Voeding: Aub hulp nodig bij vet verliezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding: Aub hulp nodig bij vet verliezen

Hallo leden van Bodynet.

Ik heb vandaag mijn vetpercentage laten meten, en mijn gewicht.
    Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Ik weeg maar liefst 105kg met een vetpercentage van 26%. Ik ben 17 jaar.

Ik ben al erg onzeker van mezelf. Ik draag geen strakke shirtjes meer, Ik vind mezelf dus veel te dik. Ik train 5x in de week, alleen maar krachttraining. Ik ben erg dom geweest en heb dus die 3 jaar die ik al train geen voedingsschema gevolgd.

Ik vind het erg moeilijk om een voedingsschema samen te stellen, voor trainingsdagen en rustdagen. Ik snap er eigenlijk niet zo erg veel van. Daarom zou ik jullie alstublieft willen vragen wat ik op een dag moet eten, om af te vallen.

Ik heb al een doel in mijn hoofd, en dat is 12% vet. ( Momenteel 26%)

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, zou ik zeer blij zijn. Want ik wil nu echt veranderen, en het liefst zo snel mogelijk.

heb je al een voeding schema geprobeerd te maken?
    zo nee, reken eerst goed je onderhoud uit. maak daarna een voedingsschema en als je denkt deze correct is ingevuld plaats deze dan hier in dit topic.
    belangrijk is dat je een schema maakt welke jij kan en wilt volgen.

wij kunnen moeilijk een schema voor je maken. daar gaat veel tijd in zitten en wij weten onmogelijk wat jij wel, niet, kan of wilt eten.
    iedereen zal er vroeg of laat zelf voor moeten gaan zitten, maar advies geven kan altijd.

geef dan ook even aan hoevaak en hoe je traint.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

met 221 posts zou ik verwachten dat je wel zou weten dat wij hier nooit kant en klare schema's maken
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
        met 221 posts zou ik verwachten dat je wel zou weten dat wij hier nooit kant en klare schema's maken
        dat weet ik wel, maar misschien dat iemand samen met mij een schema kon opstellen op een of andere manier, maar ik ga nu wel even een schema maken en laten zien of het goed is.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
          heb je al een voeding schema geprobeerd te maken?
          zo nee, reken eerst goed je onderhoud uit. maak daarna een voedingsschema en als je denkt deze correct is ingevuld plaats deze dan hier in dit topic.
          belangrijk is dat je een schema maakt welke jij kan en wilt volgen.

wij kunnen moeilijk een schema voor je maken. daar gaat veel tijd in zitten en wij weten onmogelijk wat jij wel, niet, kan of wilt eten.
          iedereen zal er vroeg of laat zelf voor moeten gaan zitten, maar advies geven kan altijd.

geef dan ook even aan hoevaak en hoe je traint.
          Bedankt, Ik ga alles even berekenen en een voedingschema plaatsen

Comment

Ik heb een voedingsschema gemaakt, die is te vinden in de bijlage.
            Ik heb het ingevuld zoals ik denk dat ik vet zou verliezen, maar ik weet dat het natuurlijk geen goed schema zal zijn.
            ( De gehele dag 2 liter water of meer )
            Vetvrijemassa: 77,7KG x 3 ( eiwitten) = 223 gr

Mijn training:

Maandag: Borst/triceps
            dinsdag: Rug/biceps
            Woensdag: Rust
            Donderdag: Schouders/triceps
            Vrijdag: borst/triceps
            zaterdag: Benen
            zondag: Rust.
            Attached Files

Comment

Iemand die misschien kan helpen? Ik zou er zeer graag morgen al mee willen beginnen, omdat ik nu zo'n 8 weken vrij heb, en echt ga knallen.

