Welke shake is nou goed/gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke shake is nou goed/gezond?

Hallo,

Deze vraag is waarschijnlijk al vaak gesteld, maar ik kom er niet bepaald uit welke shake nou goed en gezond is?

Ik ben 19 jaar, 1.92m, 80KG. Ik train 3 tot 5keer per week, pure krachttraining. Ik ben benieuwd welke shake is het beste kan pakken na een fitness training. Ik wil bij mezelf meer body "kweken" en graag een goede shake hebben waar geen "rare" ingrediënten inzitten, zoals het ingrediënt "aspartaam".

Alvast bedankt en ik hoop hiermee meer duidelijkheid te krijgen wat voor een shake goed te gebruiken is.

Mvg,
    Depend

Een shake is enkel een drankje met extra eiwitten. Al wil je hier nut uit halen moet de rest van je voeding ook in orde zijn.

Comment

Precies, de rest van de voeding moet ook top zijn.
      Wat betreft whey shakes, ik bestel mijne altijd op bodyenfitshop, zijn prima shakes voor relatief lage prijs.

Comment

Ik ben meer voor die van powersupplements. Is ook redelijk goedkoop. Heb deze ook vergeleken met die van Body & fit. De shake van powersupplements bevat meer eiwit en minder KH en vet.

Check:

Powersupplements
        Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram
        Energie 1598 kJ/380 kcal
        Eiwit (proteïne) 90.0 g
        (o.b.v drooggewicht)
        Koolhydraten 1.9g
        Waarvan suikers (lactose) 1.9g
        Vet 1.0 g

Body & Fitstore
        Samenstelling per 100 gram:
        Kcal 393
        Eiwit 78,0 gr
        Koolhydraten 9,0 gr
        Vet 5,0 gr

Ik neem een shake voor de eiwitten. Als ik KH's wil, neem ik wel een gainer.
        "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Deeveehaa,
          Je vergelijkt n Fiat met een Mercedes. Ook deze shop heeft hoogwaardige whey in zn programma staan.
          Niet uit je nek lullen.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
            Deeveehaa,
            Je vergelijkt n Fiat met een Mercedes. Ook deze shop heeft hoogwaardige whey in zn programma staan.
            Niet uit je nek lullen.
            Niet als je kijkt naar eigen merk. Pure whey is vele malen beter dan whey perfection. Als je kijkt naar de overige eiwitten, die ze in elke fitshop hebben, dan kan body&fit misschien ook wel goede hebben. Maar als we het over hét eiwit van body&fit hebben, dan neem ik aan dat we het over whey perfection hebben. Misschien zit ik daar fout.... Kan.
            "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
              Niet als je kijkt naar eigen merk. Pure whey is vele malen beter dan whey perfection. Als je kijkt naar de overige eiwitten, die ze in elke fitshop hebben, dan kan body&fit misschien ook wel goede hebben. Maar als we het over hét eiwit van body&fit hebben, dan neem ik aan dat we het over whey perfection hebben. Misschien zit ik daar fout.... Kan.

Isolaat Perfection

Samenstelling per 100 gram Naturel
              Energie 384 kcal

Eiwitten min. 93 gram

Koolhydraten max. 2.1 gram

Vet max. 0.5 gram

bron: Isolaat Perfection - EiwittenWhey - Whey Isolaat - Isolaat Perfection - ingredienten - Body en Fitshop
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Isolaat Perfection

Samenstelling per 100 gram Naturel
                Energie 384 kcal

Eiwitten min. 93 gram

Koolhydraten max. 2.1 gram

Vet max. 0.5 gram

Hmmm...... ok. Uitgeluld
                Sorry knulletje, je had gelijk
                En die is ook goedkoper dan de pure whey? Want deze heeft nog betere voedingswaarde.

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
                  Hmmm...... ok. Uitgeluld
                  Sorry knulletje, je had gelijk
                  En die is ook goedkoper dan de pure whey? Want deze heeft nog betere voedingswaarde.
                  De link zit in mijn post zodat je zelf de prijzen kunt vergelijken.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by Damn View Post
                    Precies, de rest van de voeding moet ook top zijn.
                    Wat betreft whey shakes, ik bestel mijne altijd op bodyenfitshop, zijn prima shakes voor relatief lage prijs.
                    Ik heb gehoord dat er "aspartaam" in de Whey shakes zaten. Dit kan kanker veroorzaken heb ik ook gehoord.

Ik heb weer even rondgekeken op de bodyenfitshop, ook hier kom ik niet helemaal uit welke shake nou goed bij mij past. Ik heb zelf gisteren voor het eerst een shake gebruikt, puur om extra eiwitten binnen te krijgen. Ik zou graag wat meer informatie willen over een aantal shakes wat goed kan zijn.

Comment

Ik heb deze: Isolaat Perfection - EiwittenWhey - Whey Isolaat - Isolaat Perfection - Body en Fitshop

eens met deze vergeleken: Nectar Isolate Whey - EiwittenWhey - Eiwitten (Whey) - Nectar Isolate Whey - Body en Fitshop

Het lijkt erop dat de Isolaat perfection meer voor het afvallen is dan voor spiermassa te kweken en dat de Nectar toch meer is voor spiermassa te kweken dan af te vallen.
                      Is het dan beter voor mij om de Nectar isolate Whey te nemen? Of zijn er andere aanraders.

Alvast bedankt.

Comment

Ga niet huilen over aspartaam, het is helemaal niet schadelijk als je er een beetje van binnenkrijgt.

Comment

Aspartaam kankerverwekkend? In een blikje cola light of pepsi max zit meer aspartaam als in de whey. En kankerverwekkend worden die mss pas na 50 blikjes drankgebruik per dag.
                          Voor een goede en effectieve shake: maak hem zelf. Mijn ideale shake: 500 ml water of magere melk, banaan, 50 gr brinta of havermout en 26 gram whey (van bodyshop). Soms nog eens twee eieren in gooien ook (liefst zonder schaal). Eventjes in de blender en je hebt voor mij de meest gezonde gainershake die er is. En het is veel goedkoper. (de aankoop van de blender haal je er snel uit).

Comment

Originally posted by Depend View Post

Het lijkt erop dat de Isolaat perfection meer voor het afvallen is dan voor spiermassa te kweken en dat de Nectar toch meer is voor spiermassa te kweken dan af te vallen.
                            Is het dan beter voor mij om de Nectar isolate Whey te nemen? Of zijn er andere aanraders.

Alvast bedankt.
                            Het is gewoon een eiwitbron, niets meer en niets minder. Je hebt eiwitten nodig om spiermassa te kweken en te onderhouden. Of je afvalt of aankomt, dat hangt van je totale kcal inname en KEV verhouding af. Dat gebeurt niet wanneer je een bepaalde shake van een specifieke leverancier consumeert.

Verder zit er geen aspartaam in het spul van B&F.
                            - Dave Tate

Comment

Dankjewel voor de informatie allen! Ik heb er erg veel aan.

Kan ik dit zien als een goede en niet al te duren eiwitshake die goed is als ik zo'n 4/5x in de week kracht train? Isolaat Perfection - EiwittenWhey - Whey Isolaat - Isolaat Perfection - Body en Fitshop

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X