Hulp met voedingsplan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by blackscell View Post
    Op een site zag ik dat ik ongv dit nodig had
    • 45-65% carbs
    • 30-35% protein
    • 20-35% fats
    Hoe weet ik dan ongv. dat als ik bijv een banaan eet zoveel prot carb e.d. binnen krijg?
    zit idd wel in de buurt van wat je moet hebben als evrdeling.
    voor de voedingswaarde van je eten ff hier kijken:
    Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten

als je begint met ca 35 cal per kilo lichaamsgewicht en dan 4 weken lang kijkt wat de voeding met je lichaam doet, dan kan je daarna verhogen of verlagen, naar wat je nodig hebt.
    Probeer je voeding zo evenredig mogelijk te verdelen over de dag en liever dus ook over meerdere maaltijden. Probeer elke 2 tot 3 uur te eten, daarmee hou je de aanvoer van voeding meer stabiel en ook je hormoonwaardes.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Oke dat was best wel een domme vraag

Nog een vraagje, wat is beter voor mij
      1. Whey Delicious of
      2. Whey Isolaat
      of zit er niet veel verschil tussen beiden?

eerst je voeding en training op orde maken. Daarna pas gaan denken aan whey e.d.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Nou heb heledag doorgebladerd en zit met een paar vragen..

Ik zie bij de meeste dieten dan ze zeg maar zoveel gram karbs nemem prot en vetten etc. hoe bereken ik dit? Hoe bereken ik bijv wat ik in een hele dag nodig heb voor mij lichaam en voor een workout e.d.?
        Er is een handig spreadsheet voor beschikbaar. Het is alhier: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
        En als je van een artikel wilt weten wat de samenstelling is dan kijk je in het tabblad "Calorietabel".
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hoi iedereen, bedank voor alle links en reacties..

Heb geprobeerd een voedingsplan te maken met excel van hierboven, ziet het er een beetje degelijk uit?

Oh zie net dat ik geen excel bestand kan uploaden??

Comment

Hierbij mn voedingsschema
            Attached Files

Comment

Te weinig eiwitten te veel koolhydraten. Ik los dat op met een blik tonijn en 500gr magere kwark + whey voor t smaakje en eiwit. Daarnaast zou ik de voeding wat gelijkmatiger verdelen en ná je training zeker wat meer eiwitten zetten. Maar er komen vast wel gedetaileerdere reacties, ik vond t ook best lastig hoor maar beetje sleutelen links en rechts en dan komt t allemaal goed!
              Last edited by pescatore; 07-07-2012, 21:03.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Eet je je havermout trouwens zonder melk in de ochtend??

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Eet je je havermout trouwens zonder melk in de ochtend??
                  Nee ik eet het met melk

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Te weinig eiwitten te veel koolhydraten. Ik los dat op met een blik tonijn en 500gr magere kwark + whey voor t smaakje en eiwit. Daarnaast zou ik de voeding wat gelijkmatiger verdelen en ná je training zeker wat meer eiwitten zetten. Maar er komen vast wel gedetaileerdere reacties, ik vond t ook best lastig hoor maar beetje sleutelen links en rechts en dan komt t allemaal goed!
                    Ik wou tonijn toevoegen maar ik haat echt elke soort vis kan er niet tegen vandaar dat ik het had veranderd

Comment

Dan zou ik die melk ook in je schema zetten Koolvis kan ook ipv tonijn. Das die vis die in vissticks zit, smaakt super neutraal. Of tonijn samen met wat groenten in de blender neutraliseerd ook. Of niet piepen . Kip, bonen, kwark, vlees (geen varken), eieren zoek uit. Je post zelf waarden die redelijk kloppen en dan kom je met een schema met totaal andere KEV waardes...

Comment

Dat is een goed begin, dat je alles in in een spreadsheet hebt opgeschreven. Ik vraag me af of je je drinken bent vergeten? Melk, frisdranken, vruchtensappen, alcohol? (koffie, thee, water hoef je niet mee te tellen)
                        Hoe moet je zo'n spreadsheet nu lezen?
                        Je targets staan op regels 13 t/m 16. Je wilt per dag 2451 kcal nuttigen, bestaande uit 323 gram koolhydraten, 137 gram eiwitten en 68 gram vetten.
                        Nu kijk je naar regel 101. Hier zie je het dagtotaal van alle producten die je ingevuld hebt. In jouw geval kom je uit op te weinig energie (2292 vs. 2451 kcal). Je zit iets te hoog in eiwitten, en te laag in koolhydraten. Je zou dus een beetje meer koolhydraten kunnen toevoegen.

Echter, je moet een ding goed begrijpen: dit spreadsheet is slechts een benadering. Het kan je helpen om een afschatting te maken, en kan je helpen om te beginnen. Het spreadsheet kent je precieze levensstijl niet en dus is het heel erg waarschijnlijk dat het niet accuraat is. Je doet er goed aan om dat zelf uit te proberen. Hiertoe ga je eten wat je opgeschreven hebt en houd je eigen ontwikkeling in de gaten door vaak te meten. Val je af? Kom je aan? Verandert je gewicht? Veranderen je maten? Dit hou je een week of zes aan. Pas daarna kan je concluderen of het spreadsheet enigszins OK was. Zo niet, dan kan je gaan bijstellen.

Comment

Bedankt voor alle reacties, en over het drinken, ik kon sinasappelsap e.d. niet vinden en had ik het dus gewoon verandert in een fruit.

En wat bedoel je precies pescatore? Wat is KEV?

Comment

KEV=
                            koolhydraten
                            eiwitten
                            vetten

Comment

Wat zou ik momenteel moeten veranderen aan deze KEV?
                              Attached Files

Comment

Dat kan je zelf zien op regels 101 en 102. Je hebt iets teveel eiwitten en iets te weinig koolhydraten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X