Hulp met voedingsplan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met voedingsplan

Hoi mensen, ben nieuw hier maar dit leek me wel een geschikt forum om vragen te stellen.

Ik heb een voedingsschema nodig voor boksen, ben 1,70 en weeg 57 kilo.

Wil niet aankomen of gewicht verliezen maar wel de benodigde proteine e.d. nodig aangezien ik nog nooit van me leven gezond heb gegeten weet ik niet waar ik moet beginnen..

Ik boks op maandag ( 18;30) dinsdag ( 19;30 )en donderdag ( 18;30) maar jog 7 dagen per week om 4;00.

Na het joggen neem ik havermout en daarna is het een en al wat ik kan pakken en eten aangezien ik niet weet wat gezond is voor mij en wat niet..

Heeft iemand tips wat gezond is voor mij hoelaat ik moet eten welke supplementen e.d. ik moet nemen?

Begin met regelmaat, dus sowieso minimaal 3x per dag, ontbijt, lunch en diner. Eet veel groeten, fruit, vokoren produkten, vlees en vis. Je kunt als tussendoortje een whey eitwitshake nemen bijv. bij je ontbijt en diner, hiermee krijg je de extra eiwitten binnen.dit kan ook d.m.v. voeding zoals kwark, tonijn, en bonen. Als je niet wilt aankomen in massa of vet moet je niet te veel gaan eten, maar bewust.

Comment

minimaal 5x per dag eten is beter.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Originally posted by blackscell View Post
        Hoi mensen, ben nieuw hier maar dit leek me wel een geschikt forum om vragen te stellen.

Ik heb een voedingsschema nodig voor boksen, ben 1,70 en weeg 57 kilo.

Wil niet aankomen of gewicht verliezen maar wel de benodigde proteine e.d. nodig aangezien ik nog nooit van me leven gezond heb gegeten weet ik niet waar ik moet beginnen..

Ik boks op maandag ( 18;30) dinsdag ( 19;30 )en donderdag ( 18;30) maar jog 7 dagen per week om 4;00.

Na het joggen neem ik havermout en daarna is het een en al wat ik kan pakken en eten aangezien ik niet weet wat gezond is voor mij en wat niet..

Heeft iemand tips wat gezond is voor mij hoelaat ik moet eten welke supplementen e.d. ik moet nemen?
        Ik heb jaren gebokst en ik kan je aanraden om wat meer in kracht te steken dan in iedere dag om 4(!!) uur joggen. Daarnaast zijn er veel interval oefeningen die veel nuttiger zijn, zoals tabata met compounds.

Maar als het goed is zouden ze je op je het boksen hier ook al een hoop meer over kunnen vertellen. Vraag na de les aan je leraar of hij je mss kan helpen. Als het goed is kunnen ze je daar ook wel verder helpen. Je kunt je adviezen altijd verifiƫren op een forum als dit

GL!
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Je kunt beginnen met het "zomerstickie" te lezen, ook als het geen zomer is. De adviezen over voeding zullen je zeker op weg helpen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Je kunt beginnen met het "zomerstickie" te lezen, ook als het geen zomer is. De adviezen over voeding zullen je zeker op weg helpen.
            Het is zomer

Comment

Bedankt voor alle reacties, ik zal ff dat zomerstickie lezen en dan kom ik hier weer terug aangezien mijn voeding chaotisch is en dat zou ik graag willen veranderen

Comment

Ik heb het doorgelezen maar mijn probleem is dat ik niet weet wat en wanneer ik moet eten.

Dus je eet 5-6 maaltijden per dag, hoe zien deze er bij jullie uit? Ik heb nog nooit in mijn leven de % gehalte e.d. gelezen voordat ik iets eette aangezien ik toch altijd mager ben gebleven en dan nu gaan boksen en meteen op je dieet letten enz weet ik echt niet waar ik moet beginnen.

Comment

Alles is te vinden op dit forum. Ik heb het ook gebruikt om een eetschema te maken. Je kunt de zoekfunctie gebruiken en de sticky's in de verschillende subfora. Gewoon ff een middagje zitten, lukt vast wel... Als daarna dingen niet lukken zijn er genoeg mensen die je verder kunnen helpen.

GL

Comment

Ik heb het doorgelezen maar mijn probleem is dat ik niet weet wat en wanneer ik moet eten.

Dus je eet 5-6 maaltijden per dag, hoe zien deze er bij jullie uit? Ik heb nog nooit in mijn leven de % gehalte e.d. gelezen voordat ik iets eette aangezien ik toch altijd mager ben gebleven en dan nu gaan boksen en meteen op je dieet letten enz weet ik echt niet waar ik moet beginnen.
                    Je hoeft niet per se zoveel maaltijden per dag te eten, het is geen regel waarvan je niet kunt afwijken. Als je het aantal benodigde kcals over 3 maaltijden kunt verdelen en het is voor jou praktischer dan kun je dat gewoon doen.

Stel dat je behoefte 2400 kcals per dag is en je kunt zonder moeite 800 kcal gedurende een enkele maaltijd consumeren. Dan kun je gewoon 3 maaltijden van 800 kcals per dag eten.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have ā€œawesome techniqueā€ are usually the biggest disastersā€”their ego just doesnā€™t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

er zijn honderden topics met voedinschema's en adviezen daar op. ff lezen en je weet genoeg.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Nou heb heledag doorgebladerd en zit met een paar vragen..

Ik zie bij de meeste dieten dan ze zeg maar zoveel gram karbs nemem prot en vetten etc. hoe bereken ik dit? Hoe bereken ik bijv wat ik in een hele dag nodig heb voor mij lichaam en voor een workout e.d.?

Comment

Op een site zag ik dat ik ongv dit nodig had
                          • 45-65% carbs
                          • 30-35% protein
                          • 20-35% fats
                          Hoe weet ik dan ongv. dat als ik bijv een banaan eet zoveel prot carb e.d. binnen krijg?

Comment

Op een site zag ik dat ik ongv dit nodig had
                            • 45-65% carbs
                            • 30-35% protein
                            • 20-35% fats
                            Hoe weet ik dan ongv. dat als ik bijv een banaan eet zoveel prot carb e.d. binnen krijg?
                            Google banaan caloriƫn

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                              Google banaan caloriƫn
                              Oke dat was best wel een domme vraag

Nog een vraagje, wat is beter voor mij
                              1. Whey Delicious of
                              2. Whey Isolaat
                              of zit er niet veel verschil tussen beiden?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X