Comment

rustig..

je onderhoud is 3175 Kcal. (Mc Ardle) je eet 2000Kcal en dat is veel te weinig.
                je trained 5 dagen in de week en je eet te weinig om je spieren te onderhouden en te voorzien van voeding.
                ga om te cutten max. 500 Kcal onder je onderhoud zitten. stem je voeding dus af op 2675Kcal. (dit staat ook allemaal in de stikies)

je vetten moeten omhoog. vervang bv die magere melk door half volle melk en voeg bv wat noten toe. en vervang die gepaneerde kipfile voor een echte kipfile van +- 180 gram...

je koolhydraten moeten ook omhoog maar dat moet geen probleem vormen.

ps de KEV verhouding van de body&fitshop whey klopt niet. kijk even wat er op jou verpakking staat en neem die waarden over.
                Last edited by Teddek; 19-06-2012, 21:37.

Comment

voor training zie hieronder

Originally posted by FitnessBoer View Post
                  En om af te vallen zou ikzelf niet aanraden met zo een split te werken. Krachttraining moet dan voor spierprikkel zorgen zodat je lichaam weet dat je die spieren nog gebruikt en niet te snel af moet breken. Om dus dmv krachttraining je spiermassa te behouden is een fullbody of tweedaagse split beter imo. Aangezien jij 5 keer per week traint kan ik je het UB/LB uit de stickys in de sectie trainingsschema's aanraden. Hiermee train je alles twee keer per week met de zware compound oefeningen. en houd je een extra rust dag over.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                    voor training zie hieronder
                    Bedankt voor je hulp, Kan je me misschien ook uitleggen wat de vetten met je lichaam doen?

Comment

je kunt als ontbijt brinta met melk nemen
                      Eventueel voor de vetten tussendoor rond 1500 uur ongezouten noten, 40 gram bijvoorbeeld

Probeer ook brood te vervangen door zilvervliesrijst

Wat vetten doen met je lichaam kan dynobet altijd heel goed uitleggen

Succes, ik ben van 23% vet in januari naar 14% nu in juni gegaan, dus het is mogelijk.
                      Het kost tijd en motivatie en dat zit in jezelf

Comment

Wat je ook moet inzien is dat wanneer je te weinig eet je lichaam op een spaarstand gaat en je dan minder gaat verbruiken, dus jezelf verhongeren etc werkt niet. Je zit nu op 2000 dat is 800 onder je cut. Ook zijn er 2 types vetten onverzadigd en verzadigd. Plantaardige vetten zijn beter voor je dan niet plantaardige omdat deze vetten sneller smelten ofzo. Ook lijkt het mij dat je met 3 eieren per dag een beetje te veel cholesterol binnen krijgt, dus eigeel uit 2 eieren halen lijkt me beter (Ik weet ook niet alles dus hoeft niet te kloppen). Met voeding zelf kan niet goed helpen omdat hier bij mij ook het nodige ontbreekt. Wel weet ik dat wanneer je gedisciplineerd bezig bent dat het sneller gaat dan dat je denkt. Het begin is het moeilijkst. Ik begon zelf met stoppen van junkfood en veel water. En daarna echt op de voeding.
                        Ik ben van 23 naar 16% gegaan in redelijk korte tijd

Veel succes met je cut!
                        Last edited by optiflex; 19-06-2012, 22:12.

Comment

Erg bedankt voor de motiverende berichten! Jullie hebben het goed gedaan hoor ik al wel, dat ga ik ook zeker proberen! Ik heb 8 weken de tijd totdat school weer begint, dus nu kan ik echt goed op mijn voeding gaan letten, bedankt voor de tips!

Comment

Welke cardio oefeningen raden jullie trouwens aan om veel vet te verliezen?

Comment

Ik doe alleen cardio voor de training, 10 minuten op de glidex
                              Bij mij is de voeding en KT de methode
                              Als je nog 8 weken hebt, zul je misschien 3 tot 4 % minder vet krijgen

Als jij jezelf te dik vindt, dan moeten KT en een voedingschema een way of life worden om zowel jezelf gezond te voelen als een gezond figuur te hebben

Als jij 500 gram zilvervliesrijst in het weekend maakt, kun je daar 5 dagen van eten, tezamen met blikken tonijn of kipfilet (lunch en avondeten)
                              Ontbijt brinta, tussendoor casseineshake of magere kwark, middag tussendoor noten en groente
                              Voor het slapen gaan magere kwark
                              En klaar ben je, maak het niet te moeilijk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X