niet te eten dus dat komt mooi uit :P Zoals ik al zei ik ben geen viseter dus helaas is mijn keuze wat gelimiteerd

Comment

Originally posted by Pluisje View Post
                    Oeps heb ik die verkeerd ingevuld! Wat kan ik eten voor makkelijk extra vet en eiwitten? Ik weet dat kipfilet ideaal is maar helaas als studentje is het voor mij te duur om dat elke dag te kunnen eten.

Met kwark met vruchten bedoel ik de 0% kwark van mona dat was in de winkel degene die ik kon vinden met de minste ''troep'' erin maar gewone 0% kwark is dan beter? Kijken of dat een beetje te eten is :P

Met 70 gram brood (het moesten uiteraard 2 sneetjes zijn) zit ik op 2494 totaal, waar ik voor cutten 2488 zou moeten hebben.
                    Bij het ontbijt besmeer ik nu de boterhammen met pindakaas wat zorgt voor meer vetten. Dan zit ik op 129-301-86 EKV wat volgens mij meer in de richting komt zo ?

Alvast bedankt voor de snelle reactie
                    die mona kwark is te duur en vol met overbodige Kcal.
                    kwark zoals aangeven van de aldi volstaat prima. heb er zelf geen problemen mee, maar hoop dat je het lust.

eiwitten en vetten kan je bv halen uit Noten, Tonijn in eigen nat of 20+ kaas.
                    ongezoute cashewnoten of notenmix en tonijn zijn bij de aldi ook veel voordeliger dan bij bv de AH. voor 20+ kaas moet je voor naar een grote super.

en misschien niet lekker maar tegenwoordig verkopen de grote supers ook zakken met div soorten vis. (diepvries) van Tilapia tot Schol.
                    en dan heb je natuurlijk nog de kip en Struisvogel filets. doen het altijd goed.

en zou s'morgens ook kunnen beginnen met Havermout en Halvolle Melk. misschien niet veel, maar beiden hebben de nodige vetten en eiwitten en magere melk bied totaal geen meerwaarde.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

tonijn prijzig?

boni blikjes voor 45 cent per stuk, ik koop ze altijd in per 30.
                      tonijn is sws niet te nassen maar een paar min doorhappen en het is weg.
                      zo uit mijn hoofd 33 gram per blik
                      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Ja klopt, je hebt inderdaad wel goedkopere varianten, mijn fout. Bij mij is het in ieder geval zo dat ik alles kan leren eten. Die bakken kwark waren voor mij eerst ook een hel, zelfs met siroop erdoor. Nu eet ik ze zo, en dan zelfs naturel. Bij droge tonijn was dit ook het geval. Gewoon door blijven stouwen en je gaat het vanzelf waarderen!

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                          die mona kwark is te duur en vol met overbodige Kcal.
                          kwark zoals aangeven van de aldi volstaat prima. heb er zelf geen problemen mee, maar hoop dat je het lust.

eiwitten en vetten kan je bv halen uit Noten, Tonijn in eigen nat of 20+ kaas.
                          ongezoute cashewnoten of notenmix en tonijn zijn bij de aldi ook veel voordeliger dan bij bv de AH. voor 20+ kaas moet je voor naar een grote super.

en misschien niet lekker maar tegenwoordig verkopen de grote supers ook zakken met div soorten vis. (diepvries) van Tilapia tot Schol.
                          en dan heb je natuurlijk nog de kip en Struisvogel filets. doen het altijd goed.

en zou s'morgens ook kunnen beginnen met Havermout en Halvolle Melk. misschien niet veel, maar beiden hebben de nodige vetten en eiwitten en magere melk bied totaal geen meerwaarde.
                          ahh weer wat geleerd, kocht altijd magere melk om zo wat minder vetten mee te krijgen maar ik merk nu ook als ik een dag vooruit plan ik eigenlijk te weinig vetten in mijn eten heb zitten (moet nogsteeds wennen aan het idee dat je echt moet eten om af te vallen :P )

Tijdje terug ook elke ochtend begonnen met brinta met melk maar dat was in een tijd dat ik niet netjes alles bijhield, misschien maar weer terug stappen op de brinta nu ik echt mijn voeding per dag indeel

@Wzoet: ja dan moet ik gewoon gaan duwen :P Gelukkig ben ik qua eten meestal niet zo lastig (behalve dat ik vis niets vind, vind het niet vies maar het doet me niets) dus een kwestie van een beetje proppen voor de juiste voeding

Alvast heel erg bedankt allemaal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X